Tuttu juttu?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Äiti myös
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

Äiti myös

Vieras
Lapsi tulee isänsä luokse likaisissa ja retuisissa vaatteissa. Milloin on kesähelteillä mukana vain pitkä hihaisia paitoja ja housuja.. milloin syys ilmoilla lippis päässä, milloin kahden viikon lomalle mukana 1xpaita, housut, pikkarit ja sukat. Kun lapselle ostetaan meidän päästä jotain ja lähtee lapsen mukana äidille ei tavaroita/vaatteita enään näy, tulee samoissa kamalissa retusissa kuteissa seuraavalla kerralla. Millojn tulee alle neljä vuotiaalta lapselta soitto.. isi se ja se on mulle liian pieniä tarvin uuden.. ostatko minulle. moniko ton ikänen osaa ajatella: tuo ei ole sopiva enään minulle: otan puhelimen ja soitan isäleni ja pyydän ostamaan. milloin tapaamiset lyhenee tai pitenee sen mukaan miten lapsen äiti haluaa, miten lapsen äiti kiristää jos et nyt ota niin et ota sitten ollenkaan. ei jaksa enään kauan ymmärtää.. minulle eisanota kunnolla edes hei kun tuodaan lasta...

\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.09.2006 klo 11:06 Äiti myös kirjoitti:
Lapsi tulee isänsä luokse likaisissa ja retuisissa vaatteissa. Milloin on kesähelteillä mukana vain pitkä hihaisia paitoja ja housuja.. milloin syys ilmoilla lippis päässä, milloin kahden viikon lomalle mukana 1xpaita, housut, pikkarit ja sukat. Kun lapselle ostetaan meidän päästä jotain ja lähtee lapsen mukana äidille ei tavaroita/vaatteita enään näy, tulee samoissa kamalissa retusissa kuteissa seuraavalla kerralla. Millojn tulee alle neljä vuotiaalta lapselta soitto.. isi se ja se on mulle liian pieniä tarvin uuden.. ostatko minulle. moniko ton ikänen osaa ajatella: tuo ei ole sopiva enään minulle: otan puhelimen ja soitan isäleni ja pyydän ostamaan. milloin tapaamiset lyhenee tai pitenee sen mukaan miten lapsen äiti haluaa, miten lapsen äiti kiristää jos et nyt ota niin et ota sitten ollenkaan. ei jaksa enään kauan ymmärtää.. minulle eisanota kunnolla edes hei kun tuodaan lasta...

aikalailla sama tilanne, ja olemme ajatelleet että parempi sen lapsen on äidillään kävelläkin niissä uusissa meidän hankkimissa lämpimissä kengissä, kun risoissa joilla meille tuli..tottakai se harmittaa, kun hyvät vaatteet menee sitä mukaan äidin luokse, ja aina niissä huonokuntoisissa risoissa vaatteissa tulee meille, ja aina on ostettava uutta meille..
olemme exälle asiasta huomauttaneet, ja että vosiko samanlailla palauttaa vaattet, kun me palautamme täältä, pestyinä ja viikattuina, mutta kuuroille korville kaikuu..
meille exä soittaa oma-aloitteisesti, ja joka takkiin ja housuun pyydetään kuluja jakamaan, ja mieheni paljon jakaakin.
meillä nuo tapaamiset vaan exän uuden perheen myötä on lisääntnyt kk:ttain, emme tosiaankaan pistä pahaksemme, mutta välillä kun lapsi on meillä kk:n aikana enemmän kun äidillään, tuntuu hullulta maksaa suuria elatusmaksuja ja osallistua kuluihin siellä päässä..jopa niin että kun lapsi on meillä niin soitetaan ja pyydetään osallistumaan johonkin hankintaan, mutta koskaan näitä hankintoja ei näy missään..
olemme ajatelleen lastenvalvojalla käydä nämä epäkohdat läpi, nyt kun vuodenvaihteessa taas tapaaminen, ja tarkastellaan onko tilanteet muuttuneet, ja meillä ne on.
tapaamiskerrat ovat kolminkertaistuneet ainakin , siitä mitä sopimuksessa sanotaan, sekä välimatka pidentynyt suuresti exän muuton myötä, ja me maksamme nekin kulut.Hankimme suuremman asunnon, koska lapsi meillä niin paljon, ja alkaa käydä neliöt pieniksi..tuo tuskin vaikuttaa kyllä mihinkään..
mieheni on exälle jo sanonut että aikoo puuttua näihin, eihän exä tietysti tykännyt, mutta meinaa saada valtiolta sitten loppuosan itselleen, että summa pysyy samansuuruisena, mies maksaa nyt 160e/kk..
onneksi saa lukea täältä näistä yh:jista jotka todella tulevat toimeen omillaan, ja ovat onnellisia lapsistaan, eivätkä rahasta heillä..
tsemppiä kaikille ja voimia tulevaan.. :hug:

Sinulle, joka kirjoitit, ettei suurempaan asuntoon muutto varmaan vaikuta... Kyllä etälapsen käyttöönkin on oikeus varata huone, eli se hyväksytään kyllä, kun asuinkulut vähennetään ja määritellään maksukykyä. Tapaamisten kuluista... vaikka yleisesti on tapana, että tapaava vanhempi maksaa, lähivanhemman KUULUU lain mukaan tukea tapaamisia, eli suurten matkakulujen kohdalla voidaan esim. ajatella, että kulut jaetaan. Kaikki tällaiset kannattaa ottaa esille lastenvalvojan luona.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.09.2006 klo 13:00 vieras kirjoitti:
Sinulle, joka kirjoitit, ettei suurempaan asuntoon muutto varmaan vaikuta... Kyllä etälapsen käyttöönkin on oikeus varata huone, eli se hyväksytään kyllä, kun asuinkulut vähennetään ja määritellään maksukykyä. Tapaamisten kuluista... vaikka yleisesti on tapana, että tapaava vanhempi maksaa, lähivanhemman KUULUU lain mukaan tukea tapaamisia, eli suurten matkakulujen kohdalla voidaan esim. ajatella, että kulut jaetaan. Kaikki tällaiset kannattaa ottaa esille lastenvalvojan luona.

tuo oli uutta, meinaan aina sanottu/olen lukenut, ettei suuremman asunnon hankinta vaikuta ainakaan maksukykyyn, sekä että tällöin voidaa katsoa että on tulot,tällä etävanhemalla perantuneet,kun pystyy isompaan asuntoon muuttamaan ja maksamaan kuluja..
meidän kohdalla kyllä tämä miehen lapsi vaikutti isomman asunnon hankintaan, sillä meillä pieni asunto, joutuisimme kaikki nukkumaan kun sillit suolassa, ja halusimme lapsen tavaroille oman huoneen, sekä lapselle tilaa enemmän leikkiä..ja on kummiskin meillä tosi usein.

meillä exä vetoo viimekädessä siihen että ei ole rahaa tuoda tai hakea lasta, tällöin ollaan aika pakkoraossa, ja meillä menee matkakustannuksiin kuussa tosi paljon rahaa.

eli käytännössä mitä tuolla lastenvalvojalla tarkastetaan, ja kuinka radikaaleissa muutoksissa lähdetään tekemään sopimukseen muutosta??jos lapsi meillä sen 10-15 pvää kk:ssa, ja sopimuksessa lukee 4 pvää, niin tuolla ilmeisesti on jo merkitystä?
tai kun exä muutti 100km;n päähän, ja elatussopimushetkellä välimatkaa 40km, onko tuossa muutokseen aihetta??
entä otetaanko huomioon missään että lapsella etävanhemman luona omat vaatteet, tavarat,ja huonekalut???sekä harrastukset..kiitos jo etukäteen taasen.. :D

minä en laita lasten mukaan enää isälleen uusinpia tai parhainpia vaatteita.ehjät, puhtaat ja sopivan kokoiset kyllä!en kiusallani vaan KOSKA niitä uusia hyviä vaatteita ei sitten enää täälläpäin näy...Lapset ovat max. 4päivää/kk isällään, ei kesä tai talvilomia ollenkaan..ei ehkä kuulunut nyt asiaan, mutta halusinpa kuitenkin kertoa että on sitä näinkin päin... :heart:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.09.2006 klo 19:09 lähi2 kirjoitti:
minä en laita lasten mukaan enää isälleen uusinpia tai parhainpia vaatteita.ehjät, puhtaat ja sopivan kokoiset kyllä!en kiusallani vaan KOSKA niitä uusia hyviä vaatteita ei sitten enää täälläpäin näy...Lapset ovat max. 4päivää/kk isällään, ei kesä tai talvilomia ollenkaan..ei ehkä kuulunut nyt asiaan, mutta halusinpa kuitenkin kertoa että on sitä näinkin päin... :heart:
Näin meilläkin.Olen oppinut kantapään kautta miten isin luona pilataan kahdessa päivässä täysin uudet kengät,ulkovaatteet,sun muut.
Kun ei exä viitsi sen vertaa katsoa että lapset ei revi uusia vaatteita ulkona pilalle (mukana on aina myös ne joutilaat ulkovaatteet) olen oppinut lähettämään lapset sinne viikonlopun viettoon kaikkein huonoimmissa vaatteissa.
Ei ole varaa työttömänä ostaa joka toinen viikko neljälle uusia jalkineita ja takkeja.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.09.2006 klo 09:34 lähiäiti 3 kirjoitti:
\
Näin meilläkin.Olen oppinut kantapään kautta miten isin luona pilataan kahdessa päivässä täysin uudet kengät,ulkovaatteet,sun muut.
Kun ei exä viitsi sen vertaa katsoa että lapset ei revi uusia vaatteita ulkona pilalle (mukana on aina myös ne joutilaat ulkovaatteet) olen oppinut lähettämään lapset sinne viikonlopun viettoon kaikkein huonoimmissa vaatteissa.
Ei ole varaa työttömänä ostaa joka toinen viikko neljälle uusia jalkineita ja takkeja.

mieheni exä harrastaa tätä vaatteiden tuhoomista, hän on kylläkin lähiäiti..
ja meillä ollut tapana ettemme laittaisi mukaan sinne täältä hyviä vaatteita joita ostettu ( omat vaatteet meillä) niin exä kerran hakiessaan pönkäs vaatehuoneeseen, ja kävi lapsen vaatteet läpi, että mitä tietää laittaa mukaan..olin aika ihmeissäni..koitin sanoa että laittaa ne ulkoiluvaattet ym, millä tulee, laitamme niissä hänet sitten takaisin, mutta ei,nyt kun tietää tilanteen, lapsi tulee meille gollegehousuissa ja paidassa, pakkohan on laittaa kunnon vaattet päälle kun pois vie..ja sinne jää..viimksi jäi uudet lenkkarit, kun hakiessaan pisti ne lapsen jalkaan, ja kehui kuinka hyvät ovat, ja risat jäi tänne..minä tällöin yksin ollut lapsen kanssa kotona, joten ei kuuntele mua!!!

nyt sitten soitti että ostaako mieheni vai mieheni äiti lapselle talvikengät, kun tarvis semmoset, mieheni sanoi että hän OSTAA MEILLE talvikengät lapselle, niin exä sanoi että hän ei sitten osta itse, kulkekoot kesäkengissä jos isä ei anna mukaan niitä..ei auta..tai sitten hän pyytää mieheni äidiltä, mutta se saattaa olla kiven takana kun osti juuri kalliin talvihaalarin kuten viime talvenakin..hmm

eli mihin menee 160e elarít, lapsilisät, EI LAPSEEN AINAKAAN!!!! ja lapsi meillä n.10pvää ainakin kk:ssa, että luulis riittävän..

otamme kaikki puheeksi lastenvalvojalla kyllä seuraavan kerran..ja koitamme saada lapsen hoitoon, vaikka minä hoidan, siksi ajaksi kun hänen oltava mukana exän vaatimuksesta, en tiedä miksi..ja lapsi on 3v..

Meillä ei tulisi kuuloonkaan, että miehen ex tulisi penkomaan kaappejamme tai veisi luvatta jotain lapselle meidän luoksemme hankittua!! Pistäkäähän nainen kuriin. Tuo "kulkekoon sitten kesäkengissä" on kyllä tuttua, tuollaista jatkuu niin kauan kuin uhkailija huomaa sen tehoavan. Kiltti isä kun ajattelee lastaan, ja äiti käyttää tätä hyväksi. Meillä tilanne meni sellaiseksi, ettei lähiäiti enää hankkinut lapselle juuri mitään, vaan odotti aina isän hankkivan ja monesti vaatikin. Isä kyllästyi (koska maksoi kuitenkin elarit ja matkakulut), eikä antanut lapselle mukaan enää mitään, vaan kaikki ostettu jäi meille. Pikkuhiljaa äidin oli pakko ruveta vaatteita ostelemaan, sillä ei lapsi niissä kesäkengissä todellakaan talvella voinut kulkea.

\
\
:headwall: :headwall: just et voi v.. mitä touhua!! eivät pilaa kenkiä!! :kieh:
ei kiesus miten kengät voi pilata pitäiskös niiten lasten seisoa asennossa siellä pihalla ym... eikös vaatteet oo luotu kulutettaviks?? meillä on aiankin yks hailee pääasia että lapsilla on kivaa ulkona.. en todellakaan kyyttää heikkopäisenä et ei vaan mee rikki, johan se tekee jo lapsellekin pahanmielen kun kytätään!! taitaa olla vaan teko syitä kiusan teolle!! pirun kivaa lähettää ne lapset kaameissa rytkyissä sinne iskälle!! et isä saa sit hävetä lapsiaan eikä kehtaa mihinkään viedä!! ja kyllä niitä kamoja aina vahingossa jää millä ainakin kun niitä hel.. pas..kasia vaatteita on pakko pestä mitä äidinltä mukaan tulee niin jää kyl välillä vahingossa pyykkikoriin/naurule.. tuntuu varmaan lapsista tosi kivalle kun äiti pistää aina karmeissä rytkyissä iskälle! j :headwall:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.09.2006 klo 14:24 vieras kirjoitti:
\
\
:headwall: :headwall: just et voi v.. mitä touhua!! eivät pilaa kenkiä!! :kieh:
ei kiesus miten kengät voi pilata pitäiskös niiten lasten seisoa asennossa siellä pihalla ym... eikös vaatteet oo luotu kulutettaviks?? meillä on aiankin yks hailee pääasia että lapsilla on kivaa ulkona.. en todellakaan kyyttää heikkopäisenä et ei vaan mee rikki, johan se tekee jo lapsellekin pahanmielen kun kytätään!! taitaa olla vaan teko syitä kiusan teolle!! pirun kivaa lähettää ne lapset kaameissa rytkyissä sinne iskälle!! et isä saa sit hävetä lapsiaan eikä kehtaa mihinkään viedä!! ja kyllä niitä kamoja aina vahingossa jää millä ainakin kun niitä hel.. pas..kasia vaatteita on pakko pestä mitä äidinltä mukaan tulee niin jää kyl välillä vahingossa pyykkikoriin/naurule.. tuntuu varmaan lapsista tosi kivalle kun äiti pistää aina karmeissä rytkyissä iskälle! j :headwall:

mutta onko se reilua että vain toinen ostaa niitä vaatteita ja kenkiä rikottaviksi, joka kk:si?????ja kun se toinen ei palauta koskaan vaatteita, eikä laita mukaan mitään, niin tämä toineko ostaa ja ostaa vaan..mietippäs sitä..

Yhteistyössä