Tyhmä kysymys??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Minä vaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Minä vaan

Vieras
Pesukoneen osto edessä ja ajattelin että vaihtoehtoina linkous nopeudelle 1000kier/min vai 1400kier/min.Onko pyykki kuivempaa 1400kier/min jälkeen?Eli kuivumisaikakin olisi nopeampi.Pystyykö kaikki vaatteet linkoamaan noin kovalla teholla?

Kyllä mä olen noita vaatteita lingonnut 1600 kierroksellakin, ei niihin ole mitään tullut.

Meillä on ainakin koneessa vaihtoehdot, eli useampi linkousnopeus, ja suurin on 1600. Ja tulee lähes kuivia.

Alkuperäinen kirjoittaja minna:
Kyllä mä olen noita vaatteita lingonnut 1600 kierroksellakin, ei niihin ole mitään tullut.

Meillä on ainakin koneessa vaihtoehdot, eli useampi linkousnopeus, ja suurin on 1600. Ja tulee lähes kuivia.

Joo tuossakin olisi säätö, mutta ajattelin jos sillä 1400 ei voi lingota normi pyykkiä ni mitä sillä sitten tekee???

Alkuperäinen kirjoittaja Minä vaan:
Alkuperäinen kirjoittaja minna:

Joo tuossakin olisi säätö, mutta ajattelin jos sillä 1400 ei voi lingota normi pyykkiä ni mitä sillä sitten tekee???

No kyllä noi vaatteet on ainakin kestäneet sen 1600 kierrosta. Hienopesussa on vähemmän.

Tossa tulee automaattisesti 60 ja 40 asteen pesuissa 1600 kierrosta, enkä ole sitä vaihdellut. Eikä ole vaatteet mennneet pilalle.

Meillä 1600 maksimi ja sitä käytän aina eikä vaatteille ole käynyt mitään :wave: sen jälkeen ne on hyvä laittaa kuivausrumpuun ja säästäähän se sitäkin kun pyykki jo rutikuivaa vedestä =)

Kiitos kaikille vastauksista.Taidan ostaa sen 1400kier./min.Tuota justiinsa mietin että säästäähän siinäkin sitten kun kuivaurummussa ei tarvitse kauaa huudattaa kun on jo hyvin lingonnut muuten :)

Meillä on 1400 linkous ja musta se on perseestä. En silitä enkä rumpukuivaa, jos tuolla turbolla linkoaa, pyykki on ryppyistä.

Saa sitä valittua pienemmänkin linkouksen ja niin teenkin, on pyykki sileempää. :)

meillä 1400 linkous ja nimenomaan jos käytät rumpukuivausta niin se kuivaa nopeammin. En ole huomannut että olis ryppyisempää pyykkiä. Ja voihan siitä valita vähemmän kierroksia.

Yhteistyössä