Tyhmän ja tumpelon äidin iloja: sain vauvan kantoliinaan!

Olen lukenut niitä kantoliinaohjeita keväästä asti. Kieputtanut kuutta metriä kangasta suuntaan ja toiseen, kiroillut ja huutanut perhettä aukomaan solmuja ja päästämään minut irti siitä rievusta.

Tänä päivänä sitten tutkin kahdeksaa kuvaa ja puolta kymmentä riviä tekstiä. Lopulta kaikki tumpelouteni kilpistui kysymykseen "Pelkästäänkö ristiin vai ristiin ja myttyyn?". Kantoliinatukinaiseni vaikeni ja tirskui kohteliaan vaimeasti puhelimen päässä.

Esikoinen tuli äsken koulusta, tutki aikansa ohjetta ja asetteli ylleni liinan, ihan ilman myttyjä. Sitten laitettiin vauvakin liinaan. Tuntuu olevan mieluinen paikka, tuossa nytkin uukottaa kun kirjoittelen. Voi olla, että selviän vauvan tähän laittamalla 18.00 alkavasti seitsemännen luokan vanhempainillasta.

Piika-äiti

onnea :flower: ja :LOL: muistan kyllä ite miten olin hukassa niien liinojen kanssa aluksi! ja tuolla on muuten tosi hyvät ohjeet eri sidontoihin: http://www.kantoliinakanava.fi/kantoliinakanava/tekstisivu.tmpl?numero=100991232

Pienin poikamme on tosiaankin tätä nykyä 2-viikkoinen eikä 11-vuotinen. Poika on reipas, varsin mukautuvainen, ja itsekin olen jo kuntoutunut niin paljon, että jaksoin ajatella tuon kantoliinan ja lähteä "7-luokan oppilaiden ja oppilaiden vanhempain yhteiseen iltaan".

Esikoinen kun menee sinne tukioppilaana esittelemään tukioppilastoimintaa, keskimmäinen menee seitsemäsluokkalaisena ja minä vanhempana... Kivoja koko perheen juttuja ja vauvakin pääsee heti mukaan perheen hektiseen elämään.

Synnytyksestä oli varmaan ketju jossain vaiheessa.

Piika-äiti

kun täällä nyt on näitä liinailuun hurahtaneita, niin mikä olisi kätevin liina äiteelle, jonka pitäisi saada se liina todellakin itekseen päälleen kieputettua? olen ruvennut jo haikailemaan tulevalle kevätvauvalle jotain kantovehjettä...

mää
Mulla on Kaksi pitkää trikooliinaa Papu ja kaislakehto molemmat hyviä ja kohtuuhintaisia liinoja ja ne on todella helppo oppia laittamaan. Itse en ole kovin kätevä vaan pikemminki tumpelo, mut tosi helposti oppi tuon kaksoisristisidonnan, ekaks harjottelin peili edessa liinan mukana tulleen kuvalliseen ohjeen kanssa ja sitte vaan vauvaa liinaan vääntämään.
Ja liina on niiiin kätevä että ei tuu paljo rattailla liikuttuu kun autoisuimesta esim. kauppaan mennessä on niin kätsy nostaa vauva liinaan.

Yhteistyössä