Tuulimuna todettu rv12+1

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nassi84
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Nassi84

Uusi jäsen
10.01.2010
25
0
1
Olen uusi täällä palsatalla, ja juuri kokenut keskenmenon. Tai siis todettiin tuulimunaksi rv12+1. Ja tuntuu että pitää saada purettua tunteitaan ja mielipahaa.
On paljon ihmetystä että miksi ihmeessä näin käy ja miksi raskauden piti päästä niin pitkälle ennekö mitään vuotoa tuli.
Raskaus siis eteni ihan normaalisti, vaikkakin en ollut niin väsynyt ja huonosti voiva kun edellisestä. Mutta en silti osannut todellakaan aavistaa että eihän sillä kohdussa ole mitään. Olin vain tyytyväinen että raskaus eteni hyvin.
Kun vuoto alkoi ruskeana tuhruna ajattelin että ei ole vielä vakavaa ja olisihan nyt menkka aika. No vuoto muuttui veriseksi ja huoleni suureni. Soittelin neuvolaan niskapoimu verituloksia ja kerroin verenvuodosta. No aluksi täti sanoi myös että onko menkka aika ja että voi silloin tulla hieman vuotoa. No sitten hän katsoin veritulokset ja kertoi että hcg arvo on 30. No siinä vaihessa tajusin että eihän siellä kohdussa ole mitään. Ei voi olla todellista, ei näin voi käydä meille...
Sitten vaan lääkäriin joka antoi lähetteen sairaalaan ja siellä todettiin että ei ole mitään eloa,eikä ole todennäköisesti ollutkaan. Lääkkeet kotiin mukaan ja huijattu olo. Uskomatonta että oma kroppa voi tehdä minulle näin, enkä arvannut itse mitään.
Seuraavana aamuna pillerit ja särkylääkkeet kurkusta alas ja kipuja odotteleen, toiset pillerit ja toiset pillerit ja sitten se tuska alkoi.
Supistaa ja helpottaa, supistaa, helpottaa ja sitten kivut loppuu, ajattelen että menipä se suht "helposti". No se oli vain alkua, kivut alkoivat uudestaan n.20min päästä ja ei enään helpottanut vaan sattui kokoajan n.2.5h. Yhtä tuskaa. Oksetti,huimasi, voimat loppuivat ja hyytymiä tulee ja meinään aina pyörtyä silloin vessan lattialle.Konttaan sohvalle ja mietin että loppuuko se koskaan. No loppui se ja jäljelle jäi vain tyhjä olo. Näin huijattua olo ei ole minulla koskaan ollut...
Mutta elämä jatkuu ja aika parantaa.

:hug:

Minulla ei ole kokemusta tuulimunasta, mutta voin kuvitella pettymyksesi. Kun noin kauan ajatellut olevansa raskaana, pettymys on varmasti suuri.

Voimia ja onnea uuteen yritykseen.

:hug: :hug: :hug:
Me saatiin kuulla vasta np-ultrassa, että kohdussa ei ole ketään. Oli siellä kyllä ollu jotain 6 viikkoa aiemmin, kun kävin tuhruttelun takia ultrassa ja silloin näkyi pikkuriikkinen syke. Ilman tuota ekaa ultraa "tuomio" olis ollu tuulimuna, nyt vaan keskeytynyt keskenmeno. Käytännössähän sillä ei ole mitään väliä, onko siellä oikeesti ollut alkiota vaiko ei, kun raskaana on kuitenkin ollut.

Ajan kanssa tuska helpottaa. Ja kyllä sää saat surra sitä vauvaa, vaikkei sitä siellä konkreettisesti olis koskaan ollutkaan. Olit oikeesti raskaana. Voimia uuteen yritykseen ja parempaa onnea seuraavalla kerralla!

Nassi84 jaan tuntemuksesi täysin. Meillä todettiin tuulimuna 29.12. rv 7+2, mutta tiesin jo valmiiksi ettei kaikki ollut hyvin. Ensimmäinen kirkas verinen vuoto tuli joulupäivän iltana ja vaikka loppuikin, eikä tullut paljoa, tiesin, että se oli siinä.
Ultrassa sitten todettiin tyhjä sikiöpussi :(

Jostain syystä mieli ei ole vieläkään halunnut antaa periksi vaikka vuodan edelleen. Minulla siis luonto hoiti homman ellei torstaina kontrolliultrassa sitten toisin todeta.

Paljon, paljon voimia ja jaksuja! Anna itsellesi ja perheellesi aikaa toipua menetyksestä! Niin mekin teemme (edelleen).

Sannis :hug:

Pahoitteluni Nassi84! :hug:
Meillä todettiin syyskuussa 11+3 np-ultrassa tuulimuna. Ja ilman minkäänlaisia ennakkovaroituksia. Kaikki oli mennyt hyvin, ei vuotoja eikä mitään ongelmia. Nyt kun luin tekstiäsi, edelleen meinaa tulla tippa linssiin, koska kuvailemasi tuntemukset ovat vieläkin hyvässä muistissa. Eivätkä varmaan koskaan kokonaan unohdu, mutta ajan myötä helpottaa kyllä. Meillä uusi raskaus toiveissa mutta vielä ei ole tärpännyt.

Voimia ja jaksamista, koita puhua asiasta, mulla ainakin se helpotti huomattavasti.
Ja onnea uuteen yritykseen sitten, kun siihen olette valmiita!

Kiitos kaikille.
Ja olen todella pahoillani happihypy, Sannis-75 ja Hemuli2010 että olette joutunut kokeen myös keskenmenon.
Itellä on jonkunverran lähipiirissä keskenmenoja ja sitä on pelännyt että niin käy myös itselle. Mutta kun kaikki sujuu hyvin ja raskaus vaan etenee niin huoli vähenee ja siksi se onkin niin suuri järkytys kun sillä ei olekkaan mitään kun ei todellaan ole osannut aavistaa mitään. Tuntuu suorastaan naurettavalta.
No nyt sitten odotellaan että vuodot loppuvat ja kierto lähtee käyntiin. Ja nyt tietysti pelkään että mitäs jos seuraavakin on tuulimuna tai että ei tarppää,tai että kierron tasaantumiseen menee monta kk. Kaiken piti olla hienosti ja nyt kaikki alkaa alusta...

Yhteistyössä