Tuttuja tavaroita tuolla Huuto.netissä...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja minna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

minna

Vieras
Olipas jännä huomata, että joku on oikeasti alkanut rahastamaan lahjoituksena saamillaan tavaroilla. Etsin pari vuotta sitten Kaksplussan palstalta äitiä / perhettä, jolla olisi tarvetta käytetyille, mutta siisteille ja ehjille vauvatavaroille. Ja toivoin, että kun hänen tarve on ohi, hän voisi laittaa tavarat kiertoon jollekin, joka todella apua tarvitsee.

No, hänpä on laittanut ne myyntiin..! Ehkä rahantarve oli sitten NIIN suuri..

Alkuperäinen kirjoittaja minna:
Olipas jännä huomata, että joku on oikeasti alkanut rahastamaan lahjoituksena saamillaan tavaroilla. Etsin pari vuotta sitten Kaksplussan palstalta äitiä / perhettä, jolla olisi tarvetta käytetyille, mutta siisteille ja ehjille vauvatavaroille. Ja toivoin, että kun hänen tarve on ohi, hän voisi laittaa tavarat kiertoon jollekin, joka todella apua tarvitsee.

No, hänpä on laittanut ne myyntiin..! Ehkä rahantarve oli sitten NIIN suuri..

:o

En näe tuossa ongelmaa kun ovat ilmeisesti kuitenkin olleet käytössä hänellä. Jos he ovat vähävaraisia, on sekin varmasti keino saada hieman rahaa ja lahjoittamiseen on tällöin korkeampi kynnys. Kyseessä kuitenkin kahdella (tai useammalla) olleet tavarat, tuskin niillä kauheasti rikastuu.

niistä tienatuilla rahoilla voi saada jopa parin päivän ruuat, tai sähkölaskun maksettua.
ajattele, olit niin hyvä ja auttava ihminen että hyvää hyvyyttäs annoit pois tavaraa, joita itse et tarvinu, meni hyvään käyttöön ja nyt niistä saakin vielä rahaa elämiseen.
ja samalla näpäytit kulutukulttuuria sormille.

hyvä sinä!

Jos asia sinua vaivaa, mitäpä jos kysyisit sitten ihan suoraan häneltä itseltään. Jos vaikka todellakin rahatilanne on niin heikko, että on pakko myydä sellaista mitä eivät itse enää tarvitse. Silloihan olet tavallaan auttanut jo toisen kerran tätä perhettä, jo lahjoittamillasi tavaroilla. Eikös se ole pääasia?

Tämänki palstan kirppissivulla naki aikasemmin ainaki yksi nikki joka etsi lahjoituksia "venäjän lastenkoteihin" ja sittte sillä samalla tyypillä oli todella paljon myytävää myynti osastolla :/ että näin.

Tämänki palstan kirppissivulla naki aikasemmin ainaki yksi nikki joka etsi lahjoituksia "venäjän lastenkoteihin" ja sittte sillä samalla tyypillä oli todella paljon myytävää myynti osastolla :/ että näin.

Alkuperäinen kirjoittaja rapu:
Jos jotain toiselle antaa eikö se ole sen toisen omaa sen jälkeen ja voi tehdä sillä mitä haluaa. Eli vaikkapa myydä tai lahjoittaa eteenpäin.

Niin, itsekin olen harmitellut kun on tullut myytyä jotain tarpeetonta puoli-ilmaiseksi ja sitten seuraava panee ne myyntiin, MUTTA:
itsepä olen tavarasta luopunut eikä se sitten ole enää minun asiani, jos joku toinen haluaa sillä tienata. JOS jollain on oikeasti niin huonosti asiat, että joutuu ansionsa/lisäansioita hankkimaan myymällä toisten vanhoja tavaroita, on hän sen ansainnut eikä se ole minulta pois! Ei siitä myynnistä nyt kuitenkaan niin hirveän suurta voittoa tule kaiken sen vaivan jälkeen; sitä paitsi - kauppa se on joka kannattaa!

tiedän erään joka sai tämän palstan kautta lahjoituksena vauvanvaatteita ja hän ei kyllä niitä vähävaraisempia ole :whistle: itsekin olen vähävaraisempi enkä olisi kehdannut lahjoituksena ottaa vauvanvaatteita kun sen verran kuitenkin rahaa on että itse pystyy lapsensa vaatettamaan.

Yhteistyössä