tutun vauva 10 kk 2 vko sairaana ja mutsi vaan viihteellä ravaa

• Viestiketjun aloittaja surullinen
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Joopanoo:
Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:
Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
No ei varmaan ole kovin hyvä äitinä, koska vauva on ollut jo kaksi viikkoa kipeenä, ja vieläkin on noin kipee. Liekö lääkärissäkään käyttänyt? Saatikka että laittaa kipeen muksun hoitoon, jotta pääsee ryyppämään!
vihdoin joku joka ymmärsi sen mitä mietin itsekin!
Eli aina jos lapsen sairaus kestää enemmän kjuin kaksi viikkoa niin on huono äiti?
Eiköhän se ole tuo äidin käyttäytyminen, mikä antaa tällaisen kuvan? Hyvä äiti tuskin lähtee monta kertaa viikossa ryyppäämään jättäen tosi kipeen vauvan hoitoon.
Tätä paksunnettua kommentoin. En minä tiedä mikä on hyvän äidin ravintolassa käymisen kriteeri? Tiedätkö sinä? Montako kertaa viikossa/kuussa/vuodessa/vuosikymmenessä voi käydä ravintolassa että säilyttää hyvä-äiti-statuksen?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
oli siis ekosysteemille.. vai onko sinun mielestäsi tämä rinnastettavissa esim siihen että 9 kk lapsi on päivähoidossa kun vanhemmat töissä?
anteeksi, minulla on muutakin elämää. jos luet tuon viestini kunnolla näet että kirjoitin päivähoidosta avoimena tukitoimena, eli perheelle jossa asiat eivät ole oikein kunnossa on mahdollisuus päivähoitoon varhennetusti. en mielestäni puhunut työssäkäynnistä millään lailla. vaan siitä että joskus hoidossa ( hoitopaikassa tai ystävällä tms. ) on parempi olla kuin siellä kotona. se ei kuitenkaan tee vanhemmista/vanhemmasta yhtään sen huonompaa kuin meistä ns. tavis vanhemmista. koko perhe voi paremmin kun on näitä muitakin juttuja kuin vain se kotiympäristö...erityisesti lapsi. olisiko se siis parempi että se äiti ryyppäisi kotona ja mahdollisesti menettäisi hermonsa siihen kipeään ja itkuiseen lapseen ja tekisi jotain peruuttamatonta? *muoks* et tiedä taustoja ja äidin mielenterveyttä ja sellaisia asioita. elämä ei aina mene samalla lailla kaikilla, jotkut tekevät typeryyksiä ja oppivat niistä.toiset eivät ja se saattaa muuttaa loppuelämää radikaalisti

No ei varmaan ole kovin hyvä äitinä, koska vauva on ollut jo kaksi viikkoa kipeenä, ja vieläkin on noin kipee. Liekö lääkärissäkään käyttänyt? Saatikka että laittaa kipeen muksun hoitoon, jotta pääsee ryyppämään!
Eli aina jos lapsen sairaus kestää enemmän kjuin kaksi viikkoa niin on huono äiti?
Eiköhän se ole tuo äidin käyttäytyminen, mikä antaa tällaisen kuvan? Hyvä äiti tuskin lähtee monta kertaa viikossa ryyppäämään jättäen tosi kipeen vauvan hoitoon.
Tätä paksunnettua kommentoin. En minä tiedä mikä on hyvän äidin ravintolassa käymisen kriteeri? Tiedätkö sinä? Montako kertaa viikossa/kuussa/vuodessa/vuosikymmenessä voi käydä ravintolassa että säilyttää hyvä-äiti-statuksen?
Etkö osaa lukea? Ap tarkoittaa tällä aloituksella, että ei vaikuta kovin hyvältä äidiltä kun jättää kaverilleen todella kipeän lapsen hoitoon, jotta pääsee saman viikon aikana toisen kerran ryyppäämään. Voitko oikeesti sanoa, et vaikuttaapa hyvältä äidiltä? En ikinä vois jättää noin kipeetä lasta edes mummolle hoitoon, kyllä silloin omista (ei pakollisista menoista) pitää voida luopua. Ihmettelen sellaista kaveria, joka suostuu niin kipeän lapsen ottamaan hoitoon :/

vieras
En kyllä minä ainakaan voi käsittää vanhempaa, joka yleensäkään lähtee juhlimaan, jos noin pieni lapsi on noin kipeä. Itse en haluaisi jättää lasta silmistäni.

ninamikkoska
Vitsi että mua ärsyttää tän palstan moralisoijat. Yks tuttu teki sitä ja tätä ja mä oon tällänen omaan elämään tyytymätön v...n kyylä ja lisäks ylipainoinen mut en silti ikinä tekis tota ja tota.

Miks tuomita? Entä jos tuo nainen olisikin tosi hyvä äiti lapselleen ja hoitanut ja valvonut kipeän lapsen kanssa kaks viikkoa itsensä henkisesti väsyksiin ja tarvitsi irtioton? Entä jos hänen ystävätär on läheinen vauvalle, esim. hänen kumminsa? Entä jos äiti tarvitsi irtioton, vauva sai toisen läheisen hoitajan ja äiti jaksaa huomenna paremmin (mahd. krapulasta toivuttuaan).
Mitä teidän lapsenne tekee aina kun täällä palstalla kitisette? Kattoo telkkua ja syö sipsejä läheisyyden korvikkeena?

Kuulkaas, näistä tein (lähes kaikista) vastauksista saa sellaisen kuvan, että vanhemman kuuluu käydä viihteellä tämän tästä jne. ja sit tuo, ettei tiedä taustoja ja miksi tuomita. Pöh sanon minä, on sitä muillakin vaikeaa. Perushoito voi takuta, raha voi olla tiukilla.. ihan mitä vaan MUTTA silti äiti sinnittelee ja koittaa jaksaa.. päivästä toiseen, viikosta toiseen, kuukaudesta toiseen, jopa vuodesta toiseen. Se vaan riippuu siitä, kuka oikeesti haluaa koittaa pärjätä (esim. saada rahaa viemällä kamojaan kirpparille/laittamalla huutikseen) ja kuka antaa heti periksi, ilman haluja yrittää edes hiukan enempi... :whistle:

ap
en ole puhunut ko äidin kanssa koska en häntä niin hyvin tunne,on tutuntuttu. Ja en halua mitään ls-ilmotuksia tehtailla kenestäkään aiheetta ja tietämättä kunnolla tilannetta. Eli en siis tiedä miten ko äiti lapsensa ns. normitilassa hoitaa mutta tämä käytös ihmetytti kyllä tosissaan.

Alkuperäinen kirjoittaja ninamikkoska:
Vitsi että mua ärsyttää tän palstan moralisoijat. Yks tuttu teki sitä ja tätä ja mä oon tällänen omaan elämään tyytymätön v...n kyylä ja lisäks ylipainoinen mut en silti ikinä tekis tota ja tota.

Miks tuomita? Entä jos tuo nainen olisikin tosi hyvä äiti lapselleen ja hoitanut ja valvonut kipeän lapsen kanssa kaks viikkoa itsensä henkisesti väsyksiin ja tarvitsi irtioton? Entä jos hänen ystävätär on läheinen vauvalle, esim. hänen kumminsa? Entä jos äiti tarvitsi irtioton, vauva sai toisen läheisen hoitajan ja äiti jaksaa huomenna paremmin (mahd. krapulasta toivuttuaan).
Mitä teidän lapsenne tekee aina kun täällä palstalla kitisette? Kattoo telkkua ja syö sipsejä läheisyyden korvikkeena?
Se koira älähtää, johon kalikka kalahtaa....vai miten se nyt meni....Ilmeisesti olet yhtä vastuuton äiti, kuin mistä ap kertoi.

No ei ainakaan parin päivän välein, kun vauva on tosi kipeä. Eikä silloinkaan, vaikka olisi terve.

Ettei peppari nyt vaan tuntis itse huonoa omaatuntoa menoistaan, kun niin kiivasti ryyppäämisen puolesta vaahtoaa..
Kyllä vanhemman on JAKSETTAVA jaksaa lapsensa tähden, ryyppäämään kerkeää taatusti myöhemminkin!

Alkuperäinen kirjoittaja Lode84:
Onko ap puhunut ko. äidin kanssa tästä asiasta? Kantsis tällasista jutuista puhua kasvotusten mieluummin kuin voivotella kaksplussassa..
Tämä on keskustelupalsta, täällä saa avautua asiasta kuin asiasta.
Kyllä mä kysyisin ainakin ihan suoraan, jos mua jonkun toisen elämässä joku asia mietityttäis. Mutta toki täällä saa avautua asiasta kuin asiasta, varsinkaan jos ei uskalla sitä oikeassa elämässä tehdä =)

Alkuperäinen kirjoittaja Tahveliini:
Ettei peppari nyt vaan tuntis itse huonoa omaatuntoa menoistaan, kun niin kiivasti ryyppäämisen puolesta vaahtoaa..
Kyllä vanhemman on JAKSETTAVA jaksaa lapsensa tähden, ryyppäämään kerkeää taatusti myöhemminkin!
Mulla ei ole kipeitä lapsia, enkä käy ryyppäämässä, siltikään en täällä kauhistele tuttujeni asioita.
Eli käy sitä tahveliini vaan ryyppäämässä jos kerran jaksat.

Yhteistyössä