Tyhmästä päästä kärsii koko kesä!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Åsa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Åsa

Aktiivinen jäsen
19.03.2007
4 533
0
36
Ajattelin olla kht:lla kesän, kun kerran lomalla olen ja nuorinkin alle 3v. Vein hakemukset Kelaan ja juoksin verotoimistossa laskettamassa uuden vero% sosiaalietuutta varten. Kelaan ilmoitin, että lapset ovat kotihoidossa x.x-x.x ja ajattelin, että kesä menee nyt näin. Pah!

Tänään soittivat Kelasta, että onko lasten hoitopaikka irtisanottu. No ei ole, kun hoito jatkuu sitten myöhemmin syksyllä normaalisti. Hoitopaikka pitää siis irtisanoa tai muuten Kela tulkitsee, että lapset ovat kunnallisessa hoidossa (vaikka yhtään hoitopäivää eivät kesällä siellä ole) eikä täten oikeutta kotihoidontukeen ole :(
Tyhmä minä kun en tuota älynnyt :headwall:

Soitin päivähoidonohjaajalle ja hän sanoi, että tietää tapauksia tästä meidänkin alueelta (jossa jonot päivähoitoon hurjat), että hoitopaikka on irtisanottu jotta vanhemmat voivat lomailla Kelan etuuksilla kesän ja silti lapset voivat palata entisiin hoitopaikkoihin kesän jälkeen. Tämä ei nyt onnistu eikä ole edes laillista, joten mun kesätuloni koostuvat vain lapsilisistä!! Jes, laittaiskohan ihan korkeakorkoiselle :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Juuri sen takia siinä on että pitää hoitopaikka irtisanoa, muutenhan jokainen ottaisi lisäksi sen kotihoidontuen kun on kesälomalla.

Niinhän se tietysti on...
Lapset on kotona lähes 3kk, ei pelkkää kuukauden kesälomaikaa. Ketuttaa sekin, että toisille suodaan mahdollisuus olla kotona kht:lla vaikka lasten hoitopaikkaa ei virallisesti ole irtisanottu. Tai siis on "irtisanottu", mutta joku antanut takeet siitä, että pääsee samaan paikkaan sitten kun tarvitsee :kieh:

Mä oon aikanaan keseken opintojen ollut kesän kotihoidontuella ja onnekseni lapset saivat jatkaa samassa päikyssä kesän jälkeenkin. Ei mulle kukaan siitä takeita antanut, mutta onneksi ajattelevat lasten parasta, eikä heittele heitä sinne tänne.

Alkuperäinen kirjoittaja justjoo:
No luulis, että tälläkin palstalla moinen idea lytätty useampaan otteeseen! Huh huh...

Silti on väärin, että jotkut onnistuvat keplottelemaan sen onnistuneesti (tunnen ainakin yhden perheen jossa noin toimittiin pari vuotta sitten). Minun ei ollut tarkoitus keplotella, en vain ajatellut asiaa sen enempää :ashamed:

muoks. sanoin asiasta miehelleni, että tulot ovat nyt nämä niin hän vain tuumasi että ok :)

Alkuperäinen kirjoittaja Åsa:
Alkuperäinen kirjoittaja nedra:
No onneksi sentään hoitomaksuja menee vähemmän kun ovat poissa kokonaisia kuukausia.

Hoitomaksuja ei mene noilta kuukausilta tietysti ollenkaan :) Vain varatuista päivistä täytyy maksaa.
Ai,teillä onkin hyvä systeemi.Meidän lapset on heinäkuun poissa hoidosta ja ovat olleet vajaan vuoden joten edes sitä ilmaista kuukautta ole,niin maksetaan puolet vaikka ovat koko kuun poissa.

Alkuperäinen kirjoittaja nedra:
Ai,teillä onkin hyvä systeemi.Meidän lapset on heinäkuun poissa hoidosta ja ovat olleet vajaan vuoden joten edes sitä ilmaista kuukautta ole,niin maksetaan puolet vaikka ovat koko kuun poissa.

:o aika törkeää!
Mä just tänään kysyin siltä ohjaajalta että miten maksut niin sanoi, että vain varatuista päivistä joutuu maksamaan. Ei ollut meidän alueen ohjaaja (kun se on lomalla), joten toivottavasti ei tule mitään ylläriä sitten myöhemmin :|

Yhteistyössä