"Tuun tos heti 12 jälkeen kotiin"

• Viestiketjun aloittaja VittumaisenVeikee
  • Ensimmäinen viesti
VittumaisenVeikee
Sanoi mies aamulla ja eipä taas näy. Murr! Muuten en murisis mutta kahvi loppu ja miehellä auto. Siis joo, joo, tiedän et aina menee näin noissa harrastuksissa mutta odottelen yllätystä et joskus se oikeasti tulisikin kotiin sillon kuin sanoo. Onks muiden miehet vastaavia et on vähän venyvä tuo kotiin tuleminen?

mistä näitä..
No, meillä taas usein näin "mä menen X:lle, mitä mä täällä kotonakaan teen?" -Että kiva. Voisihan täällä esim viettää aikaa mun tai lasten kanssa, siivota, tehdä ruokaa tai muuten auttaa kotona. Mutta ei kai kiinnosta meidän seura, isänä oleminen. Vai miten tulkitsisitte?

VittumaisenVeikee
Alkuperäinen kirjoittaja mistä näitä..;26584214:
No, meillä taas usein näin "mä menen X:lle, mitä mä täällä kotonakaan teen?" -Että kiva. Voisihan täällä esim viettää aikaa mun tai lasten kanssa, siivota, tehdä ruokaa tai muuten auttaa kotona. Mutta ei kai kiinnosta meidän seura, isänä oleminen. Vai miten tulkitsisitte?
:/ Oot sä sanonut sun miehelle et ois kiva jos ois kotona teidän kanssa? Miten mies siihen suhtautuu jos olet sanonut?

No huh. Meillä kyllä keskusteltaisiin tuon kommentin jälkeen pitkään ja syvällisesti.

Mä oon 11 v aikana oppinut sen, että kun mun mies sanoo palaavansa tunnin kuluttua, niin kannattaa odottaa häntä kotiin 2-3 h kuluttua.

Ei se sitä ilkeyttään tee, sen aikakäsitys nyt vaan on omanlaisensa :). Yllättyy itsekin usein, kun tajuaa että menikin yli tunti. Oon oppinut kysymään "mihin aikaan tulet?" sen sijaan että kysyisin "kauanko sulla vielä menee?"...se toimii paremmin.

Meidän "ihan kohta" eroaa myös toisistaan. Mun "ihan kohta" on tyyliin 10 minsan päästä, miehen "ihan kohta" on tämän tai huomisen päivän aikana. Asia, joka aika ajoin on saanut ärtymystä aikaan puolin ja toisin.

Mutta jos on kyse jostain tärkeämmästä, niin kyllä tuo silloin ilmestyy ajoissa.

Enkä voi väittää itsekään olevani täsmällisyyden perikuva.

Niin ja miehen "iltapäivällä" on myös eri kuin mun iltapäivä. Mun iltapäivä on jotain klo 13 ja 16 välillä, miehen iltapäivä on klo 17-20. Se selittynee kyllä päivärytmin erilaisuudella, mikä taas selittyy miehen vuorotyöllä.

Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Wolt
"vieras"
Mun mies tulee kyllä kotiin siihen aikaan kun sanoo, tai jos sanoo ettei mene kauan, niin silloin ei tosiaan mene kauan. Soittaa jopa myöhästyvänsä vähän, jos on 15 minuuttia myöhässä.

Mutta, miehen "ihan kohta" tarkoittaa sitten mitä vaan alkaen 5 minuutin sisällä ja päättyen johonkin vuoteen tulevaisuudessa. Varsinkin, jos kyse on jostain korjauksesta tai siivouksesta. "Milloin laitat tuon naulakon seinään?" -Ihan kohta. Ja naulakko odottaa vielä puolen vuoden päästä sitä hetkeä...

"vieras"
Mä taas aamulla kysyin mieheltä, että mitäs tänään tehdään, ja vastaus oli "ajattelin katsoa dexteriä koneelta ja soitan jos Jari lähtisi baariin illlalla".

Sanoin että et kai kuvittele että ihan yksin hoidan lapsia koko päivän, niin "niin no joo, et kai sä siihen suostuisi". ÖÖH... :D

[QUOTE="vieras";26584682]Sun mieshän on turkkilainen? Miksi ne aina parkkeeraa koko suku samassa pizzeriassa?[/QUOTE]

Oli ketju mikä tahansa, niin aina joku harmaa tuo esiin Anatolian miehen kansalaisuuden :D voisi melkein kuvitella, että on joidenkin mielestä sangen eksoottista olla naimisissa turkkilaisen kanssa :rolleyes:

• Tykkää
Reactions: moekoe ja Anatolia
"vieras"
Eipä oikeastaan. Omat menoni ennemminkin venyvät, muttei mies siitä valita.

Ja kun mies on kavereilla tai omilla asioilla, niin en kysele kotiintuloaikoja. Tulee kun tulee, on vielä niin ihana mies, että ilmoittaa tekstiviestillä omavalintaisesti että olen vielä n. xxx verran, tai pelataan vielä jonkin aikaa, tms. jos on ilta ja kavereilla olo menee myöhäisemmäksi. Eipä tuo muutenkaan yleensä pitkiä aikoja missään "luuhaa". On sen verran koti-ihminen.

Meillä mies pahimmillaan on tehnyt niin, että lähtee perjantaina treeneihin ja ilmestyy sunnuntaina kotiin... Ekoja kertoja kun raivosin asiasta, niin tuli takas että "Hyvinhän te ootte täällä pärjänneet!" ihan niinku sais hillua missä lystää jos me ei sillä aikaa kuolla tänne :D

Joka paikasta tullaan myöhässä vähintään tunti muutenkin, miehen iltapäivä on mun ilta ja sitä rataa... Ei myöskään osaa arvioida ajankulutustaan yhtään, saattaa lähteä kauppaan juuri ennen töihin lähtöä ja yllättyy, kun sielä meneekin niin kauan ja töihin tulee kiire.

Nykyään oon huomannut, että mies pyrkii arvioimaan kaikki ajat reilusti yläkanttiin jotta suoriutuisi kotiin niiden puitteissa ja minä pysyisin tyytyväisenä.

Moni mies on ikäänkuin vankina omassa kodissaan koska monen naisen ajattelutapa on juuri tuo että jos vietät aikaa muualla ilman pätevää syytä niin olet heti huono mies ja huono isä ja se annetaan kuulua. Fiksu mies ei halua moista kokea ja mieluummin sitten vaikka istuu kotona sohvalla jotta pääsee vähemmällä nalkuttamisella ja syyllistämisellä ja nainen on tyytyväinen vaikka puoliso olisi vain koristeena paikalla. Järjetöntä mutta se on kai sitä joidenkin naisten kontrolli- ja omistamishalun tulosta.

"Sssh"
Moni mies on ikäänkuin vankina omassa kodissaan koska monen naisen ajattelutapa on juuri tuo että jos vietät aikaa muualla ilman pätevää syytä niin olet heti huono mies ja huono isä ja se annetaan kuulua. Fiksu mies ei halua moista kokea ja mieluummin sitten vaikka istuu kotona sohvalla jotta pääsee vähemmällä nalkuttamisella ja syyllistämisellä ja nainen on tyytyväinen vaikka puoliso olisi vain koristeena paikalla. Järjetöntä mutta se on kai sitä joidenkin naisten kontrolli- ja omistamishalun tulosta.
Kyllä!

jos kotona olo on kuin työleiriä ja äidin "auttelemista", en ihmette miksi hakee muuta sisältöä kodin ulkopuolelta.

"vieras"
Eli miehelle se oma koti on vain paikka, jossa käydään syömässä, suihkussa, vaihtamassa puhtaat vaatteet ja n*imassa? Kannattaisi pysyä poikamiehenä, jos se oikea elämä on jossain muualla.

Tällaisten miesten vaimot voisivat ihan hyvin jättää miehen vaatteet pesemättä ja ruuat tekemättä. Oma elämä siinä helpottuu, jää ison lapsen jäljet korjaamatta.

[QUOTE="vieras";26585146]Eli miehelle se oma koti on vain paikka, jossa käydään syömässä, suihkussa, vaihtamassa puhtaat vaatteet ja n*imassa? Kannattaisi pysyä poikamiehenä, jos se oikea elämä on jossain muualla.[/QUOTE]Joo, just niinhän mä ehdottomasti tarkoitin. Koska maailma on täysin mustavalkoinen.

[QUOTE="vieras";26584682]Sun mieshän on turkkilainen? Miksi ne aina parkkeeraa koko suku samassa pizzeriassa?[/QUOTE]
Jaa-a, en tiedä, kun mieheni ei hengaa pizzeriassa eikä sillä oo sukua Suomessa. Turkkilaisilla harvemmin on puolta sukua Suomessa, kyllä ne on muita tyyppejä joilla niitä sukulaisia täällä on.

Mun miehen kanssa on jouduttu useinkin vääntämään tästä asiasta. Kun miehellä tuppaa varsinkin alkoholin vaikutuksen alaisena unohtumaan kello, eikä sitten ilmoiteta jos menee pidempään kun on sovittu. Eniten mua ärsyttää siinä se, että joudun soittelemaan perään, kun pelkään, että jotain on sattunut. Ainahan tuo kotiin tulee, mutta mä olen tällainen huolestuja :)

"vieras"
Oli ketju mikä tahansa, niin aina joku harmaa tuo esiin Anatolian miehen kansalaisuuden :D voisi melkein kuvitella, että on joidenkin mielestä sangen eksoottista olla naimisissa turkkilaisen kanssa :rolleyes:
Uutta ketjua kysymykselle tuskin kannattaa avata vaikka täällä mitä tyhmempiä ketjuja tehdäänkin. Tiedätkö sinä sitten vastauksen tuohon kysymykseen??

Onko anatolia jotenkin tabu että ei saisi kysyä??

Pidän vähintäänkin päästään sekasin olevana jos on naimisissa muslimin kanssa.

[QUOTE="vieras";26585486]Uutta ketjua kysymykselle tuskin kannattaa avata vaikka täällä mitä tyhmempiä ketjuja tehdäänkin. Tiedätkö sinä sitten vastauksen tuohon kysymykseen??

Onko anatolia jotenkin tabu että ei saisi kysyä??

Pidän vähintäänkin päästään sekasin olevana jos on naimisissa muslimin kanssa.[/QUOTE]

En hengaa turkkilaisten kanssa, joten en osaa sanoa hengaileeko ne koko suvun kesken vai kavereiden kesken jonkun pizzeriassa, asia ei mua häiritse millään muotoa, kun käyn pizzeriassa keskimäärin kerran vuoteen.

Eli jos suomalainen Maija menee naimisiin suomalaisen Pekan kanssa, joka on kääntynyt/palannut islamiin, on Maija päästä sekaisin?Mun mielestä enemmän ne sellaiset naiset/miehet on päästään sekaisin, jotka on väkivaltaisen ihmisen kanssa vuodesta toiseen, kun se Martti on luvannut joka iskun jälkeen, ettei enää koskaan lyö :confused: ihan pikkasen meni OT..

"vieras"
En hengaa turkkilaisten kanssa, joten en osaa sanoa hengaileeko ne koko suvun kesken vai kavereiden kesken jonkun pizzeriassa, asia ei mua häiritse millään muotoa, kun käyn pizzeriassa keskimäärin kerran vuoteen.

Eli jos suomalainen Maija menee naimisiin suomalaisen Pekan kanssa, joka on kääntynyt/palannut islamiin, on Maija päästä sekaisin?Mun mielestä enemmän ne sellaiset naiset/miehet on päästään sekaisin, jotka on väkivaltaisen ihmisen kanssa vuodesta toiseen, kun se Martti on luvannut joka iskun jälkeen, ettei enää koskaan lyö :confused: ihan pikkasen meni OT..
Miksi sitten vastaat ja kommentoit kun kysyn anatolialta kysymystä johon hän mahdollisesti osaisi vastata?

Kyllä, pidän islamisteja sekavina ihmisinä, suorastaan vaarallisina. Olet sinäkin sen huomannut mutta kiellätkö sinä että siinä ryhmässä ei olisi väkivaltaa tai naisten alentamista??

[QUOTE="vieras";26585726]Miksi sitten vastaat ja kommentoit kun kysyn anatolialta kysymystä johon hän mahdollisesti osaisi vastata?

Kyllä, pidän islamisteja sekavina ihmisinä, suorastaan vaarallisina. Olet sinäkin sen huomannut mutta kiellätkö sinä että siinä ryhmässä ei olisi väkivaltaa tai naisten alentamista??[/QUOTE]

Tämä on keskustelupalsta, kommentoin huvittuneena vain sitä, että aina se asia tuodaan esille..jos et ymmärtänyt, niin antaa olla ;)

Yhteistyössä