TVT-leikkaus

  • Viestiketjun aloittaja Tuuli-41v
  • Ensimmäinen viesti
Tarvetta myös täällä
Hei, milloin olet menossa TVT-leikkaukseen? Kerro ihmeessä, että miten leikkaus kaikkineen meni ja miten auttoi. Minulla olisi edessä sama asia. Olen jo kerran saanut lähetteen toimenpiteeseen, mutta koska olen nyt jotenkin tullut toimeen vaivan kanssa, niin en ole mennyt sairaalaan, vaan aina lykännyt aikaa tuonnemmaksi. Olisin todella iloinen, jos voisit kertoa,että miten kaikki meni.
 
eevuska
hei, olen 41 v ja olin kesäkuun lopulla tvt:ssä yleisellä puolella. Sain peruutusajan, muuten olisin vielä jonossa.
Leikkaus meni tosi hyvin! Olen onnellinen, sillä pääsin eroon inhottavasta vaivasta. Tai no, katsotaan nyt miten kuntoillessa käy. Viikon kuluttua saan alkaa kuntoilla.
Tylsin (= kivuliain) osuus leikkauksessa oli puudutus. Sain esilääkityksen osastolla (sitä ei ole pakko ottaa!) ja kiputipat oli leikkauksen aikana koko ajan. Jos inahdinkaan toimenpiteen aikana kivun suuntaan, lääkitystä lisättiin! (toimenpide ei ei oikeasti satu! mutta pari kertaa tuntui hiukan häijyltä ja kai huokaisin sen verran syvään että hoitaja huomautti siitä kirurgille, joka pyysi sitten lisäämään tippaa) Ja heräämössä sain heti halutessa kipulääkettä, samoin osastolla. Ja se jälkikipukin oli melko lievää. Jos olet sairastanut virtsatieinfektioita, niin se kipu heräämössä oli samanlaista kuin infektion alussa eli sellaista ikävää kirvelyä. Pääsin saman päivänä kotiin ja 10 pv sairaslomaa. Kaksi ekaa päivä meni maatessa. Ja nytkin vielä otan rauhallisesti. Kuukauteen ei saa uida (!!), pyöräillä, rakastella eikä harrastaa kovaa urheilua. Kyllä sen itse huomaa, milloin tekee liikaa. Sitten vaan rauhoittelee.
Mutta nyt pärjään ilman tenoja ja muita!!! IHANAA!!
 
eevuska
Lycka till leikkaukseen!
Ja kaikki muutkin, jotka mietitte. Menkää ihmeessä sinne, älkääkä empikö! On se vaan sellainen parannus elämään! Eilen kävin reippaalla kävelylenkillä. Normaalisti olisin laittanut tenat pöksyihin, nyt vain pikkuhousunsuojan. Ja se tuskin kostui!!!! Kai pikkuhiljaa alan luottaa siihen ettei housut kastu vaikken suojautuisikaan... :)
 

Yhteistyössä