Tuttipulloissa oikeasti eroja?

Eli siis kokemuksia kyselisin... Että onko noissa ns erikoisemmissa tuttipulloissa oikeasti eroja siihen "perusmallin" verrattuna? Esim ilman kulkeutumisessa tms. Esikoisella kun oli koliikki (joo ja olen hirveä, paha äiti kun en saanut maitoa riittämään vaikka olisin yrittänyt imettää 24/7) ja tälläkin kertaa näyttää elkeet hiukan samoilta.... Että kannattaako niihin satsata vai ei.

Nuorimmalla on ollut käytössä Nuk-pullot ja tutit,sai alkuun rintamaitoa ja nyttemmin tavan luomumaitoa niistä ja ovat kyllä mielestäni tepsineet vatsavaivoihin.Eivätkä (onneksi)ole kuin 1-2e kalliimpia,kuin esim.Ainut

vieras
Oman kokemuksen mukaan on suuriakin eroja. Meillä pojalla oli niin kova imu etten voinut kuvitellakaan antavani esim Ainun peruspullosta kun rupes heti haukkomaan kun tuli niin paljon kerralla ja niimpä meillä käytettiin Dr brownin pulloja (joita ei ikävä kyllä suomesta saa) ja niiden lisäks oli Mamin pulloja, aventkin oli ihan ok mut ei toiminu meillä niin hyvin kun noi dr Brownit. Tosin päätin et nyt kun on toinen tulossa niin ton varatuttien saatavuuden hankaluuden takia en ota Browneja nyt käyttöön kun sit on pulassa kun pitäs tutit vaihtaa isompireikäseen ja muutenkin kun ei sit oikeen muista osaa juoda... siis mikäli pullolle tulee käyttöä.
Eli meillä käyttöön lähtee Avent (sintapumppu samaa sarjaa niin ei tarvii sit monen merkkisiä pulloja hankkia) ja Mam. tosin tos Mamin pullos pitää olla tarkka et on osat kunnolla kiinni ettei tuu maidot pohjasta ulos kun siin on pohjassa semmonen kierrettävä osa.

Meillä ongelmaksi noiden Ainun peruspullojen kanssa muodostui se, että vauva sai niistä maitoa liian nopeasti. Jolloin sitten kun raivosi pullolle ja maitoa tuli liian nopeasti, nieli myös paljon ilmaa. Siksi me päädyimme lastentarvikeliikkeestä ostettuihin erikoispulloihin, joissa pystyi pulloa kääntämällä säätelemään virtausnopeutta. Hintaa oli hieman enempi kuin esim. Ainun pulloilla, mutta hyvin toimivat. Myöhemmin sit siirryttiin Ainuihin kun lapsi kasvoi.

dc
Alkuperäinen kirjoittaja Nampula:
Meillä ongelmaksi noiden Ainun peruspullojen kanssa muodostui se, että vauva sai niistä maitoa liian nopeasti. Jolloin sitten kun raivosi pullolle ja maitoa tuli liian nopeasti, nieli myös paljon ilmaa. Siksi me päädyimme lastentarvikeliikkeestä ostettuihin erikoispulloihin, joissa pystyi pulloa kääntämällä säätelemään virtausnopeutta. Hintaa oli hieman enempi kuin esim. Ainun pulloilla, mutta hyvin toimivat. Myöhemmin sit siirryttiin Ainuihin kun lapsi kasvoi.
Niihin ainun pulloihin saa samanlaiset tutit sieltä lastentarvikeliikkeestä ja kaupassakin myydään ihan sellaisia "pieni" reikäsiä tutteja.
d

pph
Nuo Marimekko-kuvioiset, taitavat olla Ainun falskaa, joka kerta maitoa korkissa ja jos et kato missä avaat on maidoista osa lattialla tai ties missä. Mam-pullot sellaiset alaspäin levenevät ovat hyvät, vähemmän ilmavaivoja myöskin eikä falskaa..

Alkuperäinen kirjoittaja dc:
Niihin ainun pulloihin saa samanlaiset tutit sieltä lastentarvikeliikkeestä ja kaupassakin myydään ihan sellaisia "pieni" reikäsiä tutteja.
d
Mulle neuvottiin neuvolassa ostamaan reiättömiä tutteja tai pieni reikäsiä. Mutta sitten kävi ilmi (tai ymmärsin väärin?) ettei reiättömiä enää valmisteta. Niin ja niitä pieni reikäsiä ei mistään löytynyt. Hain kyllä useastakin kaupasta, mutta ei vaan löytynyt. Tosin lastentarvikeliikkeestä en sitten tajunnut enää katsoa...

:headwall:

Mutta hyvin sujui noinkin. :)

Hieno homma että ootte jaksanut vastailla. Mä odotin lähinnä hirveitä saarnoja siitä et kyllä varmasti pystyy imettämään ja maito riittää kaikilla...
Ootte ihania,kiitos. Taidan sit sijoittaa noihin Aventin tai Mamin pulloihin. Molemmilla pojilla on ja oli niin kova vauhti syödessä, et ilmaa menee mahaan reilusti. Sit vaivaa ja valvottaa kaikkia, mut vauvan takia eniten harmittaa kun pieni tuosta eniten kärsii kun mahaan sattuu. Kuulee oikein välillä kun mahassa pulputtaa. Cuplaton on käytössä mut ei kovin paljoa auta kuten ei tehnyt esikoisenkaan kohdalla.

aiempi vieras
Ne saarnat kannattaa pistää toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos... tärkeintä on se et sä teet niinkuin katsot omalle lapsellesi olavan parhaaksi. Ite pumppasin (tuloksena verensekasta maitoa 10ml pullon pohjalla) 40 asteen kuumeessa enkä tienny onko yö vai päivä, join kotikaljaa vaik en voi sietää kaljan makua, imetin tiheesti ettei maito loppuis jne mut ei vaan onnistunu... no, ehkä kuume vaati suurimmaks osaks veronsa kun kaks viikkoo tulehduksen takia 40 asteen kuumeessa.
Ja vähänkö teki mieli täräyttää kun ventovieraat tuli kyselemään et oletko kokeillut sitä tai tätä ja et tuleehan sitä maitoa kun vaan imettää... sit piti vaan ottaa se linja et totesin ettei asia kuulu sulle ja mä teen niinkuin katson lapseni parhaaksi eli annan korviketta etten vie iteltäni loppujakin voimia jne kun kuitenkin se lapsi tarvitsee äitiään.

Cuplattomasta sen verran et meilläkin oli alkuun käytössä mut tuntu et siit ei ollu mitään apua ja niimpä sit lopetin sen käytön. Ootko kokeillut Rela-tippoja? Niitähän voi kai antaa jo ihan vauvallekin... en tiiä onko niist mitään apua mut ite oon miettiny et jos testais niit seuraavalla mikäli tulee masuvaivoja. Tarkistin ja paketis luke et sopii myös vauvoille.

Meillä parhaat oli aventin pullot sillon alussa kun jonkinaikaa sai pullomaitoa. Ainu ei toiminut ollenkaan. Aventilla mun mielestä sai hyvin vähän ilmaa ja sopiva tutti niin ei tullut liian lujaa eikä helpolla.

siiri
No kaikilla ei imetys onnistu eikä sille mitään voi, joten turhaa saarnata. Sitä paitsi itse imetin ja silti meillä tarvittiin myös pulloja. meillä käytetään Aventin pulloja joista tehoimijäkään ei vedä nestettä keuhkoihin kun on yhden reiän tutti. Jos cplaton ei auta, niin kannattaa kokeillä disflatylia, meillä auttoi se.

rapu
Meillä ollut vain Ainun pulloja käytössä ja tyytyväisiä oltiin, en edes ajatellut että joku voisi olla parempi...
masuvaivoja ei ollut ja hanakasti imi, sai siis pullosta maidon laitokselta lähtien

memmu
Mä suosittelen kanssa aventin pulloja. Meillä sai ainun pullot nakata roskiin kun olivat ihan perseestä. Toisista tuteista tuli holisemalla niin että poika meinas tukehtua ja toisista sai kiskoo niin että naama oli punasena ja siltikään mitään ei tullu.. ja ihan samoja tutteja olivat. Eli ainua ei ainakaan kannata ostaa!

Meillä kolmea eri tuttipulloa Ainu, MAM ja Avent. Enkä itse kyllä ole mitään suuria eroja siis sen ilman kulkevuuden suhteen pienessä huomannut. Eniten käytössä nuo Aventin pullot, ovat niin kivoja pidellä, ja niihin saa myöhemmin ostettua kaikkia lisä jutskia, kuten kahvat, nokkamuki pään jne.

Alkuperäinen kirjoittaja nellaa:
Meillä kolmea eri tuttipulloa Ainu, MAM ja Avent. Enkä itse kyllä ole mitään suuria eroja siis sen ilman kulkevuuden suhteen pienessä huomannut. Eniten käytössä nuo Aventin pullot, ovat niin kivoja pidellä, ja niihin saa myöhemmin ostettua kaikkia lisä jutskia, kuten kahvat, nokkamuki pään jne.
Lisäksi Aventin pulloihin saa ostettua tosi tarkasti aina iän mukaan eri kokoisia pullon tutteja... :)

Niiskunen
Minä ostin erikoispulloja ja niistä ei ollut mitään taikaa. Ostin sitten tavalliseen tuttipulloon Ainun tuttiosan missä on se reikä siinä päällä. Onko se nyt sitten luonnokumia. Se ei oo siis sellainen kirkas vaan vähän "kellertävä". Loppui ilmavaivat siihen. :)

Meillä ollu käytössä siis ne Ainun peruspullot ja luonnonkuminen tuttiosa. Silikonisesta tulee maito vielä nopeammin,ainakin musta tuntuu niin. Ja kun tuo pieni imee rintaakin niin et meinaa vetää maidon väärään kurkkuun... On vaan maidon tulo jo nyt pudonnut reilusti. Mun kohtalona on näköjään jo toistamiseen se et ensin maitoa nousee hillitön määrä hetkessä, ja sit se loppu kuin seinään. Turha kai sitä tyhjää rintaa on imettää... Siinä sitä ilmaa menee vielä enempi vauvan mahaan ja sais olla syöttämässä koko ajan. Ilman vastaavaa hyötyä siis.
Nyt ei kun ostoksille =)

Yhteistyössä