Nouseeko hcg normaalisti jos raskaus on kohdun ulkopuolinen tai tuulimuna?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Pelokas"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

"Pelokas"

Vieras
Mulla raskaustesti näytti haamua jo 3+3 ja on siitä vahvistunut huomattavasti, nyt 4+3 laskujeni mukaan.
Olemme tässä pohdiskelleet, että joko jouluna voisi läheisille kertoa, silloin siis 6+0. Aiemmat raskaudet olleet normaaleita ja päättyneet normaaliin synnyntykseen lasketun ajan jälkeen. Aina kuitenkin mietityttää kertoa jos ei ole varmuutta. Varhaisultra-aika on vasta 29.12 eikä millään maltettais sinne asti salailla.
Nyt tuo testi siis on selvästi jo vahvistunut ja ajattelin tehdä vielä digitaalisen testin sitten kun sen pitäisi näyttää 3+. Mutta nouseeko tuo hcg siis normaalisti vaikka olisi tuulimuna tai kohdun ulkopuolinen? Eli voiko testin vahvistumisesta päätellä et kaikki olis hyvin?

Kiitos vastauksista! Täytyy varmaan kuitenkin sitten salailla vielä sinne välipäiville asti. Tuskin ne neuvolassakaan varmuutta asiaan saavat vaikka varaisinki ajan, koska niillä ei siellä ultrauslaitteita ole ja sydänäänet ei vielä vatsan päältä kuulu. Olisi vaan ollut niin hauska jouluna kertoa, vähän kuin joululahja isovanhemmille (vaikkei varmaan niin suuri yllätys olisikaan koska meillä lapsia jo ennestäänkin).

[QUOTE="Pelokas";22656783]Kiitos vastauksista! Täytyy varmaan kuitenkin sitten salailla vielä sinne välipäiville asti. Tuskin ne neuvolassakaan varmuutta asiaan saavat vaikka varaisinki ajan, koska niillä ei siellä ultrauslaitteita ole ja sydänäänet ei vielä vatsan päältä kuulu. Olisi vaan ollut niin hauska jouluna kertoa, vähän kuin joululahja isovanhemmille (vaikkei varmaan niin suuri yllätys olisikaan koska meillä lapsia jo ennestäänkin).[/QUOTE]

Minä itse plussasin jonkin aikaa ennen äitienpäivää ja kerroin kyllä äitienpäivänä sitten mun äidille, että JOS kaikki menee hyvin niin vielä yksi lahja on tulossa mutta sen saa syliinsä vasta vuodenvaihteessa. Ainakin mun vanhemmat on sen verran jalatmaassa tyyppejä, että ihan helppoa olisi ollut kertoa jos raskaudessa olisikin jotain ilmennyt. Kun loppun astikaan ei koskaan voi tietää, että tuloksena on elävä tai terve vauva. Onnea plussasta!

[QUOTE="Pelokas";22656783]Kiitos vastauksista! Täytyy varmaan kuitenkin sitten salailla vielä sinne välipäiville asti. Tuskin ne neuvolassakaan varmuutta asiaan saavat vaikka varaisinki ajan, koska niillä ei siellä ultrauslaitteita ole ja sydänäänet ei vielä vatsan päältä kuulu. Olisi vaan ollut niin hauska jouluna kertoa, vähän kuin joululahja isovanhemmille (vaikkei varmaan niin suuri yllätys olisikaan koska meillä lapsia jo ennestäänkin).[/QUOTE]

No ei todellakaan varmistu asia yhtään mihinkään suuntaan, jos ei ultrata, noilla viikoilla ei edes yritetä kuunnella sydänääniä doplerilla...

Tottahan tuokin on. Kuitenkin jotenkin aina pelkään ihan tässä alkuvaiheessa. Pelko helpottaa kun saan ultrassa nähdä, että kaveri on siellä oikeassa paikassa ja sydän lyö. Onhan tietenkin mahdollista, että myöhemmin jotain käy, mutta kuitenkin olen luottavaisempi ku tulee edes vähän selvyyttä. Ja toinen syy, miksi tätä niin kovin pohditaan: Ajattelimme kertoa omille lapsille vasta kun on selvyys ja niin, että lapset saavat kertoa isovanhemmille. Meidän lapset on vielä niin pieniä, että niille on vaikeaa selittää jos sitä vauvaa ei sit kuitenkaan tulekaan.

Yhteistyössä