Tyhmä kyssäri, mutta voiko raskaana oleva syödä huoletta (ei nyt tietysti älyttömyyksiä) pipareita?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja rakastan joulua
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

rakastan joulua

Vieras
Kun olen tähän asti noita vältellyt, kun on sanottu, että

"Osa inkiväärin kemiallisista ainesosista saattaa olla haitallisia sikiön kehitykselle. Inkivääriä sisältävissä valmisteissa on oltava merkintä ”Ei suositella raskaana oleville”.

Ja pipareissahan on inkivääriä, kanelia ja neilikkaa.

irma, tietenkin olen välttänyt. paitsi tonnikalaa purkista ja seitistä olen tehnyt uunikalaa. fetaa, mozzarellaa ja homejuustoa en ole kanssa syönyt enää lainkaan. Enkä maksalaatikkoa ja maksamakkaraa. Salmiakkia pitäisi välttää, vaan en ole tuosta himosta vielä irti päässyt.

Ap, syö vaan niitä pipareita äläkä mieti liikaa.

muoks, tarkoitan että saisit oikeasti syödä niitä monta kiloa päivässä että haitalliset määrät inkivääriä tulisi täyteen.

Viimeksi muokattu:
Mozzarellastakin voi saada listeriaa.... Mutta oikeesti... Välittäisin vaan vakuumipakattuja kaloja ja pastoroimattomia juustoja... Kotimaisia tuorejuustojakin olen syönyt.... Ovat tehty pastoroidusta maidosta....

Vastahan oli juttua, että kun ruotsalaiset toimittajat olivat eläneet pari viikkoa (?) pelkällä säilykepurkkiruoalla niin heidän kehon bpa -pitoisuus oli noussut huomattavasti..

Sori ap.. Ei ollut tarkoitus saada sinua enempää vainoharhaiseksi...

Mut joo.. Pipareita olen syönyt surutta, samoin juonut gölgiä (kuten palstalla sanotaan).. Kaikkia pastöroituja juustoja olen syönyt tuorejuustoista sinihome- ja vuohenjuustoihin. Vakuumipalatut kalat olen jättänyt välistä. Salmiakkia olen vältellyt vasta nyt lopussa... olen elänyt normaalia elämää. Nyt kun viikon sisällä vauva syntyy niin sitten pitää vähän enemmän katsoa syömisiään kun vauvalle tuleee herkästi vatsanväänteitä (heippa suklaa ja voimakkaasti maustetut ruoat)..

Mikäli pidät suklaasta, suosittelen sitä. Etenkin tummaa (yli70%), sillä se on ns. "terveyssuklaata". Erään tutkimuksen mukaan -joka on tietojeni mukaan tehty Hki.n yliopistossa- vauvat nauravat ja hymyilevät enemmän, jos äiti on raskausaikana syönyt suklaata ((:

Eli jos et pipareita uskalla varmuudella syödä niin popsi suklaata! Muista kuitenkin kohtuus sillä myös tumma suklaa lihottaa ahmittuna. :)

pau, en pidä tummasta suklaasta, mutta tavismaitosuklaa kyllä maistuu. Yritän myös "kouluttaa" maha-asukista rennon tyypin, sillä, että lepäilen riittävästi ja pitkin päivää ( jos sattuu väsyttämään )

Yhteistyössä