Valitettavasti tuulimunasta kokemusta. Vajaa viikko sitten todetiin rv 7+3!
Keskiviikkoaamuna alkoi iiiiihan niukka tiputtelu. Varastin HETI ajan yksityiselle, koska en kestä epätietoisuutta. Todettiin tuulimuna. Kohtu oli kyllä suurentunut jne. ja vatsakin jo vähän pömpötti, oli huono olo ja väsy ja liitoskipujakin. (Liitoskipuja on edelleenkin...koska hormonit vielä veressä, silti vauvaa ei tule:'().
Olen iloinen, että ehdin mennä sinne ultraan, koska muuten en tietäisi, että olisi ollut tuulimuna!!!!!!!!! Sain yksityseltä lähetteen sairaalaan ja siellä odotellessani onneksi vuoto alkoi itsestään. Ja runsastui sitten päivän mittaan...kivutkin alkoi ja 2h kesti kovimmat kivut ja silloin tuli suurimmat hyytymät jne. edelleen vuoto jatkuu..nyt vaan menkkamaista "normaalia". Toivottavasti kontrolliultrassa kohtu on tyhjä, ettei joudu kaavintaankin. Koitin huvikseni tehdä raskaustestin ja vielä ihan supervahva viiva piirtyy testiin. Hormonin lasku kestää varmaan viikkoja.
Mutta tosiaan raskausoireet olivat vahvat ja ihan pientä tiputteluvuotoa vain tuli. Seuraavissa mahdollisissa raskauksissa pääsen suoraan varhaisultraan... mutta siis todellakin suosittelen menemään sinne ultraan, että saa itselle mielenrauhan!!! Vuodot alussa ovat ilmeisesti todella yleisiä vaikka kaikki olisikin hyvin! Mutta jos ei olekkaan niin ei tarvitse sitten kärvistellä sinne np-ultraan! Tai jos tulisi km tietäisi olisiko tuulimuna vai mikä!
JA sairaanhoidon puhelimessa sanottiin, että "kaikki raskaudenaikainen vuoto tulisi tutkia ja sitä on oikeus vaatia"! Eli pitäisi kyllä päästä kunnalliseenkin!!! Itse olin vaan niin paskana, etten jaksanut itkien soitella ympäri kaupunkia ja neuvoloita, joten siksi soitin vaan suoraan Mehiläiseen.
Toivottavasti sinun kohdallasi olis kaikki hyvin! Paljon tarrasukkia pienelle!!!:heart: