tyhmä kysyy voiko koiranruuan sekaan laittaa porkkanaraastetta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
olis jääny toissapäivältä vähän ja ajattelin jos koirien iltamössöön sen laittaisin? onko porkkana millaista koirille, et paljonko uskaltaa laittaa?
meidän piskit on aika herkkämahasia, siks oon niin varovainen niiden ruokien kanssa..

Voi laittaa mutta se ei juurikaan sula. Että jos kovin herkkiä, koita ensin pieni määrä. Meillä laitetaan koiran ruokaan juurikin siksi, että lisää massaa ruuassa, mutta ei sula niin ei tuota energiaa. Meilla siis koiralla taipumus lihoa.

meidän koirat syö sellaista puuroa, happy dog-merkkistä hiutaletta missä vähän nappuloita joukossa, vettä sekaan, loraus öljyä ja avot mössö on valmis.. aattelin jos kummallekin jonkun ruokalusikallisen heittäsin sekaan.... sekottuis sinne niin hyvin...? kun esim.yrjölänpuuron ohjeessahan lukee et voi laittaa porkkanaraastetta sekaan, sieltä sen keksin.. en kyl oo laittanu kun ei oo ollu porkkanoita kun oon puuroo tehny..

Meillä se syödään ihan hyvin, eikä siitä ole mitään haittaa, mutta jos on liian hoikkia koiria, älä silloin anna, vie tilaa oikealta ruualta. Meillä siis tarpeen, jotta pysyy hoikkana.

Me annetaan koiralle raakoja, kuorittuja porkkanoita järsittäväksi ja ne on sen herkkua! Kakan seassa on kyllä sitten niitä porkkananpalasia, mutta muuten ei ole vatsan toimintaan ainakaan mitenkään haitallisesti vaikuttanut. Antaisin siis raastettakin :)

olen kuullut, että kasvikset pitäs ensin keittää ja sitten pakastaa (!), jotta koiran elimistö pystyisi pilkkomaan ja hyödyntämään niistä ravintoaineita. Barffaajilta kuullut.

Tiedä ja mene. Mutta raakana ne ei sula.

kyllä voi. Meillä oli vanhalla aussilla diabetes ja lääkäri suositteli antamaan porkkanaraastetta ruoan kanssa, että sokerit pysyis paremmin. Muutenkin tykkäs kovasti porkkanasta:)

Yhteistyössä