tv lastenhuoneessa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hjelp
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hjelp

Vieras
Onko teillä lastenhuoneessa omaa tv:tä? siis esim. dvd:n katseluun? Minkä ikäisille olette jo uskaltaneet antaa oman? Paljonko annatte lapsen katsoa lastenohjelmia päivässä? Meillä jäi ylimääräinen tv ja dvd, mietin, onkohan isokin virhe laittaa sen lastenhuoneeseen... tuleeko ylimääräistä kinaa katsomisajoista jne.

Minä olen miettinyt samaa.. Me ostettiin uusi telkka ja vanha telkka jäi tyhjänpantiksi romottamaan. Onkohan aivan idioottimainen idea laittaa esikoisen huoneeseen? Poika vasta vajaa 5-v..

Meillä on toisen pojan huoneessa matkatv talveksi tuotu mökiltä ja siinä PS kiinni. Sillä voi katsoa dvd kuvia mutta eivät katso. Meillä katsovat tuosta päätv:stä ja pystyy rajoittamaan hieman katselun määrää. Meillä pojat 6 ja 8 niin nyt vasta laitettu omaan huoneeseen noita vempeleitä.

Meillä on 10v huoneessa telkkari johon pyydettäessä siirrämme videot, dvd:n tai pleikkarin.
Näin seuraamme sitä mitä hän katsoo tai pelaa ja toisaalta näin on pakkokin kun ei ole kuin yhdet videot, dvd soitin ja pleikkari ja 2 telkkaria.
Telkkarin videoilla tai dvd soittimella voin laittaa lapsen huoneeseen, mutta en niin, että voisi katsoa antennin/kaapelin/digiboksin tms. kautta kaikkea.
Ja tietokonetta netillä en laita lapsen huoneeseen.

Meillä tytöt sai telkkarin videot ja dvd omaan huoneeseensa reilu vuosi sitten jolloin olivat 3 ja 4-vuotiaat. Välillä joudutaan rajottamaan tv:n katselua mut yleensä eivät katso liikaa.. No joskus tosin saattaa olla niin et telkkari on useamman tunnin päällä samalla kun leikkivät ja useasti olen joutunut muistuttamaan lapsia telkkarin kiinni laittamisesta silloin kun kukaan ei sitä katso.

Meillä 5 ja 6vuotiailla on ollu oma tv pari vuotta. Mutta eihän ne siitä lastenohjelmia kato, se on vain pelikäyttöön, rajoitetusti. Sillon kun se tuli, saatettiin pistää tv päälle lauantaiaamuisin kun heräsivät ennen muita ja olohuoneeseen ei voitu laittaa katsomaan kun viereisessä huoneessa liukuoven takana nukkui 2 tyttöä jotka olis häiriintynyt.

Oikeestikko tv lapsen huoneeseen..!? ei hyvä päivä, mihin tää maailma on menossa. Minä en kuuna päivänä laittais tv:tä, saatikka LASTENHUONEESEEN!! Huhhuh!

Alkuperäinen kirjoittaja siis täh!?:
Oikeestikko tv lapsen huoneeseen..!? ei hyvä päivä, mihin tää maailma on menossa. Minä en kuuna päivänä laittais tv:tä, saatikka LASTENHUONEESEEN!! Huhhuh!

Miksi et? Se voi olla ihan hyvin siellä. Ei sitä tarvitse auki koko ajan pitää.

Sama kai se on missä ne niitä lastenohjelmia katsoo, omassa huoneessa vai olohuoneessa? Oma tv lastenhuoneeseen ei ole sama asia kun määrättömästi tvn katselua ja mitä ikinä itse haluavat.

Ei oo eikä tuu... Ei oo meillä aikuisillakaan töllöä makkarissa niin miksi lapsilla pitäis olla? Olkkarissa katsotaan ja vaan kakkosen ohjelmia. DVDltä saavat joskus katsoa Disney-elokuvia. Ja ikää oli 4v6kk, 2v6kk ja 10kk jota ei kiinnosta ku ohjelmien tunnarit!

Tiedän olevani tässä asiassa tiukkis, mutta niin kauan kuin lapsi kotona (alaikäisenä) asuu, hän ei tule saamaan sen enempää televisiota kuin tietokonettakaan omaan huoneeseensa. Lapsi ei osaa säännöstellä omaa median käyttöään, se on vanhempien tehtävä. Toisekseen - en halua, että lapseni eristäytyy sosiaalisesti.

Ei kai tuo nyt sen pahempaa katsoa omassa huoneessa kuin muualla, samat ohjelmat sieltä tulee.

Alkuperäinen kirjoittaja pumpelo:
Tiedän olevani tässä asiassa tiukkis, mutta niin kauan kuin lapsi kotona (alaikäisenä) asuu, hän ei tule saamaan sen enempää televisiota kuin tietokonettakaan omaan huoneeseensa. Lapsi ei osaa säännöstellä omaa median käyttöään, se on vanhempien tehtävä. Toisekseen - en halua, että lapseni eristäytyy sosiaalisesti.

Tiedätkös että siihen tvn käyttöön voi tehdä rajat? Ja kun on lapsi, jolla on kuri, hän myös tottelee sitä: ja siinä tvssä on myös piuha, minkä saa kivasti nypättyä pois, jos olisi kovapäinen lapsi. Sillä, että on oma tv huoneessaan ja siihen rajat, ei saa lasta eristäytymään sosiaalisesti.

Alkuperäinen kirjoittaja en ymmärrä:

Ei kai tuo nyt sen pahempaa katsoa omassa huoneessa kuin muualla, samat ohjelmat sieltä tulee.

Pienet pitäisin yhteisissä tiloissa "valvonnassa" jo senkin takia, että ohjelmissa saattaa olla kohtauksia, jotka pelottavat/jännittävät. Vanhemman läsnäolo/läheisyys luo turvaa. Isommat taas saattavat katsoa telkkua salaa sellaisiin aikoihin, jolloin pitäisi nukkua. Ja silloin ne ohjelmatkin on yleensä ei-niin-sopivia.

Vastakysymys - miksi se telkkari PITÄISI olla omassa huoneessa? Miksi lapset pitää eristää muusta perheestä? Ei niitä DVD:itä ym. tarvitse katsoa niin paljoa, että se häiritsee perheen elämää.

Alkuperäinen kirjoittaja Kirsikka:

Tiedätkös että siihen tvn käyttöön voi tehdä rajat? Ja kun on lapsi, jolla on kuri, hän myös tottelee sitä: ja siinä tvssä on myös piuha, minkä saa kivasti nypättyä pois, jos olisi kovapäinen lapsi. Sillä, että on oma tv huoneessaan ja siihen rajat, ei saa lasta eristäytymään sosiaalisesti.

Sulla on ilmeisen sinisilmäinen käsitys esim. teineistä.

Alkuperäinen kirjoittaja en ymmärrä:

Pienet pitäisin yhteisissä tiloissa "valvonnassa" jo senkin takia, että ohjelmissa saattaa olla kohtauksia, jotka pelottavat/jännittävät. Vanhemman läsnäolo/läheisyys luo turvaa. Isommat taas saattavat katsoa telkkua salaa sellaisiin aikoihin, jolloin pitäisi nukkua. Ja silloin ne ohjelmatkin on yleensä ei-niin-sopivia.

Vastakysymys - miksi se telkkari PITÄISI olla omassa huoneessa? Miksi lapset pitää eristää muusta perheestä? Ei niitä DVD:itä ym. tarvitse katsoa niin paljoa, että se häiritsee perheen elämää.

Niin meillä seuraa mies formulaa/lätkää/sun muuta urheilua. Silloin olis ihan kätevää jos lapset vois kattoo omassa huoneessa sen pikkukakkosen tai jonkun leffan. Ei se mitään eristämistä ole.

Meillä on 8 vuotias nuorin, jolla on telkka omassa huoneessa, sillä pelataan lähinnä pleikkaa. Siinä on myös digiviritin, mutta ei esim mitään maksukorttia. DVD-soitinta ei ole myöskään.

Ja voin sanoa, että meidän kokoisessa perheessä yksi telkkari olisi ongelma, koska jos kaikki 7 lasta haluaisi vaikka pelata päivän noin puolen tunnin pelikiintiönsä putkeen, niin en näkisi telkasta muuta kuin pleikkaria illalla.

Yhteistyössä