TYHMÄ KYSYMYS KOIRAN HANKINNASTA

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ananasbananas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ananasbananas

Vieras
Heti alkuun, pahoittelen otsikon capsia, mutta onpahan huomattavampi alotus.

Elikkä, meidän perheessä, tai siis lähinnä mulla on ollut viime kesästä asti kauhee koirakuume.
Nyt eilen mies sitten suostui koiran hankintaan, kun oltiin asiasta kuukausia jo keskusteltu asiallisesti.

Eli mites nyt edetään?

Alanko mä soittelemaan kasvattajille (rotuyhdistyksen sivuilla niitä oli jonkin verran, mutta pentyvälityksessä ei yhtään ilmotusta) ja kyselen, että olisko niillä pentuja tai tulossa lähiaikoina?

Vai kannattaisko ensin lähestyä sähköpostilla ja kysellä onko pentuja, tai onko tulossa ja jos on niin sitten voisin soitella vaikka tässä viikonlopun aikana?
Että mahtaako noi kasvattajat vastailla s-posteihin, vai onko ostajan, eli mun, kannalta parempi, että soitan vaan heti suoraan kasvattajalle? =)

Millaista koiraa olet ajatellut?
Katsele myös suomi24(koirat myynti),lemmikkipalsta apulan myynti jne. missä myydään koiria.Aina ei kasvattajat laita yhdistyksille yms. tietoa omista pennuistaan.Laita rohkeasti s.postia vain :) itse ainakin laitoin, kun pentuja koiria aloin kysellä.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.05.2007 klo 12:49 vieras kirjoitti:
Millaista koiraa olet ajatellut?
Katsele myös suomi24(koirat myynti),lemmikkipalsta apulan myynti jne. missä myydään koiria.Aina ei kasvattajat laita yhdistyksille yms. tietoa omista pennuistaan.Laita rohkeasti s.postia vain :) itse ainakin laitoin, kun pentuja koiria aloin kysellä.

Mä mieluummin ostaisin kasvattajalta koiran, koska ne, mitä sieltä sivuilta löysin, ovat allekirjottaneet sen sitoumuskasvattajasopimuksen. Plus sit vielä, yleensä kasvattaja on perehtynyt siihen turkin hoitoon (joka on aika vaativaa) ja osaa opastaa ja neuvoa oikeaoppisen tavan käsitellä sitä. =)

Keltasen pörssin nettisivuilta oon kans kattellu ilmotuksia, mutta kun siellä oli vaan ihan pari ja nekin yksityiseltä, niin ei niin kauheesti ne kiinnosta.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.05.2007 klo 12:54 sähläri kirjoitti:
minkälainen koira,pentu vai käykö aikuinen,rotu vai sekarotu?
ne ensin ja sit kyselemään

Niin siis rotu on jo tiedossa. Pienestä tyttöpennusta haaveillaan. =)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.05.2007 klo 12:58 ananasbananas kirjoitti:
\

saako tää utelias :ashamed: tiedustella et mitä rotua?

\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.05.2007 klo 13:01 sähläri kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.05.2007 klo 12:58 ananasbananas kirjoitti:
\

saako tää utelias :ashamed: tiedustella et mitä rotua?

Bichon frisé =)

Yhteistyössä