Tuulimunaraskaus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Vierailija"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"Vierailija"

Vieras
Tilanne on siis se että minulla todettiin eilen joko kohdun ulkopuolinen raskaus tai tuulimunaraskaus, tänään saatiin hcg arvot jotka oli 424. Eli ei kuulemma sen perusteella ole kohdun ulkopuolinen. On joko tuulimuna tai myöhemmin hedelmöittynyt, jälkimmäiseen ei oikeastaan ole edes mahollisuuta.

Joten, kertokaa jos teille on tapahtunut tuulimunaraskaus että mitkä olivat jatkotoimenpiteet? Mulla on ultra vasta ensiviikon tiistaina uudestaan ja silloin pitäisi selvetä enemmän mutta en jaksa odottaa, enkä tajunnut lääkäriltä kysellä yhtään mitään kun tuntuu että olen ihan pihalla kokoajan tästä tilanteesta.

Mulla oli kaksi keskenmenoa joista jälkimmäinen ehdittiin todeta tuulimunaksi rv 7. Se keskeytettiin siitä neljän päivän päästä lääkkeellisesti ja kohtu tyhjeni hyvin. Ei mitään ongelmia. Tosin hemmetin kivulias oli tämä verrattuna ekaan spontaaniin keskenmenoon. Hcg arvoja en muista. Ekassa niitä seurattiin ja epäiltiin kohdunulkoista.

Sulle ei siis ole tehty ultraa edes vielä? Odottaisin sen ihan rauhassa mutta varaisin kyllä yksityiselle sen nopeammin..

Mulla todettiin tuulimunaraskaus rv 8. Sairaalasta sain cytotec-pillerit ja ohjeet mukaan kotiin. Eli tyhjennys tapahtui kotona. Kuukautiset alkoivat uudestaan siitä 5 viikon kuluttua, joten missään jälkitarkastuksessa en käynyt.

Mulla todettiin tuulimuna rv 10. Koska neuvolassa ei saatu sydänääniä kuulumaan enkä pyynnöstäni huolimatta saanut ultraan lähetettä, menin yksityiselle ultraan. Siellä asia todettiin. Sain lähetteen keskussairaalaan niinikään ultraan. Yksityinen lääkäri sanoi, että on hyvä olla toisenkin lääkärin mielipide.

Sairaalan ultrassa, jonka sain seuraavalle päivälle, todettiin sama tulos: tuulimuna. Sain samantein aloitustabletin keskeytystä varten. Oli perjantai. Neuvottiin odottamaan pari päivää. Sunnuntaiaamuna piti laittaa kohdun suuta pehmittävä tabletti. Myös suun kautta otin keskeytyslääkken.

Jonkun tunnin päästä alkoi vuoto.

Yhteistyössä