tuulimunasta

Voisitteko te rakkaat ystävät kertoa omia kokemuksianne tuulimunasta. Itsellä se todettin eilen. Nyt olen vielä menossa lääkärille ja varmasti sieltä lähettää eteenpäin. Itselläni ei ole ollut mitään vuotoa, eikä mahakipuja. Pelottaa kovasti, että joudun kaavintaa. Raskausviikkoja olisi 11+2.
Olen vain itkenyt koko eilisen illan, yön ja tämän aamun. Töihin en mennyt. Onkohan mahdollista, että saisin esimerkiksi loppuviikon sairaslomaa. Tuntuu niin voimattomalta, kun se vauva olisi ollut niin kovasti toivottu ja rakastettu. :'(
 
Voi, otan todella osaa!

Minulla jo kaksi tuulimunaa. Esikoinen edelleenkin siis toiveissa vaan. Molemmat on keskeytetty lääkkeillä kun mulla kans ei mitään vuotoa eikä kipuja ennen toteamista. Ekassa istukan toiminta oli jo loppunut joten sain heti laittaa lääkkeet mut tässä toisessa jouduin ensin ottamaan sellasen lääkkeen joka lopettaa istukan toiminnan ja aloittaa keskenmenon. Toivottavasti saat kans lääkkeet koska ovat turvallisempi vaihtoehto kuin kaavinta. Ekassa olin vkolla 10+2 ja tässä joka todettiin tasan viikko sitten 8+0. No, ajattelin et tulkoon heti sitten ulos kun jos siitä ei mitään kehitykään eikä oireet johda mihinkään niin miks mä tämmösiä sit kärsinkään.
No positiivista tässä on se et hedelmöittyminen tapahtuu et jospa se seuraavalla kerralla menis loppuun asti. Ja parempi nyt kun myöhemmin.

Päivä kerrallaan, kyllä se siitä helpottaa. Vaikka nyt ei siltä tuntuiskaan juuri nyt. Tule kertomaan sitten et mitä tapahtui!!!

Hengessä mukana

Hannis81 :hug:
 
Mökö
Minulla oli tuulimuna elokuun alussa (4 viikkoa sitten sunnuntaina). Tuolloin olisi viikkoja ollut 9+4 (ensiraskaus). Vuoto alkoi ruskeana tihkumisena jo perjantaina. Lauantaina tuli sitten jo jonkin verran kirkasta verta ja sunnuntaina alkoi kunnon vuoto. Menin tuolloin lääkäriin, jossa tuulimuna todettiin. Kahtena seuraavana yönä yönä minulla oli hillittömät vatsakivut, jotka menivät ohi panacodilla. Kolme päivää myöhemmin sain sairaalassa kourallisen lääkkeitä (suun kautta), joiden oli tarkoitus poistaa loputkin kohdussa olevasta roinasta. Tuolloin kipuja ei enää ollut normaalia menkkakipuja enempää, ja nekin vähät menivät ohi panadolilla.

Ensimmäinen ajatukseni tiedon saatuani oli silmitön ketutus. Harmitti, kun oli toivonut ja odottanut turhaan parisen kuukautta. Halusin kaiken vuodon olevan ohi mahdollisimman nopeasti, jotta voisin jatkaa taas nollasta, aloittaa alusta. Seuraava ajatus oli masennus, epäily siitä, että olin jotenkin sen itse aiheuttanut. Viikkoa myöhemmin tunteisiin tuli silmitön pelko siitä, että en enää koskaan voi tulla raskaaksi. Tai että seuraavankin kerran käy näin. Pelko oli pahinta aamulla juuri heräämisen jälkeen. Olisin halunnut jutella asiasta siitä tietävien kanssa. Kaipasin tietoa tuulimunasta sekä uusista, onnistuneista raskauksista tapahtuneen jälkeen. Ilmeisesti kuitenkin tämä on sen verran arka asia, ettei siitä haluta puhua "julkisesti". Ole kuullut monesta lähteestä, että useampi tuulimunatapaus peräkkäin on harvinaista. Silti tällaisia tapauksia tulee esiin melko monia. Tämä ahdistaa entisestään (tieto tuskaa lisää?)

En olisi ikinä voinut kuvitella, että juuri minulle käy näin. Kun mieheni kanssa kerroimme anopille odottavamme perheenlisäystä, hän totesi: "tuulimunahan se on kuitenkin". Voitte vain kuvitella, kuinka katkera olin myös hänelle tuulimunan sitten tapahduttua. Vaikka se ei olekaan missään määrin hänen vikansa, en silti halua nähdä tuota ihmistä pitkiin aikoihin.

Myös raskaudestani tietäneiden ihmisten kohtaaminen oli todella vaikeaa aluksi. Minusta tuntui, kuin olisin pettänyt heidät jollain tavoin. Onneksi mieheni on ollut tukenani todella hienosti. Hän on lohduttanut minua sanomalla, että tällainen on ihan luonnollista. Tiedänhän sen toki itsekin, mutta silti sen haluaa kuulla ihmiseltä, joka on kaikkein lähin. Seuraavaa mahdollista raskautta en varmasti uskalla edes testata ennenkuin menkat ovat olleet poissa vähintään pari, kolme kuukautta.

Vasta tällä viikolla olen päässyt jälleen omien ajatusteni herraksi. Pelko tulevasta on silti voimakkaasti taustalla. Odottelen siis menkkoja alkavaksi. Toivoisin, että ne alkaisivat pian, jotta voisimme yrittä uudelleen raskautumista. Tiedän, että pelon tunteet ovat pinnalla niin kauan, kunnes tulen uudelleen raskaaksi ja kunnes sekin on jo niin pitkällä, että suurin keskenmenon vaara on ohi. Olen myös alkanut tavallaan pelätä jokaista pientä kipuilua ja nippailua vatsassa. En tiedä, mitä pelkään, mutta joku kammo tuosta kaikesta taustalle jäi myös tässä suhteessa.

Tiedän tuskasi ja epätoivosi. Yritä vaan selvitä kaikesta päivä kerrallaan. Kyyneleet kuivuvat aikanaan ja sitten pystyt taas katsomaan tulevaisuuteen kirkkain silmin. Älä lannistu äläkä ana periksi.
 
Hei vaan teille kanssasisaret ja omat osanottoni teidän puolesta.
Tänään kävin sairaalassa ja siellä tuulimuna todettiinkin keskenmenoksi. Sikiö oli kuollut viikolla 6. Jouduin kaavintaan. Olen aina pelännyt, että joutuisin kaavintaan ja nyt se sitten tapahtui. Kuitenkin jäi mieliin todella hyvä hoito leikkausosastolla. Odottaminen oli pahinta. Ensin odotin yli tunnin polilla ja osastolla yli 4 tuntia kaavintaan pääsyä. Lopulta vielä odotin kolmetuntia kotiin pääsyä. Onneksi omistan maailman ihanimman ystävän, joka odotti kanssani. Mieheni oli nimittäin töissä.
Vasta nyt kotiin päästyä on suru tullut. Olin jo niin suunnitellut kaikkea vauvan kanssa. Haimme uutta asuntoa ja ostimme auton. Nyt kaikki mureni. Nyt olen myös alkanut syyttämään itseäni. Mikä minussa on vikana. Saanko enää lapsia. Tulenkohan raskaaksi vai viekö yhtä kauan kuin tämäkin. Äitini myös sanoi, että jos se onkin tuulimuna. Syytin häntä manaamisesta. Eihän se toki hänen vikansa ole. Vaikeaa on mennä tapaamaan vanhempia ja miehen vanhempia. Vielä viimenäkemällä iloittiin vauvasta.
Maanantaina pitäisi mennä töihin, ihan kuin mitään ei olisi tapahtunutkaan. Onneksi muutamat tietävät tapahtuneen, ettei tarvitse selitellä alakuloisuutta.
Voimia myös teille ystävät. Sitä on niin vaikea ymmärtää, miksi juuri meille niin tapahtuu. :hug:
 
Eilen selvisi lääkärin ultrassa, että raskauteni oli todennäköisesti myös tuulimuna. Kaikki raskausoireet olivat normaalit, mutta tällähetkellä ei näkynyt sikiötä ollenkaan. Aikaisemmassa ultrassa on todennäköisesti kätilön ruudussakin näkynyt vain ruskuaispussia.
Viikot olivat yli 9, ei keskenmenon oireita..että tällei. Lääkkeet aloitin tänään, pidin sitä parempana vaihtoehtona kaavinnalle kun valita sain.
Ainut positiivinen ajatus on, että pääsen jatkotutkimuksiin, kun tämä oli 3 epäonnistunut raskaus. :'( Tsemppiä meille
 
Olen todella pahoillani. Tiedän, että se on raskasta. Voimia sinulle paljon. Minulla oli maaliskuussa tuulimunaraskaus. Viikolla 12 aloin vuotaa ja sitten pääsin kaavintaan. Toimenpide oli fyysisesti tosi helppo. Mielestäni toivuin henkisestikin aika nopeasti. Kesällä kuitenkin kaikki alkoi vaivata uudelleen mieltä. Puhuin ja itkin paljon ja nyt koen, että on alkanut helpottaa. Eilen tein testin ja huomasin olevani uudellaan raskaana. Toivomme niin kovin tätä lasta, että kaikki menisi hyvin.

 
:'( :'( :'(
otan osaa suruusi.... menetin odottamani raskauden kolmisen viikkoa sitten....kaipaan todella lasta, jota ei sitten ollutkaan.....onneksi on poika, joka pitää kiinni tässä hetkessä.....
voimia, enkeleitä, rakkautta.......pidetään huolta toisistamme....
ajatuksin, pipsa
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.09.2005 klo 21:35 tiitiäinen kirjoitti:
Olen todella pahoillani. Tiedän, että se on raskasta. Voimia sinulle paljon. Minulla oli maaliskuussa tuulimunaraskaus. Viikolla 12 aloin vuotaa ja sitten pääsin kaavintaan. Toimenpide oli fyysisesti tosi helppo. Mielestäni toivuin henkisestikin aika nopeasti. Kesällä kuitenkin kaikki alkoi vaivata uudelleen mieltä. Puhuin ja itkin paljon ja nyt koen, että on alkanut helpottaa. Eilen tein testin ja huomasin olevani uudellaan raskaana. Toivomme niin kovin tätä lasta, että kaikki menisi hyvin.

Onnea! mekin saadaan taas rueta uudelleen yrittämään!!
 

Yhteistyössä