tuulimunasta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja heini79
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

heini79

Vieras
Ne ketkä ovat tuulimunan kokeneet...oliko jotain vuotoja alkuraskaudesta vai oliko ensimmäinen merkki asiasta vain se, ettei masussa ollutkaan ketään kun ultrattiin, että kaikki oli siihen asti mennyt ihan hyvin? Jos tuulimuna päättyy itsestään, eikö se sitten olisi samanlainen kuin keskenmeno vuotoineen? Onko jollakin kovinkin myöhään vasta asia huomattu (esim. np-ultra) vai mihin aikaan? Kasvaako tuulimunasta masu? Kuten varmaan huomaa, asia pelottaa minua aika tavalla :( ..nyt on rv10 täynnä, mut ultra vasta edessä.

Tulee viimestään viikolla 12 ulos. ei kasva maha........
mulla tuli vkolla 7 ja ultrasivat vkolla 6, ei näkyny vauvaa, vkolla 7, ei näkyny vauvaa......... sitte tuliki veri ja mieletön mahakipu.

kyllä mulla maha kasvo aina siihen asti kun alkoi pieni tuhru vuoto.ei ollut mitään kipuja rv10.ei kuulunut sydämmen lyöntejä rv9 niin aloin huolestua,katottiin ultralla ja sanottiin että on tuulimuna.sain pillereitä mitkä aiheutti tunnin sisällä kovat supistus kivut ja vuoti kunnollaa eli se siitä :'(

Mulla ekalla kerralla tuulimuna, kaavinta tehtiin vihdoin vasta viikolla 14. Sain oikein extra-aikoja neuvolaan, kun pelkäsin että vauva on kuollut, kun sydänääniä ei kuulunut. Kaks kertaa lääkäri tutki ja oli sitä mieltä että jos ne äänet ei nyt vaan jostain syystä kuulu.. Kun kohdun koko vastasi viikkoja, ja mulla oli voimakkaat raskausoireet. Kaavinnan tehnyt lääkäri sanoi että kohdussa oli "paljon tavaraa", eli maha ehti jo vähän kasvaa, tai tunsin itsekin kohdun kovana pallona kun kokeilin alavatsaa. Kun ois ollu vähän enemmän rahaa, niin oisin menny yksityiselle ultraan, ei ois tarvinnu niin pitkälle elätellä toivoa. Seuraavalla kerralla ilmoitin heti että haluan välittömästi ultraan, ja pääsinkin viikolla6. Sitten ottivat tosissaan kun oli jo yks tuulimuna takana.

mulla oli pientä vuotoa, mutta neuvolassa sitä pidettiin normaalina. viikolla 12 lääkärintarkastuksessa ei kuulunut sydänääniä ja arvelin jo itse ettei kaikki ole kunnossa. :'(
ultraan mentiin viikolla 13+6 jossa todettiin tuulimunaksi ja kyllähän mullakin oli jo masu kasvanu..lääkäri oli aiemmin kohdun kokoa kokeillut,joka vastasi viikkoja. kaavinta suoritettiin samana päivänä ultran jälkeen..

Mulla eteni raskaus siihen asti hyvin,kunnes yhtääkkiä rv 11+5 alko tuhruttelu..rv12+1 todettiin tuulimuna. ja kyl mahassa jo huomas kasvua,kun kohtu oli kasvanu.
nyt ekoja menkkoja odottelen tässä..tuntuu siltä,että pian alkaa..tulee se 4vk huomenna täyteen..kummallista on vaan se,että mulle sanottiin, ettei tarvi jälkitarkastusta..ja nyt oon käyny miettimään,et pitäskö kuitenkin mennä..
plaah.

toivottavasti sulla kaikki hyvin ja saatte tänä vuonna pienen nyytin syliin:)

Yhteistyössä