Tyhmä kysymys villahousuista (kestovaippajuttu)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Jos vauva käyttää kestovaippoja, niin että pul-kuoren sijaan kuorena on ne villahousut, kuuluuko vauvalle pukea vielä niiden villahousujen päälle tavalliset housut? :D Onko ne lyhytlahkeiset villikset sitä varten, että niiden päälle tulee normaalit housut, ja pitkälahkeisten villisten päälle ei tule muita housuja?

Meillä on esikoisen jäljiltä yhden koon taskuvaippoja, jotka ihan alussa kuitenkin falskasivat kun vauvan jalat oli niin kapeat, auttaisikohan jos ostaisi seuraavaa varten noiden päälle villahousuja, vai kastuukohan sitten vaan ne villahousut aina?

Pitkien päälle en itse pukenut muita housuja (ei olisi edes mahtunut), mutta lyhyiden päälle puin.

Itse en ihan pienenllä käyttänyt taskuja koska ne falskasivat aina kun eivät istuneet tarpeeksi hyvin. Villahousut päällä voisivat auttaa, ei haittaa vaikka niihin muutama pissatippa päätyisi kun vaan tuulettaa hyvin sitten käytön välissä jotta kuivuvat.

Ok, kiitos :)

Jos villahousujen päällä on tavalliset housut, eikö pissa imeydy villiksistä niihin housuihin? Jotenkin olen ajatellut ettei niiden päälle voisi laittaa housuja, ja olen ajatellut että ne lyhytlahkeiset on siksi vain kesäkäyttöä varten... :D

Ok, kiitos :)

Jos villahousujen päällä on tavalliset housut, eikö pissa imeydy villiksistä niihin housuihin? Jotenkin olen ajatellut ettei niiden päälle voisi laittaa housuja, ja olen ajatellut että ne lyhytlahkeiset on siksi vain kesäkäyttöä varten... :D

Ei. Oikeet villikset pitää ihan älyttömästä kosteutta eikä kastele päällyshousuja. Kokeile vaikka!

Kyllä vaipan pitäisi istua niin, ettei varsinaista ohivuotoa pääse tulemaan. Tuleehan kakkakin sitten lahkeesta ja villahousut likaantuvat. Mutta villikset kyllä kestävät muutamat pisutipat ja ennenkaikkea tasaavat kosteutta. Villahousut pestään noin kerran kuussa ettei villa aivan "pala" pisun takia. Kakkakohdat pestään heti pois tai tarvittaessa kokonaan. Lyhytlahkeisten villisten päälle tulee tavalliset potkarit tai colleget tai vaikka röyhelöpikkuhousut hameiden kanssa. Ei pakko ole laittaa, mutta vaippapaketti pysyy vauvalla paremmin kohdallaan, kun on body ja/tai housut päällä. Ja toki kosteus tulee villahousuista seuraaviin housuihin, mutta ei niin märäksi vaippaa kannata päästää. Ja ne päällimmäisetkin housut voi kuivattaa ja käyttää uudelleen, jos eivät erityisesti haise pisulle. Kestovaippoja menee päivässä 6-8 tai enemmänkin pienellä vauvalla. Villahousuja on hyvä olla kahdet tai kolmet (ja lisäksi ehkä pul-kuori), niin muut kuivahtaa yksien ollessa käytössä.

Yhteistyössä