*Tuuletus*

Tänään siirsin säästötilille summan, joka toi saldoksi tarpeeksi ison rahan jotta saadaan tytön kanssa syksyllä menopaluu liput Intiaan :D:D Jee! Aika alkoi hieman käydä vähiin kun työtilanne on kesällä hyvin epävarma. Jossakin vaiheessa hoitolisä jäi pois kun en ollut tajunnut jotain lippusia lähetellä ja tuntui ikuisuudelta, että sain ne tilille.

Mut nyt olis kasassa :heart: Nyt kaikki päälle on plussaa. Ja toki tulee kuluja ennen reissuakin, mm rokotuksia ja matkavakuutus. Mut silti aika kiva fiilis!
 
[QUOTE="vieras";23581119]Tuleeko tytsi mukaan? Siis pusukaverisi palstalta[/QUOTE]

Ihana nimike :D Juu, meidän olis tarkotus mennä yhdessä :) Muutama kuukausi Intiassa lastenkodissa yksin voisi olla liikaa jopa minulle.
 
[QUOTE="vieras";23581119]Tuleeko tytsi mukaan? Siis pusukaverisi palstalta[/QUOTE]

Kyllä. Mun on tarkoitus suorittaa siellä opintoihin liittyvä työharjoittelukin, jos se on mahdollista. Pitää vielä selvitellä asiaa.
 
"Vieras"
Menette siis vapaaehtoistyöhön ilmeisesti? Hakeuduitteko jonkin järjestön kautta?

Joskus tuollainen vaihtoehto on hivenen kiinnostanut itseänikin, mutta uskallusta ei ole koskaan ollut riittävästi.

Hyvää matkaa!
 
Mercy-home [/URL] Tamil Nadun osavaltiossa. Saadaan huone missä nukkua ja ruoat ilmatteeksi, tosin ajattelin tehdä sellasen 100-200€ lahjoituksen kodille jottei meistä sitten olisi mitään ylimääräisiä kuluja.

Lokakuussa olis tarkoitus lähteä :heart: Idean sain jo n vuosi sitten, nyt alkaa jo pikkuhiljaa konkretisoitumaan :)
 
Viimeksi muokattu:
Mennään ihan itsenäisesti, mulla on 3v lapsi mukana niin en tiedä olisko mikään valmispakettiratkaisu meille edes sopinut :) Paikka on sellanen ku Mercy-home Tamil Nadun osavaltiossa. Saadaan huone missä nukkua ja ruoat ilmatteeksi, tosin ajattelin tehdä sellasen 100-200€ lahjoituksen kodille jottei meistä sitten olisi mitään ylimääräisiä kuluja.

Lokakuussa olis tarkoitus lähteä :heart: Idean sain jo n vuosi sitten, nyt alkaa jo pikkuhiljaa konkretisoitumaan :)
Toimisko linkki nyt...
 
Hieno homma, toi matkakassan järjestyminen ja koko tuo juttu. Hyvä idea siis, tuo Intia, siellä se orpokoti takuulla tarvitsee ns. extrakäsiä ja empatiaa. Ja minussa herätti oudon kaukokaipuun.... Vaikka tiedänkin, ettei kyseessä taida olla mikään "romantisoitu Intia-mielessäin-matka-ja curryn-huumaavaa-tuoksua-tyyliin", mutta silti. Ihailtavaa rohkeutta sinulta ja nuoruudeninto ei tosiaan oo tässäkään pahitteeksi:):D Hyvää matkaa toivotan jo nyt, sillä minä piipahdan täällä nykyään enää noin puolen vuoden välein, kait:wave:
 
Hieno homma, toi matkakassan järjestyminen ja koko tuo juttu. Hyvä idea siis, tuo Intia, siellä se orpokoti takuulla tarvitsee ns. extrakäsiä ja empatiaa. Ja minussa herätti oudon kaukokaipuun.... Vaikka tiedänkin, ettei kyseessä taida olla mikään "romantisoitu Intia-mielessäin-matka-ja curryn-huumaavaa-tuoksua-tyyliin", mutta silti. Ihailtavaa rohkeutta sinulta ja nuoruudeninto ei tosiaan oo tässäkään pahitteeksi:):D Hyvää matkaa toivotan jo nyt, sillä minä piipahdan täällä nykyään enää noin puolen vuoden välein, kait:wave:
Kiitoskiitos :) Aika rankkaa - henkisesti ja ehkä välillä fyysisestikin - työtä tulee olemaan, mutta toki me varmaan 1-2 reissua lähikaupunkeihin (lähi ja lähi :D ) tehdään sen parin kuukauden aikana. Mä tahtoisin Keralaan, Kottayamiin ja Kochiniin, mutta pitää kattoa :)

Mä oon just siinä rajoilla, että olenko liian vanha :D Kun aika paljon mua jännittää. Joskus pari vuotta sitten olisin tajunnut jännittää vasta perillä, nyt jännittää jo etukäteen ;)
 
"Vieras"
Ni hittovie, tuohan on hieno juttu. Onnittelut uskalluksesta, toivottavasti kaikki menee hyvin. Toivottavasti tuolla toiminnalla on kauaskantoisiakin vaikutuksia tuon maan kulttuuriin ja naisen asemaan. Olisi siis toivottavaa, että noista tytöistä kasvaisi itsenäisiä aikuisia, joiden tahto ei olisi miehen taskussa. Ja että heidän lapsistaan... ja niin eteen päin.

Siellä teillä ei varmaankaan ole mahdollisuutta palstailla, mutta palattuanne kai kirjoittelette matkakertomusta? Toivottavasti muistan käydä joskus lukemassa.
 
Jaa vanhako, höpöshöpö:D Vanha oot vasta sitten, kun et uskalla lähteä ja koet tätä kaukokaipuuta:O:xmas: Mutta se fyysinen ja henkinen rankkuus takuulla saa siellä silti palkkionsa, uskon niiden lasten kiitollisuuden jo olevan sitä luokkaa.
Myötäisiä tuulia:)
 
[QUOTE="Vieras";23581414]Ni hittovie, tuohan on hieno juttu. Onnittelut uskalluksesta, toivottavasti kaikki menee hyvin. Toivottavasti tuolla toiminnalla on kauaskantoisiakin vaikutuksia tuon maan kulttuuriin ja naisen asemaan. Olisi siis toivottavaa, että noista tytöistä kasvaisi itsenäisiä aikuisia, joiden tahto ei olisi miehen taskussa. Ja että heidän lapsistaan... ja niin eteen päin.

Siellä teillä ei varmaankaan ole mahdollisuutta palstailla, mutta palattuanne kai kirjoittelette matkakertomusta? Toivottavasti muistan käydä joskus lukemassa.[/QUOTE]

Jos olen oikein ymmärtänyt ja jos tilanne ei ole muuttunut sitten viime kerran kun Relief Projects Indian kanssa juttelin niin päästään heillä käymään silloin tällöin (ehkä kerran viikossa, kahdessa?) n 20 min automatkan päässä lastenkodista jos tarvitsee nettiä käyttää tai nauttia hetki ilmastoinnista. Niinä hetkinä olisi tarkoitus laittaa kuvia facebookiin, mun tyttö saisi videochattailla sukulaisten kanssa yms. Ja ehkä silloin voi pyörähtää palstallakin :D
 
Jaa vanhako, höpöshöpö:D Vanha oot vasta sitten, kun et uskalla lähteä ja koet tätä kaukokaipuuta:O:xmas: Mutta se fyysinen ja henkinen rankkuus takuulla saa siellä silti palkkionsa, uskon niiden lasten kiitollisuuden jo olevan sitä luokkaa.
Myötäisiä tuulia:)
Mua jännittäisi tuhat kertaa enemmän, jos lähtisin yksin. :D Tai no siis en edes lähtis. ;) Hyvä, että on matkaseuraa. Uskon, että osaamme aika hyvin tukea toisiamme, kun siellä tulee varmasti rankkojakin hetkiä eteen.
 
Vau.
Olen minäkin ehkä jollaintasolla kade, tuollaisesta rohkeudesta lähteä. Ja halusta auttaa muita,
hattua nostan. Ja toivon vielä järjestymättömien asioiden järjestyvän helposti ja ajan Intiassa olevan antoisaa, oikealla tavalla silmiä avaavaa, avartaa, rikastuttavaa ( siis henkisesti ) aikaa. Ja turvallista tietenkin, ja sairastumsilta suojattua aikaa.
 

Yhteistyössä