Tyhmä kysymys maidon antamisesta...

Kuinka usein annatte maitoa (ei siis tissimaitoa) 13 kk ikäiselle? Meillä imetys on nyt aamulla ja illalla, poika ei ole koskaan suostunut juomaan mitään tuttipullosta ja nyt ollaan viime kuukausina saatu pikkuhiljaa vähän vettä menemään nokkamukista. Nyt olen alkanut laittamaan maitoa sinne mutta ei meinaa mennä. Keitän puuron maitoon mutta olen huolestuntu kalsiumin vähäisestä määrästä. Kannttaako maito lämmittää nokkamukiin ja tarjota esim joka ruoan päälle? Ihmettelen miten vähällä juomisella poika oikein pärjää, mutta iloinen ja aktiivinen kaveri kyllä on.
 
Meillä annettiin aina aterian yhteydessä maitoa, mutta eihän sitä vielä tuossa iässä kauheasti mennytkään. Kannattaa lypsää nokkikseen tissimaitoa ja vähitellen lisätä siihen lehmänmaitoa enemmän ja enemään, jotta tottuu makuun. Nesteen saannista en olisi niin huolissani, jos pissaa kuitenkin tulee ja kun vielä imetätkin, niin saahan siinä paljon nestettä.
 
Meillä neiti 1v 3kk...tissiä syö 2-3 krt/pv:ssä, muuta maitoa ei juo :/ ...kaikkea olen kokeillut sekä piimää. Vettä juo ruuan kanssa, jugurttia, raejuustoo ym. yritän tunkee. Aloitin nyt antamaan kalkkia 250mg päivässä ja D-vitamiiniä annan 5 tippaa edelleen...näillä mennään. Voi olla ettei koskaan ala juomaan maitoa..
 
Heips!

Meillä alkuun neiti ei suostunut juomaan maitoa vuoden ikäisenä, piimä ja jugurtit/viilit maistui tissin lisäksi. Meilläkään ei tuttipulloa ole koskaan huolinut, mut nokkamukista joi vettä jo puol vuotiiasta etiäpäin. Ns kikkoja joita yritin: laimensin maitoa veteen, hyla-maitoa (makeampaa) ja sit kokeilin muksun maidolla...ei oikein uponnu. Sit pidin parin viikon paussin koko hommasta ja vot alkuun maistui muksun maito ja sit normimaito. Nii ja kokeilimpa vielä pillillä juontia, jos vaik maito maistuis tuollai paremmalta ;).
Mut sillo ku hää ei juonu maitoa ni alkuahdistuksen jälkeen ajattelin et eihän kaikki maitoa juo ja pilleripurkista sit kalsiumia :) . Kannattaa jutella asiasta neuvolan kanssa, mitä ohjeita heillä olisi.
 

Yhteistyössä