tyhmä kysymys parvekkeen siivoamisesta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
mutta mulla ois täs aikomus nyt siivota partsi oikee kunnolla. mut mietin et miten te muut oikee pesette tuon betonilattian ?? kun mä teen sen varmaan hirveen hankalalla tavalla - en ala sitä nyt tähän kertomaa miten. meillä on lisäksi sellaset puiset neliökehikot siinä lattialla jotka saan siis pois pesun ajaksi, mutta mites ne vois pestä??
ja mites noi puiset parvekekalusteet-kuinka tujulla aineella pesette ?
vinkkejä kehiin kiitos.

Mä oon pessyt vaan mäntysuovalla ja vedelle ne parvekelattian puurallit. Ne kun on meidän partsilla kahdessa osassa ja partsi on yli 7m pitkä niin ihan en viiti nostaa niitä. harjalla sitten jynssännyt. Puukalusteet vaan mäntysuopavedellä pyyhkinyt.

Meillä tosin on kyllä lasit.. vaikkakin toisesta päästä auki niin että luntakins ataa sisään :D

Alkuperäinen kirjoittaja Miä:
Meillä vaan viskataan vettä ämpärillä lattialle ja mopilla pestään, ei sen kummempaa =)

meillä tämä ei onnistu, kun väljällä vedellä ei saa pestä tässä taloyhtiössä.. varmaan sama koskee painepesurin käyttöä - tosin en mä sellasta tähän hätään saisikaan mistään.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meillä vaan viskataan vettä ämpärillä lattialle ja mopilla pestään, ei sen kummempaa =)

meillä tämä ei onnistu, kun väljällä vedellä ei saa pestä tässä taloyhtiössä.. varmaan sama koskee painepesurin käyttöä - tosin en mä sellasta tähän hätään saisikaan mistään.

Minkä ihmeen takia ei? Jo on tiukat säännöt..

se on kai katsottu että voi mennä alakerran partsille vettä jos niin tekis. tiedä häntä, vaikka jokaiselta parvekkeelta on veden poismenoputki siten ettei mun järjen mukaan voi mennä muualle kuin kauas pöpelikköön.

no ei varmaan oo kivaa,kun vedet valuu toisen parvekkeelle

no ei varmaan oo kivaa,kun vedet valuu toisen parvekkeelle

Tolleen ämpärillä viskaamalla mäkin pesen, mutta meiltä menee poistoputket suoraan sadevesikaivoon eikä pihalle ym ollenkaan.

mä en kehtais pestä partsia.. exä aina pesi ihan kunnolla vedellä.. onhan tuossa aina sadevesiputket, mutta jos alla katu niin porukka alkaa vähän kattelee kun yhden partsin alla kauhee tulva.. sillo ehkä eri asia jos joku puisto tms nurtsi alla.. niin ja nuo asunnot olleet alakerrassa meillä.. joissáin taloissa jos ylempää alkaa pesemään niin ne menee suoraan naapuriin sisään.. uudemmissa taloissa jo monesti kyllä kehitetty systeemi ettei vesi mene mihkään muualle kuin alas.. vanhoissa on usein sellanen reikä vaan partsin kyljessä, mutta meillä ainakin uudessa talossa on ihan oikea putkisto alas rakennettu

Yhteistyössä