Tuulimunaraskaus ja jälkivuoto

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Mietiskelijä"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"Mietiskelijä"

Vieras
Viimeiset menkat 25.11.2013, positiivisen testin tein 28.12.
27.1 alkoi tuhruvuoto, ti 28.1 vuoti aika runsaasti ja olin kipeä, mutta pärjäsin Panadol+Burana yhdistelmällä. Tällöin soitin illalla päivystykseen ja käskivät kotona olla jos vaan pärjää tai käymään omassa tk:ssa aamulla.
Ke aamuna soitin omaan tk:seen ja sainkin ajan samalle päivälle, vaikka vuoto oli tosi pientä, eikä kipujakaan ollut enää. Todettiin, että on luultavimmin mennyt kesken ja sain lähetteen naistentautienpolille. Joskin lääkäri sanoi, et aika tulee vasta seuraavalle viikolle. Lupasi kirjoittaa lähetteeseen, että jos mahdollista saisin jo samalle viikolle sen. No, heti seuraavana päivänä sieltä soittivat ja sain ajan perjantaille. Ultrassa selvisi, että viikkoja oli 9+4 ja pelkkä ruskuaispussi löytyi, eli tuulimunaraskaus.
Sain käynnistystabletit kotiin ja otin ne sunnuntai-aamuna ohjeen mukaan. Ensin Panacodia ja Buranaa(muistaakseni) sit tyhjennystabletit. Sunnuntai oli kauhea päivä: kaameaa vuotoa, hirvittävää kipua ja paljon itkua. Tuli myös ruskuaispussi yms. Ma vuoti aika runsaasti, ti oli kuin menkkavuotoa. Siitä alkaen vuoto oli tosi niukkaa, pärjäsin pikkarinsuojilla. Ke soittelin naistentauteihin, kun kipu jatkui. Sain pe aamulle ajan, että menen jos yhä olen kipeä. Pe olin yhä niin kipeä, että söin säännöllisesti maximimäärän kipulääkettä, yöksi Panacodia. Ultratessa kohtu tyhjä, aristusta oikealla alavatsalla sain apteekkiin antibioottiresepti ja käskyn hakea viikonloppuna lääkkeen jos ei kivut hellitä.
Katselin tiistaihin, kun kipu oli ehkä hiukan helpottanut, mutta sit päätin hakea kuurin koska vieläkin jouduin syömään kipulääkkeitä. Kuurin myötä kivut lähti, mutta vuoto jäi.
Jälkitarkastusverikoe ja soittoaika lääkärille oli sovittu tyhjennyksestä kolmen viikon päähän. Raskaushormooni oli laskenut hyvin, oli tuolloin 30. Lääkäriltä sain ohjeeksi soitella jos menkat ei ole tulleet kahden viikon päästä tai jos tulee kipuja.
No, menkat alkoi viimeviikon ke, eli 3 ja puoli viikkoa tyhjennyksestä. Mutta, mutta.. Ei nää ihan normit ole. Tavallisesti mulla vuoto kestää sen 5-7 pv. Nyt vuoto kesti n.6 pv, mutta se tiputteluvuoto on jatkunut siitä asti. Maanantaina uusi ultra.

Mutta siis kysymys kuuluu, onko ihan normaalia, että tuo vuoto on nyt jatkunut sen 5 viikkoa tyhjennyksestä? Vaikka kohtu on tyhjä ja menkatkin jo tuli? Tai mistä tämä voi kertoa?

No, minulla ainakin on keskenmenon jälkeen ollut ihan oudot menkat. Ja alavatsa oli kipeä pitkään, melkein 2 kk tyhjennyspillerien oton jälkeen. Kierron vaiheetkin tuntuu selvemmin; ovulaatiot ja kiinnittyminen ihan selvästi. Menkat on olleet normaalia runsaammat ja kivuliaat. Kaikki on kuitenkin ollut kunnossa, kohtu tyhjä, munasarjat siistit jne...

Eka keskenmeno minulla oli tammikuun alussa, ja sit helmikuussa heti toinen perään....

Nyt vasta vähän helpottaa kipuilut. Kärsivällisyyttä tässä tarvitaan. Tiputtelusta olen kuullut että joillain se on voinut jatkua jopa 2-3 viikkoa, vaikka kaikki on ihan hyvin.

Tietty keskenmenot on aika isoja projekteja kropallekkin, siinä on hormonit aika sekaisin jonkun aikaa jne...

Kiitos, hippuli. Niinhän se tietysti on, et kroppa on sekaisin. Tänään mietinkin tuota huomista. Sovittiin, et tänään perun sähköpostilla huomisen ajan jos vuoto on kokonaan loppunut. Eilen oli sitten kipuilua alavatsalla, mutta tänään ei ole vuotanut yhtään! Loppuikohan se sit nyt juuri. Vai olisko taas vain hetken tauko. Plääh, että tää on vaikeata! Ei viitsisi turhaan kuitenkaan mennä. Mutta jos taas onkin hetken tauko vuodossa. Pariin kertaan on ollut taukoa 1-2 vrk.. No, onhan täs viel iltaan asti aikaa miettiä..

Yhteistyössä