tyhmä kysymys?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nimetön
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

nimetön

Vieras
ihan vaan sellast oon aatellu,et mitä jos äidillä on välillä vaikea hengittää,niin vaikuttaako se lapseen? kyllähän lapsi varmaan silti saa tarpeeksi happea? loppuraskaudessahan joillain saattaa välil olla vaikeuksia hengityksen kanssa kun lapsi painaa..mut entäs alkuraskaudessa? äh,tosi vajaa ja tyhmä kysymys..mut älkää tuomitko :)

Uskon että perusterve äiti pystyy kyllä hengittämään tarpeeksi vaikka vauva vatsassa painaakin. Välillä voi olla tunne että täytyy hengittää pari kertaa oikein syvään.

Itse sairastan pahaa astmaa, ja vahvat lääkkeet ovat myös raskauden aikana käytössä. Keuhkolääkäri sanoikin että tärkeintä on nyt raskauden aikana pitää astma tasapainossa, sillä jos minä en saa happea, ei vauvakaa sitä saa. Joten astmakohtauksen pelossa tässä elellään loppuraskaus...

minulla on myös välillä vaikee hengittää 10 rv kasassa. Edellisessä raskaudessa oli vielä pahempi hapen puute mutta se meni ikävä kyllä kesken..kait se on ihan normaalia kun verivarastot lisääntyy yms..mutta ikävä vaiva :x

Hengitysvaikeudet on ihan normaalia, koska kohtu voi painaa keuhkoja. Itselläni oli keskiraskaudessa myös, mutta nyt loppua kohti on helpottanut mahan laskeutuessa.

Kantsii myös tsekata hemoglobiini. Mitä parempi se on, sitä "helpompaa" pitäisi olla hengittää.

mua pelottaa täs se kun mul joskus epäiltiin astmaa,mutta ei todettu...
mut välil silti edelleen vaikee hengittää...todella harvoin,mut parina yönä täs raskaus aikana kyllä...siis ei se kauaa kestä,mut vaikee saada unta,kun miettii asiaa..ja se menee kyl ohi..
mut oon vaan miettiny voiko siitä vauvalle olla haittaa?!
ja jos on vaik flunssa niin sillonhan saatta olla usein vaikee hengittää esim.makuu asennos...

Yhteistyössä