Tuulimuna / keskenmeno

  • Viestiketjun aloittaja Epätietoinen
  • Ensimmäinen viesti
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.10.2006 klo 21:25 GrudgE kirjoitti:
...Nyt haluaisin kysyä onko muilla ollut lääkkeellisen keskeytyksen jälkeen jatkuva virtsaamisen tarve?Itsellä alkoi kyseinen vaiva kolme viikkoa keskeytyksen jälkeen ja sitä on kestänyt nyt viikon...
Käväisepä viemässä virtsanäyte tutkittavaksi. Voisi olla virtsatietulehdus. Itsellä takana kaavinta joten ei ole kokemusta mutta tuntuis ettei tuommoinen vaiva liittyisi lääkkeelliseen tyhjennykseen.

Oho - tämähän olikin monen kuukauden takainen juttu :snotty: :LOL: . No, ehkä jollekin toiselle ajankohtainen..

Trappa<br><br>
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.01.2007 klo 22:20 Trappa kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.10.2006 klo 21:25 GrudgE kirjoitti:
...Nyt haluaisin kysyä onko muilla ollut lääkkeellisen keskeytyksen jälkeen jatkuva virtsaamisen tarve?Itsellä alkoi kyseinen vaiva kolme viikkoa keskeytyksen jälkeen ja sitä on kestänyt nyt viikon...
Käväisepä viemässä virtsanäyte tutkittavaksi. Voisi olla virtsatietulehdus. Itsellä takana kaavinta joten ei ole kokemusta mutta tuntuis ettei tuommoinen vaiva liittyisi lääkkeelliseen tyhjennykseen.

Oho - tämähän olikin monen kuukauden takainen juttu :snotty: :LOL: . No, ehkä jollekin toiselle ajankohtainen..

Trappa
Minulle oli tuossa vähän aikaa sitten ajankohtainen. Eli tuulimunaraskaus, sen kaavinta, kohtutulehdus -> lääkkeellinen tyhjennys, sen jälkeen 2 virtsatieinfektio, 1 hiiva...ja nyt haamuplussa. B) Luulin jo, että nuo tulehdukset haittaavat raskautumista, mutta niiden loputtua tulinkin melkein heti raskaaksi. Toivottavasti tämä pysyy matkassa eikä ole tuulimuna (viikkoja vasta 4+2)...
 
Mulla keskenmenosta jo aikaa, mut viikolla 8+ tiputteluvuotoa. kävin päivystyksessä ja antoivat ajan seuraavaksi päiväksi ultraan. Siellä epäiltiin heti tuulimunaa mutta annettiin aika viikon päähän uuteen ultraan. eka ultrasta kolmen päivän päästä alkoi raju vuoto ja supistelut. taas päivystykseen ja siellä aikani supistuksissa kärvisteltyäni sanottiin että keskenmeno. Mut otettiin ostastolle yöksi, kun olin niin kovasti kipeä. Aamulla tehtiin kaavinta nukutuksessa. Helppo ja kivuton toimenpide. Tosi nopeasti toivuin (fyysisesti) ja vuotokin loppui tosi pian. Psyykkinen parantuminen kestikin sitten pitkään... Vauva oli tosi odotettu ja yli vuosi yritetty. Keskenmenon jälkeen seuraava raskaus vasta puolentoista vuoden päästä. Eli pitkä projekti...
 
Hippe
Itselläni todettiin tuulimuna alkuraskauden ultrassa. Sain siitä viikon päähän ajan naistentautien poliklinikalle, jossa asia todettiin uudemman kerran. Raskausviikkoja oli kertynyt yhdeksän. Minulle suositeltiin lääkkeelistä raskaudenkeskeytystä. Se on hellävaraisempi toimenpide kohdulle kuin kaavinta. Poliklinikalla sain samantien mifepristoni-tabletin joka aloittaa raskauden keskeytymisen. Pääsin sen jälkeen kotiin. Viiden tunnin kuluttua alkoi vähäinen verenvuoto jota jatkui muutamia tunteja. kahden vuorokauden kuluttua otin viimeiset tabletit (misoprostoli) joka aloittaa kohdun tyhjennyksen. Neljän tunnin kuluttua alkoi hieman normaaleja kuukautisia runsaampi vuoto. Joukossa oli kylläkin paljon hyytymiä. Kuuden tunnin kuluttua vuoto oli jo vähäisempää. Sain resptillä apteekista tehokkaat särkylääkkeet joten kovia kipujakaan ei tarvinnut kestää. Alkuun pelkäsin toimenpidettä, koska olin lukenut näiltä keskustelupalstoilta kauhujuttuja. Kaikki meni kuitenkin hyvin eikä traumoja tapahtuneesta jäänyt. Kolmen viikon kuluttua on jälkitarkastus ultrassa jonne täytyi itse varata aika. Toivottavasti kohtu on tyhjentynyt eikä enää kaavintaa tarvita. Sitten vain uutta pienokaista yrittämään =)
Toivottavasti nämä minun kokemukset tapahtuneesta helpottaa muiden pelon tunteita. Tsemppiä! :hug:
 
Mulle gyne sanoi ettei sikiötä voi varmasti todeta kuin noin 7 viikolla. No kahtena satsina sikiö tuli ulos ja muka kohtu oli tyhjä viidennellä viikolla. Vuotoja oli silti epämäärisesti ja melkein kahden ja puolen kuukauden kuluttua vasta uskoivat että joatin siellä mattää. Raskausjäänteitä oli ja sitten vielä kysta munasrajassa yllärinä. Seuraavana päivänä päiväkirurgian kaavintaan ja ihan kivasti meni, vaikka pelkäsin ekaa nukutusta. Ei juuri sattunu ja ainakin lääkärin kertomuksen mukaan kohtu on putipuhdas, joten siihen nyt luotetaan. Mutta sen verran kyllä kehotan kaikkia seuraamaan tilannetta, että vaatii jälkitarkastuksen ja ultran ainkin jos on vähänkään epäilystä. Muuten ennättää mennä niin huonoon kuntoon että toimenpiteet rasittavat enemmän, hb laskee jne. Kohdunsuukin on paremmin auki, jos pitää kaapia. Ja epätietoisuus rassaa, samoin kuin käy kukkarolle pitkittyneet lääkärissä juoksut turhan takia. Ei ole noissa terveyskeskuksissa ultria vieläkään.
 
Nobody
=) Hei vain kaikille!
Sain pari päivää sitten tietää olevani raskaana. Nyt pelottaa hirveästi että tämä on vain tuulimunaa tai että menee kesken. Tämä on siis eka raskauteni mutta lapsi olisi kamalan toivottu..
Kahden viikon kuluttua eka ultra missä selviää.. Miten jaksan odotaa.. Apuva.. Tsemppiä kaikille ja hyvää kevättä!
 

Yhteistyössä