Tyhmä kysymys vauvan potuista...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Esikoiselle kiinteitä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

Esikoiselle kiinteitä

Vieras
Vauvalle aloitetaan kiinteitä antamaan tällä viikolla, perunalla meinattiin aloittaa. Nuo unirytmit on vielä silleen epäsäännölliset, että joskus nukkuu aamupäivällä lyhyet päiväunet, joskus pitemmät.

Kysymys kuuluukin; voinko tehdä semmoisen pottusoseen valmiiksi vauvalle, vaikka se joutuisikin odottamaan pari tuntia, jos vauva nukkuukin pidempään..? Siis meneekö pilalle (jos äidinmaitoon tekee) tai tarvitseeko laittaa jääkaappiin tms?

Sori tyhmä kysymys.. :(

Teet sen soseen valmiiksi ja sit jääkaappiin odottaan.
Ja keitä potut höyryttämällä (jos omistat kerroskattilan, jossa se höyrykattila), säilyy kuulemma ravintoaineet paremmin!

Alkuperäinen kirjoittaja Inkivääri:
Tottakai jääkaappiin, mä tosin tekisin vasta silloin kun tarjotaan. Ei lämmiteyt potut edes ole hyviä.

Niin mutkun ei tiiä millon vauva herää... että jos onkin kiljuva nälkä kun herää niin meneehän potuissa ainakin puol tuntia kun keittää...

Entä valmissoseet. Kaupasta saa ainakin semperin valmistamana perunamuusia ja varmaan muillakin valmistajilla on.
Siitä olisi helppo näin aluksi aina lapsen herättyä antaa makusteluannos ja sitten kun ruokailuajat on selvemmät niin teet itse.

Alkuperäinen kirjoittaja -:
Entä valmissoseet. Kaupasta saa ainakin semperin valmistamana perunamuusia ja varmaan muillakin valmistajilla on.
Siitä olisi helppo näin aluksi aina lapsen herättyä antaa makusteluannos ja sitten kun ruokailuajat on selvemmät niin teet itse.

En haluaisi niitä valmissoseita... Kun niistä on löydetty ties mitä myrkkyjä.. :(

Jos sun pikkuinen on vasta puolivuotinen tai alle, niin anna hänelle ensin pahimpaan nälkään maitoa. Ja sitten hetken päästä muuta ruokaa. Siinä välissä ehdit potun keittää. :)
Maito on kuitenkin pienen pääasiallinen ravinto. =)

Yhteistyössä