Tuttipullo pois

  • Viestiketjun aloittaja ludde
  • Ensimmäinen viesti
ludde
Miten ootte ottaneet pullon pois? Meil poika juo maitoa ja iltavellin pullosta. Kannattaako ottaa kerralla vai eka esim.maitopullo pois ja sit myöhemmin vellipullokin veks. Vettä juo taikamukista. Annatteko sit maidon tav.nokkamuksita vai miten? Poika nyt 1v2kk.
 
No, onko siinä nyt kiirettä vielä luopua tuttipullosta. Toki päivällä voit maidon antaa esim.nokkamukista. Iltavellin minä ainakin annan pojalle vielä tuttipullosta, ikää nyt 1v3kk. Mutta kannattaa kokeilla, mikä on sinun pojallesi paras vaihtoehto. =)
 
Meidän neiti on nyt 14 kk ja ei ole moneen kuukauteen juonut tuttipullosta. Vaan on nokkamuki. Me vain siirryttiin nokkamukiin, eikä tyttö ole laittanut vastaan. Ensiksi ei meinannut ruveta juomaan, mutta joi kuitenkin ;)
 
Me siirryttiin nokkamukiin noin vuoden ikäisenä. Muutamana päivänä halusi vielä iltamaidon tuttipullosta, mutta sitten vaan yhtäkkiä tuttipullo ei kelvannutkaan vaan halusi nokkamukin.
 
mun mielestä kerralla kaikki pullot pois, lapselle voi olla vaikeaa tajuta että yhdellä hetkellä saan pullon ja toisella en! Ja itse jätin pojalta pois juuri tuon ikäisenä ja parin päivän päästä ei muistanut koko pulloja. Mitä isommaksi lapsi kasvaa, sen pidempään se muistaa ja sen vaikeempaan se on. Ei tartte pulloja enää yli 1v! =)
 
Nermo
Meillä on nyt oltu 2 päivää ilman tuttipulloa. Tyttö täyttää kesäkuun alussa 1v. Jätin kerralla kaikki pullot pois ja seuraavana ois sit ton tutin ottaminen pois käytöstä. Mulla on yks kaveri joka antaa viel 2 vuotiaalle tuttipulloo ja se on mun mielestä aika hurjaa
 
piksu
Reilun 10 kk:n iässä jätettiin meillä tuttipullo pois. Lähinnä siitä joikin vain iltamaidon. Eikä ole tyttö pulloa kaipaillut. Tässä muutama viikko sitten ihan koemielessä annoin iltamaidon pullosta, että juoko enemmän kuin nokkamukista. Parina iltana joi ihan mielellään isot annokset. Vaan sitten tuli pienelle nuha, eikä enää huolinut pulloa. Mukin perään huusi. Ikää nyt 1v. Tutista olisi tarkoitus vierottaa kesän aikana. Sekin on vaan pistettävä kerrasta poikki. Saattaa olla vähän hankalampi homma.. :D
 
Äiti -64
Meillä poika 1 v ja 2 vkoa ja ollut kuukauden päivät kokonaan ilman pulloa. Nokkamukiin totuteltiin ekana veden kanssa ja sitten aloin tarjoilemaan maidonkin nokkomukista ekana yhdellä aterialla/pv jne.
jonkun aikaa oli "iltapullo", mutta sekin jätettiin pois.
 
Meillä tuttipullo jätettiin kertaheitolla pois. Tyttö ensin protestoi valuttamalla maidon rinnuksilleen suusta, mutta nopeaa oppi siihen, että nokkamukista voi juoda.

Nyt tyttö harjottelee silloin tällöin lasista juomista. :)
 
Kata04
Meillä on nokkamuki ollut käytössä siitä asti kun rupesi istumaan syöttötuolissa. Tottakai siis annettiin silloin vielä pullostakin. Tykkää tosi paljon juoda vettä mukista. Pullot jätettiin kertaheitolla pois vajaa vuoden ikäisenä eikä ole kaipaillut yhtään!
Tutin kanssa en meinannut pitää kiirettä, mut varmaan yritetään ennen 2v.
 
Meillä poika oli 1v4kk kun pullo jätettiin pois ku ajattelin että en jaksa pelata kahden kanssa pulloilla kun tiesin että rintamaito ei riitä ku johonki 2kk täysimetyksellä.Niin jätettiin pojalta pullo pois:muttaman päivän kitisi mutta nopeesti tottu.Oltiin jo annettu mukista mutta pullo oli silloin tällöin.Meillä tytöllä 1v6kk on vielä pullo käytössä.Vaikka on kyllä nokkamuki ja tavallinenki muki mutta vielä tuttipullo on käytössä.En hätäile sen pullon pois ottamisesta vaikka anoppi ja miehen mummo siitä paasaa että pitäis lopettaa jo.Lopetan sillon ku parhaaks näen.Pojalla tutti jäi 11kk iässä.Oli enterokko ja ei pystynyt syömään tuttia niin siihen jäi.Tytöllä on vielä tutti.
 
pikku-miehen äiti
meillä pullo lähti kertaheitolla (poitsu oli noin 11kk)samalla siirryttii tavalliseen maitoon ja iltavelli lopetettiin!!!
ongelmia ei ollut,koska poitsu ei pullosta juuri muuta juonut kuin vellin,nyt siis jo kuukauden päivät oltu ilman ja hyvin menee ja paljon mukavampaa!!!!
 
ludde
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.05.2005 klo 18:36 juuliska kirjoitti:
meillä vanhin 2v2kk juo vielä päivämaidot ja iltamaidot pullosta...en ymmärrä että joillaki kamala kiire ottaa pullo pois...
Mun mielipide on et vuoden kieppeillä on hyvä lopettaa pullosta juominen koska eihän imetystäkään suositella yli vuoden ikäiselle eli ei tartte imeä pullostakaan. Mut jokainen tavallaan.
 
juuliska
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.05.2005 klo 13:14 ludde kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.05.2005 klo 18:36 juuliska kirjoitti:
meillä vanhin 2v2kk juo vielä päivämaidot ja iltamaidot pullosta...en ymmärrä että joillaki kamala kiire ottaa pullo pois...
Mun mielipide on et vuoden kieppeillä on hyvä lopettaa pullosta juominen koska eihän imetystäkään suositella yli vuoden ikäiselle eli ei tartte imeä pullostakaan. Mut jokainen tavallaan.
Miksi vuoden kieppeillä??Ei meille neuvolassa ainakaan mitään sanottu että pitäs ottaa pois...Enkä kyl halua kun on kuitenkin vielä niin pieni...mielellään kuiteski juo muuten mukista.Ja tutuista en edes yritä luopua kun kaipaa sitä tosi paljon...Aikanasa kutakin(itse olin 6v kun luovuin tutista,eikä mulle siit mitään haittaa ollu) :D
 

Yhteistyössä