Tuulimuna kokemukset

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Kävin tänään alkuraskauden vuotojen vuoksi ultrassa. Viikkoja piti olla 8+0 mutta lääkäri totesi pussin koon perusteella ainakin kaksi viikkoa pienemmäksi. Todennäköisesti tuulimuna, mutta lääkärin kehotti tulemaan kahden viikon päästä uudestaan
Antoiko lääkäri nyt turhaan toivoa. Eikö jotain pitäisi näkyä jo kuudennellakin viikolla? Onko tavallista että tuulimunaraskaudessa tuo pussi on pienempi kuin viikkoja vastaava olisi? Entä voiko pikkukaupungin tk:n laitteissa olla eroa yksityisen vastaaviin jos varaisin sittenkin vaikka mehiläiseen ajan.

Positiivisen testin tein kylläkin jo kolme viikkoa sitten. Kaipaisin vaan kokemuksia. Olen vaan niin vihainen!!

Kyllä kuudennella viikolla nyt varmaankin jotain pitäisi näkyä mutta eihän se varmaa ole. Odota viikko ja mene yksityiselle. Mulla tuli tuulimuna ilmi 12. viikon np-ultrassa :( . Hirveä tilanne.Siitä 4kk päästä odotinkin jo esikoista. Voimia!

Huonolta kuulostaa. Kyllähän tuo vuotokin kertoo, että keskenmeno siellä todnäk käynnistymässä, jos kohdussa ei näkynyt mitään elävää. Ja noilla vkoilla pitäisi jotain sikiökaikua näkyä. Itselläni alkoi rv10 niukka verinen vuoto, ja menin ultraan, jossa lääkäri totesi että ei täällä mitään ole. Lopettanut kehityksen jo rv6. Olin todella surullinen ja vihainen.

Sain lääkkeellisen keskeytyksen, ja nyt uudestaan raskaana. Kävin ultrassa rv 8, ja sieltä löytyi elävä, viikkoja vastaava alkio.

Voimia sinulle!

Ei kuulosta hyvältä.
Mulla ensimmäinen raskaus oli tuulimuna. Aloin vuotaa verta n.rv11. Pääsin samana päivänä ultraan, ja siellä asia varmistui. Materiaali oli jo poistumassa (: /), sitä avitettiin lääkkeillä kotona.
Voimia ja jaksamista sinulle.

Mä menin alkuraskauden ultraan kun viikkoja piti olla 6+6. Lääkäri oli sitä mieltä et olis 5+3 mut mä arvasin kyllä jo et huonosti käy. Viikko sen jälkeen alko vuoto ja kaikki tuli pois itsekseen.

Kiitos kommenteista ja kannustuksesta

Kamalinta on vaan olla ja odottaa se kaks viikkoa koska nyt vuotoa ei enää ole. Minä vaan itken ja haluaisin jonkun jota syyttää. Mieskin on ihana ja yrittää vakuutella että viikkoja on vaan 6 ja ettei vaan näy vielä. Kuinka kauan lääkäri yleensä ultraa koska nyt ei muuta kuin mitannut pussin vastavan kuutta viikkoa ja sitten totesi sen olevan tyhjä, aikaa tähän meni minuutti. Olin vähän vain järkyttynyt siitä millä kiireellä minut potkittiin ulos.

En tiedä ketä minä tässä yritän vakuutella, en ainakaan itseäni. Kuinka kauan muilla on mennyt päästä yli? Tuntuu hölmöltä kun eihän mitään ole ollutkaan, mutta kun molemmat ehdittiin miehen kanssa jo olla niin onnellisia tästä

En nyt muista ihan tarkkaan millä viikoilla oltiin kun epäiltiin tuulimunaa, oli kovin epäsäännölliset kuukautiset olleet noihin aikoihin, imetin esikoista. Niiden mukaan kehitys oli pysähtynyt ja juoksin sairaalassa raskaushormonitesteissä. Loppujen lopuksi raskaus oli jäljessä kaksi viikkoa, hyvin varhain oli kotitesti näyttänyt plussaa ja sekin sekoitti rv laskuja. Tuolla tuo tuulimuna nyt tuhisee, tyttö 4 v..

Hmm... Olisi kiva antaa kannustava vastaus... Mutta. Suurempi todennäköisyys tuossa tosiaan on tuulimunaan kuin muuhun. Jos ei sitten laitteet olleet TODELLA huonot tms. Mut jos testikin oli jo niin paljon aiemmin positiivinen...

Kyllä se vituttaa, jos on toivottu raskaus. Ja on ihan täysi oikeus surra. Kamalinta tosiaan on tuo odottaminen ja sitten vielä lisäodottaminen, että pääsee keskeytykseen/kaavintaan. ...ja sitten vielä toipuminen. Mulla meni kaiken kaikkiaan hommaan useampi kuukausi. V-käyrä huipussaan koko ajan.

Tsemppiä.

Parit tuulimunat ja yhden keskenmenon kokeneena: ei se nyt noin kamalaa ole. Ihan luonnollista. Kai sitä pitäisi normaalin ihmisen tietää, että sellaista vain tapahtuu ja se on normaalia. Turha surra sellaista, menee vain elämää hukkaan.

Voi kuulostaa ilkeältä mutta niin se on. Ei muuta kuin yrittämään uutta heti kun seuraavat kuukautiset ovat menneet.

En tiedä lohduttaako tämä yhtään, jos siis diagnoosi on lopulta tuulimuna, mutta suurimmalla osalla ilman ehkäisyä seksiä harrastavista naisista on ollut elämänsä aikana raskauksia (ie. hedelmöittynyt munasolu) joka poistuu kuukautisten myötä. Itselleni tästä on ollut jotain hyötyä kun olen 20 vuoden ajan enemmän tai vähemmän miettinyt omaa menetystäni...

Yhteistyössä