Tuttirumba-pois-operaatio!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kauniskuu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Vannila: meilläki oli samanlaista tuo homma,kun aloitin sen hoggin nostelu-unikoulun. siinä vauvaa pidetään sylissä niin kauan kunnes se rauhoittuu. varmaan noin 15s suunnilleen kesti ne meidän nostot... eka iltana meni 100 nostoa! yöt kyl alko nopeesti meneen aika hyvin, mut päikkärit saatto mennä niin, et 30min nostelin, kun lopulta vauva nukahti, niin päikkäriaika oli oikeestaan ohi ja vauva oli ihan pirteä vähän aikaa. sit puolen tunnin päästä taas vain uudestaan yrittämään. kyllä se siitä helpottuu, kun et vain anna periksi! =) parin päivän päästä on jo ihan eri tilanne. mut varmasti on selkä sökönä ja muutenkin tuntuu rankalta. pidä kuitenkin sama asenne! ;)
:hug:

Mä olin tytön syntyessä 110% sitä mieltä et tuttia ei tuu. Ja n. 1kk ikään mentiin ennenku annoin.. kaikki oikeestaan "kannusti" vaan siihen. Kyl mä oikeesti joskus mietin, et mun mielestä tuttiasioissa pitäs olla enemmän tietoa ja tosiasiaa.. Siis jos joku olis kertonu et lopputulema on tämä, nii olisin pitäny pääni.
Mun "ainoa" ns.pelko oli vaan et miten sit joskus vierottaa lapsi tutista. Ei mulle tullu mieleenkää et se johtas unettomiin öihin ja ihme rumbaan. Lähinnä lapsen puolesta mua käy sääliks.. ensin lähes väkisin opetetaan syömään tuttia ja sitte se yks kaunis päivä revitään pakolla pois. Vaikka mä olen aika "natsi" äiti ja ymmärrän et ei tää "itkutus" tapa tai vaurioita eikä tää ole hätää jne kuten aikasemmin kirjotettiin.. ni tuntuu tosi paskalle kattoa ku tyttö hamuaa unisena huulillaan ja itkee kun mitään ei tapahdu. Pyörii ja itkee ja mussuttaa suutaan ja hamuaa. Tulee paha mieli.

En tiiä.. eipähän tutti kaikilla aiheuta tutinnostelu showta tai häirihe unia. Onko se sit luonne/tempparamentti kysymys, en tiedä. Pläh.
Mut edelleen näillä mennään.

Vaik ensin hehkutin eilistä niin tän pv unet ja toiminta on kyl just niinku VANILLA kirjotti!! nukutin 30 min.. nukku 30min, heräs lähes ok (ei kyl kovin pirteenä tosiaankaan) , söi jollain tavalla (ei silleen ku yleensä ) ja samantien n.10min jälkeen pelkkää kitinää ja silmien hierontaa ja venkoilua ja nukutin taas 30min jne... Nyt kitisee ja nukkuu, kitisee ja nukkuu... kitisee ja hamuaa..kitiisee ja nukkuu :ashamed: Paska fiilis.

No nii! Nyt pakko uskaltaa hehkutta.. :p
Päikyt oli siis törkeetä taistoa! Nyt sitte yöunille meno:
Meni jo aika yliväsyneeksi ku päiväunet oli mitä oli..joten nukkumaan jo nyt. (jopa tutin kanssa tää olis ollu vähä taistoa tää unille meno)
Siis.. Ensin kampeili ja puski ja itki ehke n, 5min kunnes asettuiki jorisemaan omiaan ja MUTUSTAMAAN riepua :) .. Sit sanoin heti vaan hyvää yötä ja poistuin huoneesta. Jorisi hetken.. sit alko pikkuhiljaa kitistä. Odotin muutaman min koska ei kuitenkaa itkeny tms. Sit menin ja käänsin kyljelleen ja sanoin taas hyvää yötä jne. Tyttö jäi jorisemaan. Seuraavan kerran ku alko kitistä ootin vähä kauemmin ja tyttö asettuikin iteksee jorisemaan . Maltoin mieleni siis. Sit ootin jos yltyi enemmän kitisemään. Ja taas kävin sanoo hyvää yötä. Tätä siis muutama kerta .
Pari kertaa meinas odotusajalla yltyä itkeen mutta ku maltoin mielen nii asettuikin itekseen :) Joten aika hyvin mun mielestä. Lähes yhtä hyvin siis ku tutilla, tosin aikaa vaan meni kauemmin ja muutama kiukkusempi itkunpuuska. Muttei enää nii paljo mitää riehumisitkua.

:headwall: ää..juuri ku pääsin kehumasta nii alkoi itkut ja ku menin huoneeseen niin sit kunnon konsertti :$ Huomasin et mun "väliintulo" yllytti oikeen huutamaan ja syliinotto vielä enemmän. Aluks siis hyssytin vaan tassuttelemalla ja se oli ok. Eli.. pitää malttaa mieltä hetki eikä rynnätä "hätiin".. nooh.. katellaan...

Kiitoksia kannustuksesta! =)
Meillä siis päiväunet jäi yhteensä kahteen tuntiin. Eka uni tunnin ja seuraavat kaksi puoli tuntisia. Ihan pikkusen kiehuu päässä ja korvissa soi, mutta itse olen pojalle tutin opettanut niin siitä irtikin aion opettaa.
Yöunille lähti hetki sitten, isi kuitenkin auttoi. Kerroin homman periaatteen ja puoli tuntia makkarista metakkaa kuuluikin, mutta sitten hiljentyi. Luulen kyllä, ettei siellä ole pelkästään nosteltu vaan myös heijattu, niinkuin hänellä tapana on. Itse kun kuuntelin huutoa koko päivän, niin nyt ei enää vaan jaksanut.. :(

Mulla "pelkona" tässä hommassa on, että poika alkaa pelätä nukkumaanmenoa eikä sen vuoksi rauhoitu millään... Nostoissakin sai rauhoitella kuitenkin n. parin minuutin ajan...

Yö näyttää alustavasti (ehkä), onko tän päiväisestä ollut mitään hyötyä (vielä). Pitää mennä itsekin nukkumaan, jotta saa edes hetken hengähtää ennen kuin..................................

Voimia Kauniskuu! =)

VANILLA no..sama pelko täälläkin.. pikkuvauva-aika meni hytkyttäessä kun itki illat. Sit viimein saatiin nukahtaan kiltisti ja hyvillä mielin itsekseen (kiitos tutin) ja nyt sit taas huuudatetaan.. Pläh. Just samaa mietin että kumpa nukkumaan menosta ei tuu mörköä?? Mut eipä se tuu nillekää ketkä pitää unikoulua, ettei nukahda tissille/ imetyksestä jne. Sama hommahan tää tavallaan on. Oikeen mistään en löydä kokemuksia, että oppiiko kaikki pois vai voiko mennä pieleen.. ts. alkaa pelkäämään tms.
Mut kyllä masentaa. Huhhuh. Mut kuten sanoit.. ite oon opettanu ja opetetaan pois.

Voimia sinneki

Kauniskuu: joo,sitä itkua kyl uskaltaa kuunnella pari minuuttia ennen ku menee hätiin. jos vauvalla on oikeesti joku paniikki päällä, niin sen kyl sit kuulee heti siitä itkusta. siihen voi mennä heti. hokasin sillon aikoinaan kun unikoulua oli tehty jo pari päivää ja kun vauva heräs yöllä itkeen, niin minuutin päästä se oli takas unessa vaikka kukaan ei käyny silittelemässäkään. tehtiin sit niin et menin toiseen huoneeseen nukkuun ja mies tassutteli yöllä. miehellä kesti kuitenki aika kauan ennen kun se heräs koko itkuun. ;) nuo päiväunet saattaa tosiaan olla vähä haastavammat.

Tsemppiä teille :hug:

Varmaan parempi olla se tutti sitten kokonaan pois, miksi sitä päivälläkään tarvis huvituttina olla.

Mutta jäin miettimään, että onko tarpeen vierottaa tutista jo 6 kk:n ikäisenä? Mutta kun sen on aloittanut, niin ei kai kannata puolitiehenkään tosiaan jättää.

Itse en nyt toistaiseksi vierota kuitenkaan, vaikka meillä siis ikää 11 kk. Mutta viime yönä nukkui putkeen 7 h 20 min. Ja jos itse räpelsi sinä aikana tutin kanssa niin ainakin äiti sai nukkua rauhassa :saint:

Mulla on kanssa sama pelko tosta, että nukkumisesta vain ei tulisi mörköä kun nyt opetan nukahtamaan itsekseen... Siksi en samaan sysyyn sitä tuttia halua ottaa pois, vaikka se järkevää tietty oliskin...

Täytyypä tunkea omaa mielipidettä taas mukaan =)
Meillä tosiaan tehty niin että yöstä opetettiin se tutti pois, mutta päivällä saa vielä pitää...niin myös päiväunien aikaan. Tyttö nukkuu melkeinpä kaikki päiväunet vaunuissa niin olen tutin antanut vielä. Illalla jos lussuttaa tuttia niin otan pois ennen makuuhuoneeseen menoa ja kerron että "nyt tutti pois kun mennään yöunille"... Meillä on nyt viimeiset neljä yötä nukuttu niin että tyttö käy 19.30 viimeistään unille ja itekseen nukahtaa 5min sisään, yöllä herää kerran syömään ja aamulla noustaan ylös n.07.00...ja tästä välistä on jäänyt kaikki kitinät pois kokonaan. Viime yönä kun ite kävin vessassa niin huomasin että tyttö oli "hereillä" mutta ähräsi itsensä takaisin uneen melko nopeasti....Oon kyllä niin tyytyväinen tilanteeseen. Ja samalla pelottaa koska tää on historiaa, eli muuttuuko kaikki kun alkaa tulemaan hampaita yms.

Meillä siis taputeltiin uneen alkuunsa ja nostettiin syliin jos tuli kova huuto ja yöllä ainoastaan taputeltiin..pari viikkoa tohon meni että tuli nämä ensimmäiset yöt että ei tarvi nousta yöllä taputtelemaan =)

Kovasti tsemppiä =) Kiitos seisoo kyllä lopussa kun saa itekin kunnon yöunet.

Nii.. en mä olis ryhtyny vierotukseen ellei yöt olis menny ihan kamaliksi. Kukaan ei nukkunu ku 45min-1h välein nousin nostamaan tuttia. En tiedä-- ehkä joku jaksaa.. mä en.. en ole tän 6kk aikana kertaakaa nukkunu 2h pitempää jaksoa.. alkaa tuntua. Plus se on vauvallekin parempaa unta ku ei herää koko ajan.

No.. mä mietin samaa..varsinki ku katsoo "tuskaa" ku ei saa imeä mitää nukahtaessa, mut uskon että se on enemmänki muisto tutista ku tarve imeä. Koska hereillä ollessa tuttia ei kaipaa koskaan eikä sitä käytetty.. Plus monessa paikka sanotaan että imemisen tarve vähenee jne. Mut uskon että tuo on enemmänki tapa (kuten esim tissin syönti nukahtaessa tms. ) ja että vauva tässä iässä jo keksii toisen tavan "lohtuttautua" jos sellasta tarvii..

Viime yö oli pahempi mut johtuen ehke huonoista ja levottomista päiväunista. Jouduin vähä kauemmin taputtamaan uneen.. Tosin unissani menin ehke liia pian taas "väliin" ja tyttö kiukustu enemmän.

Ku viel sais nää päikyt pitemmäks.. 45min jälkeen hankala saada nukahtaa takas jos herää "kesken" unien.. Tutti avitti aikasemmin... mut ehke oppii samalla tavalla ku yölläki ajan mittaan.

FIRESUN miten "rajusti" teillä tyttö kaipasi tuttia aluks? Oliko nukahtaminen tappelua tms. ja päästiinkö sit tosiaan takas tohon itsestää nukahtamiseen?

Meillä meni yö hyvin. Poika tosiaan nukahti siinä kahdeksan kanttiin ja oli heräilemässä n. 01.30, mutta kappaskappas... olin itse jo nousemassa sängystä, kun tuli täysi hiljaisuus! Hetken istuin sängyn reunalla ja ajattelin itekseni "Mitä v*ttua?!?! Nukahtiko se muka ite uudelleen?!?!" Mutta joo, kyllä se nukahti. Kolmen aikaan poika heräs sitten syömään ja kuuteen saakka me sen jälkeen nukuttiin. Olen tyytyväinen viime yöhön, eli tätä lisääää!

Tänään päikkäreiden kanssa oon mennyt sieltä, mistä aita on matalin. Aamu-unille (0,5 h) nukahti autoon kun käytiin kaupassa ja nyt toisille unille vaunuihin kun kiersin hieman tätä meidän raittia. Vähän kyllä nolottaa, kun piti nostella :ashamed: Molemmille unille on kyllä nukahtanut ilman tuttia, mutta kuitenkin.....

Tuosta tassuttelusta vielä, että meillä poika nukkuu aina selällään, niin saako päätä silittää vai aktivoiko se samalla tavalla kuin vatsa? Selkää kun meillä on hieman vaikea taputella..

Ja tänään olen vihdoin löytänyt omat selkä- ja kylkilihakseni. Eilinen nostelu toi ne todellakin esiin, aikaisemmin kun luulin etten omista lihaksia, mutta kyllä ne siellä kipuna kiivaana tuntuu! JEI! :laugh:

Meillä tyttö täyttää nyt vuoden ja syö edelleen tuttia. Tässä vaiheessa en haluais lähteä sitä vierottamaan, ja harvoinpa se on heräilyn syynä meillä öisin. Meillä heräilyjä aiheuttaa liikkumaan oppiminen, tyttö on ollut aina tosi herkkä saamaan kaikki uudet taidot uniinsa, ja hampaat. poskihampaat ovat kaikkein pahimmat... huh. :|

Mutta mä ajattelin, että vierotan tutista sitten kun se itse ymmärtää asiasta enemmän. Ehkä ens jouluna annetaan tutti sitten "tonttuvauvoille" tai jotain. :) JOS ois ollu reipas ja fiksu ja kauhean ennaltanäkijä niin oisin ehkä vierottanu tutista samalla kun silloin 7kk iässä yösyötöistä. :D Mut ei se tutti meillä oo haitannu eloa juurikaan. Tuttia syö vain nukkumaan mennessä, ei lainkaan päivällä muuten. Ja puhuu jo sanoja, joten ei ainakaan ole sitä puheen kehitystä mitenkään jarruttanu. Ja ei itke tutin perään öisin, vaan siks kun kampeaa istumaan unissaan eikä tajua mennä takaisin makuulle...

Joka tapauksessa, tsemppiä kaikille! Mäkin odotan sitä hetkeä kun meillä ei enää ollenkaan heräiltäis... sellaisia öitä tulee nykyään ehkä kaks kuukaudessa... :whistle:

VANILLA JEE!!! ONNEE YÖSTÄ!!! Täysin samoilla kokemuksilla! No viime yönä itkeskeli taas vähä enempi, kerran just sillo yhden maissa ja sit joskus kolmelta, muttei mitään verrattuna siihen tutin nosteluun!! No, meil nukkuu kans selällää eli tassuttelen silleen et käännän vähä kylelleen ja sit siihen lonkan päälle. Mahasta "aktivoituu" tai ei ainakaa tykkää yhtään.

Kovasti kaipaa tuttia.. Kaikki unelle menot on vielä perseestä paitsi vaunuissa nukahti ihan ok.. Muuten sit välillä nätimmin ja välillä kovemmalla metakalla. Muttei enää mitään hysteeristä kuitenkaa. Mut kamu sanoi just tänään, että teki saman ja että aikansa ottaa mutta onnistuu kyllä aika takuuvarmana.

ELINAMARIA joo, tuo on totta,et uniin vaikuttaa muukin. Mutta meillä se oli 45min välein heräilyä joten ihan "normaalia" se ei mun mielestä ollu.. ja selkeesti tutista koska sammui sekunnissa kun sai tutin takas suuhun. Alkuun pienempänä ei osannu kaivata tuttia kun se tippui ja nukkuikin kohtuu pätkiä, mut sit yks kaks alkoi tää tutin nostelu. Niinku aikasemmin kirjotin, en mä mihinkään 12h putkiuniin usko enkä tähtääkään, se ei oo realistista ainakaan pysyvästi, mut et jos ees joskus jopa sen muutaman tunnin putkeen nukkuu niin se on parhautta.

Vannila: sanoit et sua pelottaa, et vauva alkaa kammoamaan nukkumista. pienet pettymykset kuuluvat vauvankin elämään ja vauvan psyyke kyllä ne kestää. vanhempien tehtävähän on valmistaa lapsi pettymyksiin niin ei sitten julma maailma säikäytä niin paljon. jos vauvan nukuttaa aina syliin ja siirtää siitä sitten sänkyyn, niin vauva säikähtää herätessään, et mihin vanhempi lähti. tämä voi aiheuttaa nukahtamisen/nukkumisen pelkoa ihan oikeasti. parin viikon huutounikoulullakaan ei vauvaa saa traumatisoitumaan millään, se on niin lyhyt aika. mut en silti mitenkään suosittele niitä! mut uskon et nämä hellät unikoulut ovat loppujen lopuksi vain vauvan parhaaksi ja hyödyksi hänelle enemmän kuin vanhemmille. =)

Joo, mä "pelkäsin" samaa.. mut sit taas ihan samaa olen funtsinu ku mitä PALEZZU sanoi. Olis paljon "traumalapsia" jos unikoulu sen tekis. :) Ja joo, mun kamu teki ihan vanhankansan huudatuskoulun kahdelle muksulleen ja sen fiksumpia, omatoimisempia, sydämellisempiä ja reippaampia lapsia en ikinä ole tavannu. No..ite nyt en ihan huudatusta halunnu mutta itku kuuluu kuvioon, ei sille minkää voi. Mä ite taas oon "ei-unikoulutettu" ja karkeesti määriteltynä melko tunteiltani ailahteleva (herkkä mut toisaalta "kova" ) , tietyllä tapaa seurankipee ja aika huono viihtymään iha iteksee ;) (jos tää ny siihen liityy, heh.. )

Viime yö. Tyttö meni kohtuu jees jo nukkumaan, nukkui ilman pihaustakaan 8.5h ennenku söi!! Kerran on käyny näin ihan pikku-pikku-pikku vauvana!!!

Hermot menee, ei voi muuta sanoa...

Viime yö meni kyllä ihan hyvin. Nostelin poikaa kyllä ties kuinka kauan ja nukahti sitten viimein vähän yhdeksän jälkeen kun aikaisemmin tutin kanssa nukahti n. 19.30. Blaaah! Heräsi syömään n. 01.30 ja nukkui taas sinne kuuteen. Välillä ei ollut onneksi minkäänlaisia kitinöitä. Joku aika sitten aamu-unille nostelin poikaa 40 min ja poika nukkui 20 min. Vitsi, miten ihanaa :kieh:

Ärsyttää suunnattomasti tuo meidän äijä, joka nukkuu kuin tukki yönsä eikä tajua ollenkaan kuinka väsynyt mä olen. Sanoin sille eilen, että pari viikkoa tässä suunnilleen menee ja sitten poika alkaa todennäköisesti meneen ihan kiltisti yöunille normaaliin aikaansa. Ja vastaus oli: "Epäilen, ihan turhanpäiväiseltä tää tuntuu.." Aha. No kiitos kaunis kannustuksesta.

Hirvittää jo valmiiksi, mitä tää päivä tuo tullessaan. Meille tulee tänään iltapäivällä joku mies jostain sälekaihdinfirmasta mittaileen ikkunoita ja tekeen tarjousta ja sehän onkin sitten niiiiiin mukavaa jos pojan päikkärit on menneet ketuilleen. Kaippa mä lähden tästä nuoleen nurkkia, jotta sen ukon kehtaa päästää sisälle!

Ja niin sori Kauniskuu, mun piti jo aikaisemmin kertoa, että poika on 4,5 kk.

Ai nii, VANILLA.. kamun kans (joka aika menestyksekkäästi unikoulutti) juteltiin. Kannattaa heti kun vaan alkaa näyttää sille että poju ei enää ole niin hysteerinen unille mennessä (vaikka vähä itkisikin) nii siirtyä siihe, että et istu enää hyssyttämässä. Eli annat rievun tms. ja sanot hyvät yöt tms. ja poistut huoneesta. Vaik vähä kitisisi tai höpisis nii annat höpistä. Odotat jos alkaa itkeskellä (maltat viel hetken..) ja sit käyt rauhottamassa mut heti pois ku rauhottuu jne. Ettei homma mee siihen et lapsi jää sit "koukkuun" siihe nosteluun ja hyssytykseen.
Aloitin ite tän operaation tänään, koska enää unille meno ei oo enää sellasta karjumista.
Muutaman kerranhan sitä joutuu höyläämään mut periaate on että lapsi tietää et kaikki ok eikä oo yksin mut että osaa rauhottua itekseen.. Kiukuttelukitinää tää ainaki meillä jo on, eikä mitään pelkoitkua..

Voi VANILLA. kuule.. kokeileppas kuitenki ettet nostele poikaa. Mä ainaki totesin että meillä tyttö riehaantu enemmä ja ihan hysteeriseksi ja hommassa meni kauemmin. meette sänkyyn ja jos alkaa paniikki-itkeä heti nii nostat pois ja rauhotutte kunnolla silmät auki. sitte uudelleen. Käännät pojan hellästi kyljelleen ja jos alkaa kiemurrella ja itkee nii piet hellän napakasti (painavalla kädellä) harteista ja lantion päältä. Painelet jämäkästi rytmisesti lantiolta. Sit helläät ku alkaa rauhottua. ja jos uudellee riehaantuu nii sama uusiks.

Ja älä välitä miehestä. Meil on ihan samanlainen. Edes yösyöttöä en viittiny sille jättää koska seuraava päivä oli pelkkää "hoohhoijaa-valitusta" Ja vaik hän on samaa mieltä tästä "hoidosta" nii monesti tulee itkevän tytön kans makkarista pois ja vihasena sanoo et "mä en rupee tuol tän kans tappelemaan" jne.. Mut kuule, uskot siihen et pian homma on oikeesti parempaa ku tutin kanssa ja "palkinto" koko perheelle. Sit voit vaan paukutella miehelle henkseleitä. Pienemmällä menee ehke vain vähä kauemmin.

Ja muista et poika on paljo pienempi. Voi oikeesti yöllä tarvita viel syöttöä vaihtelevasti.. Meilläki vaihteli paljo vaik söi jo paljon paljon paljon kiinteitä. Joskus meni yhdellä ja joskus 2 syötöllä. Ja oikeesti OLI nälkä eikä tapa (söi ison pullollisen) Ja vieläki aamuyöllä ON nälkä vaik useat isot kiinteät satsit menee ja kunnon kaurapuuro illalla. Mut liikaa en viel halua yrittää..

PS vanilla!! Tyttö nukku äske EKA kertaa sitten vauva-vauva-vauva ajan yli 1,5h päiväunta kerralla ilman mitään!! Siis ennen ei mitää toivoa, vähintää tutti piti laittaa ja ei välttämättä sittenkää, ei ees vainussa!! Usko pois, tulee tuottamaan tulosta. Meilläkinhän ensin olo ok yö, sit pari huutoyötä ja nyt ihan loistava yö!!

Heippa!

Olen täällä salaa lueskellut taustalla teidän tuttikouluoperaatiosta, kun meillä on vähän sama tilanne :) Tyttö on nyt 6 kk risat ja tuttitouhu alkoi mennä öisin vähän liian pitkälle, niin päätin aloittaa tuttiaddiktion lievittämisen. Pantleyn irroitusmenetelmällä aloittelin, se toimi alkuun, mutta nyt on parina iltana tyttö suuttunut siitä niin, että olen antanut nukahtaa tutin kanssa... Nostelusta meidän pippurinen neiti suuttuu vielä enemmän, ei kertakaikkiaan halua olla sylissä unille mennessä. Eli Hoggin nostelumenetelmä ei meillä toimi. Hermo on meinannut mennä jo tuhat ja sata kertaa, mutta erityisesti Kauniskuun rohkaisevasta esimerkistä johtuen, olen nyt päättänyt jatkaa sitkeästi. Kiitokset siis siitä! =) :flower:

Jonkin verran olen saanut Pantleyn menetelmällä lievitettyä tuttiriippuvuutta: äsken oli heräilemässä 40 min päikkäreiden jälkeen, menin vakoilemaan tytön huoneen ovelta, kun sieltä alkoi kuulua ininää, mutta tyttöpä jatkoi uniaan ihan itse, ILMAN tuttia :D Tätä ei ole koskaan aikaisemmin tapahtunut!!!

Onnea Kauniskuu, teillä menee hyvin! =)

Mulla siis ei ole tarkoituksena tässä vaiheessa vieroittaa poikaa yösyömisestä, vaan päästä eroon niistä "turhista ylimääräisistä" heräilyistä yöllä, kun ei osaa nukahtaa itse uudelleen ja rauhoittaa nuo päiväunet :)

Mun tarvii kokeilla sitä, että en nosta poikaa pois sängystä vaan yritän enemmän kääntää kyljelleen ja taputella sieltä lonkan päältä. Tähän mennessä kun oon silitellyt päätä, niin se on aiheuttaneet meillä ne pahimmat kohtaukset. Ja todellakin enemmän on sellaista kiukuttelua kuin pelkoitkua täälläkin.

Turhauttaa ja ärsyttää, mutta toivon, että lopussa kiitos seisoo. Ja hei, mun selkä- ja kylkilihaksetkin on parantuneet! =)

Kauniskuu - Ei meillä mitenkään erityisen rajusti sitä tuttia kaivattu...ekana iltana huutoa 20min ja sitten pari viikkoa se suunnilleen 10min iltaisin ja nyt tosiaan uinahtaa aika hyvin ite, satunnaisesti taputtelen jos kitinä yltyy...Mä tosiaan ekasta illasta asti änkesin uniriepua kainaloon niin ymmärsi sen idean aika nopeasti ja nyt tosiaan hankaa ja repii sitä nukkumaan käydessään. Parina iltana kun huuto oli kovempaa niin otin syliin ja rauhoitin mutta nykyään huomaan että enemmän hermostuu siitä jos menee syliin ottamaan...inisee mielummin itsensä uneen sängyssä.

Meillä varmaan seuraava askel on sitten että yritetään jättää tuo yksikin yösyöttö pois parin viikon päästä niin sitten varmaan hetkellisesti ainakin yöllä huudetaan, mutta ajattelin samalla metodilla toimia eli taputellen takaisin uneen tai jos pahaksi niin nostan syliin...

Firesun ja Vilma melkein 6kk kohta puoliin....jee

VANILLA joo, kokeiles ettet nosta poikaa pois. Tuntuu et yleisimmin se ei oo kauheen toimiva tai kiukustuttaa enemmän. Usko pois, kyl se siitä :)!!

ULPU joo, kuule.. suosittelen. En olis itekää uskonu ja jo pari kertaa oli lähellä et luovutan.. mut jos tää näin "pian" tekee jo tuloksia niin HURRAA!! Olis pitäny jo aikasemmin kokeilla. Toki takapakkeja varmaa tulee muutenki mut uskon et perushomma toimii tällee paremmin.

FIRESUN mä ajattelin jossai vaiheessa kans sit sitä, että se viimenenki syönti jää pois. SIt ku tyttö syö jo KUNNOLLA eli lihaa yms. Syö se nytkin jo PALJO mutta ihan en uskalla jättää pois ja rauhottaa aamuyön. Toi yks syöttö on kuitenki pientä mitä se tuttirumba!! :)