Tuttipullosta syöminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Linetta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Linetta

Jäsen
06.04.2008
69
0
6
Eli nyt on siis ongelmana tämä: 2kk ikäinen poikamme ei syö tuttipullosta, huuto alkaa heti kun vain näkeekin pullon.
Ollaan kokeiltu niin, että itse olen poissa kotoa ja isä/mummu syöttää. Ei mene kuin ihan muutama milli kauhean huudon säestämänä.
Ja siis omaa maitoani olen pumpannut, korviketta tuskin syö senkään vertaa...
Minulla olisi kolmen viikon päästä yön yli -meno, mitä en haluaisi peruuttaa, mutta jos poika ei syö niin minkäs teet...
Joten laittakaahan hyviä vinkkejä kehiin, millä saatais tuttipullo kelpaamaan!
=)

Meillä ei myöskään syödä oikeen tuttipullosta, muutaman millin voi saada vahingossa menemään ja senkin olen nyt vasta harjoittelun jälkeen saanut aikaiseksi..kokeile erilaisia tuttipulloja/tuttiosia, itse olen havainnut että nuk ja avent merkkiset kelepaa paremmin kuin esim.ainu ja tosiaan minä luin monesta paikasta että äiti ei sais olla se joka opettaa, vaan meilläpä ainakin niin että isi eikä anoppi saanut maitoa menemään olenkaan, mutta minä sitten kuiten viimein sain..kannattaa myös tarjota heti heräämisen jälkeen unenpöppörässä voi mennä paremmin. Tiedän että aluksi hankalaa, ja vaatii harjoittelua, siis jos ei oikeen oo ollenkaan pullosta syönyt...

Joskus muutaman viikon ikäisenä, kun olin muutaman tunnin poissa, niin isä syötti pullosta ja hyvin meni alas! Mutta sitten ei hetkeen ole ollut tarvetta pulloiluun, että on varmaan sitten niin tottunut tissiin, ettei pullo enää kelpaa...

Meillä kelpasi tuttipullo n. 2kk ikäisenä, nyt 3kk iässä ei meinaa enää kelvata lainkaan. Tyttö söi yöllä 2kk ikäisenä neljäkin kertaa, joten tehtiin käytäntö että mies antoi ekan syötön pullosta ja minä imetin normaalisti muut syötöt, nukuttiin eri huoneissa joten saatiin miehen kanssa tällä tavoin nukuttua kumpikin.

Mut sitten loppui pullosta juominen, ei kelvannut millään, tuli vain hirveä huuto. kyselin muilta neuvoja, ja monilla on auttanut mm. pullon vaihtaminen, tuttiosan vaihtaminen joko yksireikäisestä kaksireikäiseen tai päin vastoin, ja juottamisasennon vaihtaminen. Monet vauvat kuulemma juo pullosta mielellään sitterissä istuen.

Kannattaa myös kiinnittää huomiota pumpattuun maitoon, eli mahdollisimman tuoretta juo parhaiten. Pakastettu maito voi haista oudolle, mitä vauva hylkii. Imetys-kirjassa neuvottiinkin kuumentamaan maito ensin vesihauteessa ja vasta sitten pakastamaan , näin saa hajun pois. Meillä nämä neuvot eivät ole auttaneet, toivottavasti teillä auttaisi.

Tosin kerran yksinkertaisesti päätin, että nyt saa luvan juoda pullosta, ja tyrkytin vain pulloa tarpeeksi kauan niin johan alkoi juoda. Raukkaparka tosin itki sitä ennen, joten enpä taida toista kertaa hennota samaa temppua tehdä. Haluaisin vain opettaa tytön pullolle, jotta pääsisin tosiaankin itse tulevaisuudessa käymään jossain ilman vauvaakin.

Meillä tuo tyrkyttäminen huudosta huolimatta auttoi ja uudelleen sitä ei tarvinnut tehdä. Pienetkin oppii aika äkkiä sen että huutamalla saa mitä haluaa, eli vähän aikaa huudat niin tissi tulee kehiin. :/ Ikävää se oli sen hetken, mutta meillä oli pakkorako kun lisämaitoa tarvitsi ehdottomasti. Tosiasiassa vauva kyllä juo pullostakin kun on tarpeeksi nälkä, ei ne itseään nälkään tapa.

Edellisiin jatkaisin vielä, jotkut vauvat tykkää enemmän luonnonkumitutista kuin silikonista ja päinvastoin.

Yhteistyössä