tyhjiö
Koin juuri tuulimunaversion keskenmenosta. Viikkoja oli 7+ kun huomattiin, kaavinta tehtiin muutama päivä sitten. Fyysinen kuntoni on mainio, ei kipuja eikä sen kummemmin vuotoakaan. Mutta se henkinen puoli onkin toista. Ihan alussa kuultuani sen olevan tuulimuna, olin hirvittävän surullinen. Raskaus oli ollut enemmän kuin toivottu. Muutamia päiviä kului ja ehdin "tottua" ajatukseen, halusin nopeasti tilanteen pois. Kaavintapäivänä itkin jonkin verran ja surkuttelin asiaa. Siitä lähtien joka kerran, kun olen suutani avannut pahaa mieltä purkaakseni, on joka puolelta kuulunut: "No mitäs tuosta, nyt vaan uutta tekemään! Eihän se loppujen lopuksi edes ollut mikään raskaus vaan tuulimuna" tai "Onneks ei sentään ollu oikea keskenmeno, sehän se olis kamala ollut". Pikkujuttu?? Paha mennä sanomaan, kuitenkin omassa mielessä se oli ihan oikea raskaus ja ihan oikean vauvan tuloon siinä ehti jo muutaman viikon varautua...Kovasti yritän kaikille esittää "mitästuosta"-roolia, kun en jaksa kuunnella sitä vähättelyä. Itsekseni sitten olen kaiken aikaa pillahtamassa itkuun, surun, pettymyksen ja tyhjän olon takia.
Kertokaa kokeneet, olenko tulossa hulluksi, kuuluuko tässä tilanteessa olla jo reippaampi ja "ylipäässyt" asiasta? Miten kauan ihmisellä on lupa olla surullinen kesken loppuneen raskauden takia?
Kertokaa kokeneet, olenko tulossa hulluksi, kuuluuko tässä tilanteessa olla jo reippaampi ja "ylipäässyt" asiasta? Miten kauan ihmisellä on lupa olla surullinen kesken loppuneen raskauden takia?