Tyhmä kysymys syntyneet/kastetut ilmoituksista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pohdiskelija,....
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Pohdiskelija,....

Vieras
Rupesin tossa pohtimaan, että: Tuleeko ilmoitus syntyneistä automaattisesti lehteen? Meillä täällä ilmestyy joka kotiin tuleva ilmaisjakelu/paikallislehti, jossa sitten aina on vauvan vanhempien nimet. :) Entä puolestaan kastetuista? Vai ilmoitetaanko nuo lehtiin, jos noin halutaan? Mitäs, jos joku ei haluakaan nimeään julkaistavan lehdessä - voiko sen kieltää tms?

Joo. Kyselinpähän vain, kun en mistään tuota tietoa "löytänyt". Kuulostaa varmaan tosi typerältä, mutta mua vaivaa jotenkin ajatus siitä, että oma nimeni menisi lehteen, vaikka lapsesta tosi iloinen olenkin ja lapsi on erittäin toivottu. Se vain, että odotan yksin - ja tuntuisi vähän vastahakoiselta olla siellä ainoana yksinäisenä nimenä muitten isien ja äitien joukossa... :S

Sairaalassa sai täyttää lomakeitta eri lehtiin jos halusi lapsen nimen julkaistavan ilmaiseksi lehdessä. Ristiäisaikaa varatessa seurakunnassa kysyttiin voiko tiedon lapsen syntymästä julkaista lehdessä.

Täälläpäin ainakin nuo syntyneet menee lehteen siten, että sairaalassa täytetään itse lomake jossa annetaan lupa tiedon välittämiseen. Ja kastetuista menee kai tieto automaattisesti seurakunnasta, mutta kyllähän senkin kaiken järjen mukaan voi kieltää niin halutessaan...luulisin.

Täällä synnärillä myös saa täyttää lapun, jos haluaa nimet lehteen lapsen synnyttyä. Ja ristiäisiä järjestäessä johonkin paperiin täytettiin suostumus siitä, että lapsen nimen saa julkaista lehdessä ja kertoa kirkossa.

Alkuperäinen kirjoittaja Alaston lohikäärme;22075346:
Kyllä täällä ainakin on vähn väliä vaan sen naisen nimi ja perässä, et tuliko tyttö vai poika. Ei se nykyään niin harvinaista ole.

Täällä kans molempien vanhempien nimet ja perättä että poika tai tyttö.
Esim. Maija ja Matti Meikäläinen, poika.

Mulla oli reteesti molemmista pojista syntyneet ilmoitukset ihan vaan minun nimelläni. Äitiysvalmennuksessa vitutti kun olin ainoa yksinäinen, ja toisella kertaa en aikaani sellaiseen tuhlannutkaan.

Mulla oli reteesti molemmista pojista syntyneet ilmoitukset ihan vaan minun nimelläni. Äitiysvalmennuksessa vitutti kun olin ainoa yksinäinen, ja toisella kertaa en aikaani sellaiseen tuhlannutkaan.

Äitiysvalmennustakin tässä mietin. Minun tuurillani olisin ainoa yksinäinen odottaja tuollaisessa ryhmässä... Ääh. Miksi kaikki pitää olla niin ydinperhekeskeistä tms. Vaikka jossain muualla onkin, niin täällä ei - sellaista valmennusta yksin odottajille. Sellainen olisi poikaa.

Yhteistyössä