tv-luvasta! EI voi olla todellista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja narsissi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tee nyt hyvä ihminen laskusta kirjallinen huomautus laskuun merkityn huomautusajan puitteissa. Kirjaa huolella ko. dokumenttiin kaikki asiaa koskevat faktat (myös asiakaspalvelijan kanssa käymäsi keskustelu). Älä maksa laskua, vaan odota heiltä vastinetta valitukseesi. Eiköhän asia sillä selviä.

Alkuperäinen kirjoittaja Oisku:
Voi sitä silti kysyä. Tietysti jos et halua niin sitte kärsit vaan, mutta yritä edes hyvä ihminen!

En kärsi.
Ei kuulu mun tapoihin.

Kuhan lasku tulee piakkoin, niin tiedän miten voin valittaa.
Ärsyttää niin pirusti ja tää syö taas välejä lasten isään, jos sen takia joudun tällaisia makselemaan :'(

http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1998/19980745

Televisiomaksun perinnän asia- ja kirjoitusvirheen korjaamisessa noudatetaan hallintomenettelylain (598/1982) säännöksiä.

http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/kumotut/1982/19820598

Soittaisin uudestaan sinne ja kysyisin, miten haetaan muutosta tähän päätökseen. ASiakaspalveluimmeinen ei ole päätöksentekijä..

Alkuperäinen kirjoittaja narsissi:
Mieshenkilö oli myös sanonut, että asunnon omistaja ei ole kotona (enkä ollutkaan, vaan olin viettämässä syntymäpäivääni toisaalla).

Oven sulkeuduttua tarkastaja oli kuullut naisen äänen sanovan, että "sanoit sitten sille, että en ole kotona" :o

Jos sä olet ollut viettämässä synttäreitä muualla nii...Kukas nainen on sitten ollut miehen kanssa teillä? Hmm...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mieshenkilö oli myös sanonut, että asunnon omistaja ei ole kotona (enkä ollutkaan, vaan olin viettämässä syntymäpäivääni toisaalla).

Oven sulkeuduttua tarkastaja oli kuullut naisen äänen sanovan, että "sanoit sitten sille, että en ole kotona" :o

Jos sä olet ollut viettämässä synttäreitä muualla nii...Kukas nainen on sitten ollut miehen kanssa teillä? Hmm...

Viestin lopussa sen kerroinkin.
Lasten isä raahannut tänne jonkun uuden naisen.
Ja tätä en hyväksy, että mun kotiin tulee ilman lupaa joku toinen nainen.

Sitä en käsitä, että miten tarkastaja on kuullut tämän naisen sanoneen tollaisen lauseen.

|O

Alkuperäinen kirjoittaja Samoin:
Me ei maksettu tota laskua ja nyt tuli kirje ulosottovirastolta..

Niin yleensä käy, jos ei maksa laskua. Asia pitää hoitaa.

No arvaappa soiteltiinko sinne ehkä tuhat kertaa ja laitettiinko kirjallista postia yms.. Tokan laskun jälkeen tuli toi ulosottojuttu. Ja musta ihan hanurista et ns. keskeneräinen juttu laitetaan ulosottoon..

Sinuna laittaisin asiasta kirjallisen huomautuksen heidän asiakaspalveluunsa; tv-maksu.info(at)ficora.fi ja pyydät myös vastausta kirjallisena ja niin, että sähköpostilla on 'allekirjoittaja'.
Liitä kirjeeseesi tuo heidän omilla verkkosivuillaan ollut teksti. Kirjeessäsi lopuksi mainitset, että mikäli he - vastoin siis sekä omaa käytäntöään ja sitä tosiasiaa, että he palveluntuottajina eivät voi periä maksua palveluista joita eivät sinulle tuota - edelleen perivät sinulta maksua, viet asian kuluttajansuoja-asiamiehen käsiteltäväksi.

Alkuperäinen kirjoittaja Mamahemuli:
Sinuna laittaisin asiasta kirjallisen huomautuksen heidän asiakaspalveluunsa; tv-maksu.info(at)ficora.fi ja pyydät myös vastausta kirjallisena ja niin, että sähköpostilla on 'allekirjoittaja'.
Liitä kirjeeseesi tuo heidän omilla verkkosivuillaan ollut teksti. Kirjeessäsi lopuksi mainitset, että mikäli he - vastoin siis sekä omaa käytäntöään ja sitä tosiasiaa, että he palveluntuottajina eivät voi periä maksua palveluista joita eivät sinulle tuota - edelleen perivät sinulta maksua, viet asian kuluttajansuoja-asiamiehen käsiteltäväksi.

Kiitos.
Tästä oli apua :)

Alkuperäinen kirjoittaja Työäiti:
Tee kirjallinen huomautus laskusta. Ilmoita että halutessaan saavat tulla tarkistamaan, että digisovitinta ei ole.

asiakaspalvelussa sanoivat, että mut on nyt kuultu, mutta he tekevät silti sen päätöksen, että maksettava on!

Ja he tallentavat asiakkaidensa puhelut, eli kyllä pitäis riittää pelkkä puhelu.
Mä sanoin siinä, että ilman muuta tänne saa sisälle tulla katsomaan koska vaan, kun minä olen kotona!

Ei auttanut itkut eikä valitukset. maksettava on. |O

Ei ole maksettava! Oikeesti ne sanoo noin vain pelotellakseen. Meitäkin on uhkailtu laskuilla ja sakoilla, vaikka meillä ei koskaan ole televisiota ollutkaan. Selitä tilanne uudestaan ja kutsu vaikka käymään. Ei sua voida pakottaa maksamaan, jos sulla ei ole televisiota, jolla lähetyksiä voisi seurata. Ota yhteyttä esimieheen, ehkä vaihtuu ääni kellossa. Tsemppiä!

Alkuperäinen kirjoittaja Mamahemuli:

Tää on hyvä neuvo! Jo luulis toimivan.

Viestin lopussa sen kerroinkin.
Lasten isä raahannut tänne jonkun uuden naisen.
Ja tätä en hyväksy, että mun kotiin tulee ilman lupaa joku toinen nainen.

Sitä en käsitä, että miten tarkastaja on kuullut tämän naisen sanoneen tollaisen lauseen.

|O

Ehkä se on vaan kuullu naisen äänen ja itse keksinyt ton lauseen?

Noin.
Nyt olen lähettänyt pienen ja asiallisen romaanin mamahemulin antamaan sähköpostiosoitteeseen ja vaadin heitä käymään tulevaisuudessa tähän asiaan liittyvät keskustelut kirjallisesti.

-sain tästä sitten päänsärynkin ja helkutinmoisen ahdistuksen.
Pelotteluissa tosiaan onnistuivat.

:ashamed:

Kyllä se lasku pitää valitettavasti maksaa, ainakin viimeisten tietojeni mukaan.

Se, ettei ole digiboxia, EI ole syy siihen ettei televisiota voisi katsoa, sillä digiboxin voi aina hakkia tai sen voi piilottaa kaappiin lupatarkastajan tullessa ovelle.

Ainoa keino, jolloin ei voi MILLÄÄN TAVALLA VASTAANOTTAA lähetystä on poistattaa jokin vekotin itse television siosältä. Tästä pitää sitten olla mustaa valkoisella kun lupatarkastaja tulee käynnille. Näin minulle asiaa selvitettiin, kun soitin tv-lupahallintoon kun siirryttiin digiaikaan ja mietin, että ostanko digoboxin vai jätänkö television lapsen videoita ja dvd soitinta varten. Päädyin sitten maksamaan lupaa jatkossakin ja hankkimaan digiboxin, sillä sen osan poistattaminen maksaa ilmeisesti hunajaa, eli eipä siinä olisi järkeä ollut.

Alkuperäinen kirjoittaja sef:
Ainoa keino, jolloin ei voi MILLÄÄN TAVALLA VASTAANOTTAA lähetystä on poistattaa jokin vekotin itse television siosältä. Tästä pitää sitten olla mustaa valkoisella kun lupatarkastaja tulee käynnille. Näin minulle asiaa selvitettiin, kun soitin tv-lupahallintoon kun siirryttiin digiaikaan

Tuohan on ihan ristiriidassa heidän nettisivuillaan olevan tiedon kanssa. Meilläkään ei enää ole digiboksia, eikä edes antennia katolla, joten ohjelmia emme voi seurata. Saas nähdä sitten, että tuleeko tarkastaja ovemme taakse... :/

Voi perkele sanon minä!

Täällä asunnossa oli viime kuussa vahtimassa lapsia heidän oma isänsä.
Nyt sitten tuli postissa selvityspyyntö, että tarkastaja on käynyt ovella ja mieshenkilö avannut oven joka oli tarkastajan sanoman mukaan tietämätön mun puhelinnumerosta jne.
Mieshenkilö oli sanonut, että asunnossa on tv.

No mä tietenkin soitin asiasta lasten isälle, joka nyt myönsi, että tv-lupatarkastaja oli käynyt, mutta hän oli sanonut tarkastajalle, että ei tiedä mun numeroa (ei kuulemma halunnut keskeyttää illanviettoa tällaisella asialla.. huoh...) ja oli myös sanonut rehellisesti, että en ole kotona ja kun tarkastaja oli kysynyt, että onko televisiota, niin lasten isä oli sanonut, että ei tiedä!
Lapussa kuitenkin lukee, että tv:n on myönnetty olevan, niinkuin meillä onkin, ja tämän vuoksi tarkastusmaksua tulee 100? ja vähintään 60?.

Tässä on vaan se juttu, että meillä todellakin on toimiva analoginen televisio, ilman digiboksia. Televisio on lasten huoneessa, ja lapset katselevat silloin tällöin piirrettyjä vhs-nauhurilla.

Soitin tästä tarkastusyksikköön ja kerroin tilanteen. Mitä sanoo asiakaspalvelija?
"Selityksesi on nyt kuultu ja tästä tullaan kuitenkin lähettämään lasku!"
Siis mitä ihmettä!?
sanoin puhelimessa, että meillä EI ole lähetyksiä vastaanottavaa televisiota, emmekä sellaista tule hankkimaankaan!

Ei auta. Lasku on maksettava!

Eli onko se nyt sitten niin, että televisiota ei saa olla ollenkaan kämpässä!? jos on, niin tv-lupamaksu on maksettava??

Tarkastin asian tv-maksulaitoksen internet-sivuilta ja siellä sanotaan näin:

"Tarvitseeko suorittaa televisiomaksua helmikuun 2008 jälkeen, mikäli ei hanki digisovitinta, mutta haluaa pitää television nauhoitettujen elokuvien katselua varten?

Tv-maksua ei tarvitse suorittaa, jos ei millään tavoin pysty vastaanottamaan ja seuraamaan tv-lähetyksiä.
Tv-maksu tulee maksaa, jos voi vastaanottaa esimerkiksi satelliittilähetyksiä. "

Ja meillähän ei ole mitään mahdollisuutta vastaanottaa lähetyksiä!!

Nyt tulee kyllä kunnon poru! Ei mulla ole varaa maksaa tollaista summaa, eikä varmana ole mielenkiintoakaan maksaa, kun emme sitä perkeleen lähetyksiä vastaanottavaa televisiota omista! :'(

Niin ja se naisen ääni oli ollut lasten isän mukaan jonkun uuden naisen, josta ei ollut vielä uskaltanut kertoa mulle, mutta silti raahas sen mun kotiin! Perkele tämäkin vielä |O

Jos sun exältä on jääny kertomatta siitä naisesta, niin oisko sillä jääny kertomatta että se sano että telkkari löytyy.....

Yhteistyössä