A
aa
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Katriina:Alkuperäinen kirjoittaja niinpä:Alkuperäinen kirjoittaja Tietämätön:Kiitos onnitteluista! Olemme todella onnellisiaAiomme käydä alkuraskauden ultrassa viikon 7 tienoilla.
Kotikäynnistä kyselin koska Sosiaali- ja terveysministeriön sivuilla (http://www.stm.fi/sosiaali_ja_terveyspalvelut/terveyspalvelut/perusterveydenhuolto/neuvolat) sanotaan näin:
"Ensimmäistä lasta odottavan tai ensimmäisen lapsen saaneen perheen luokse on järjestettävä vähintään yksi kotikäynti."
En sitten tiedä, että tarkoittaisiko tuo jotain erityistilanteita...
Paljonhan on näitä juttuja, et pitäisi tehdä sitä ja tätä, mut ei monella kunnalla ole resursseja moiseen. Meidän poika on vähän yli 2-v ja itse olen ollut yllättynyt siitä kuinka vähän loppujen lopuksi neuvolakäyntejä ja lääkärikäyntejä on.
Syntymän jälkeen olisi ollut kotikäynti jos olisin itse sen ehdottomasti halunnut, mutta meillä on neuvola niin lähellä että käytiin kuitenkin siellä...
Nyt varsinkin on karsittu neuvola yms. asioissa kaikki mahdolliset käynnit pois. Jossain muualla on lapseni kanssa samanikäistä käytetty neuvolassa paljon tiheämmin. Ja uskomattominta mitä kuulin on että jossain paikkakunnilla ei ole edes neuvolalääkäreitä koko raskauden aikana, vaikka sekin on kai laissa säädetty, että kolme olis oltava...
Mä en ole käynyt kertaakaan neuvolalääkärillä ja nyt rv 22+ . . . Loppuviikosta käyn, kun on ollut ongelmia. Täällä se on tavattavissa kerran viikkoon ja sekin on vain yleislääkäri, ei mikään alan asiantuntija!!