Tuttien ym. steriloinnista???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "tiedoton"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

"tiedoton"

Vieras
Tää on vähän tyhmä kysymys, mutta... Kun tässä laittelen kotia ja tarvikkeita kuntoon pikkuista varten, niin ajattelin että streriloisin (=keittäisin) kaikki rintakumit, tutit ja pullotkin valmiiksi. Mutta onko se turhaa, jos tässä joutuu vaikka vielä odottelemaan synnytystä parikin viikkoa, niin ehtiikö nämä tutit ym. "likaantua" uudestaan? Miten niitä pitäisi steriloinnin jälkeen säilyttää, likaako ilma ne vai pitäskö laitaa johki tupperwareen tms.?

Minä olen steriloinnin jälkeen säilyttänyt pyyhkeen päällä (se jolle ne nostan kuivamaan) ja kun vauva oli pieni, laitoin siihen toisen pyyhkeen päälle. Tosin niitä kyllä käytettiin joka päivä. Laittaisin varmaan johonkin puhtaaseen astiaan odottelemaan, jos etukäteen steriloisin. Johan ne ehtii pölyyntyäkin ;)

Riippuu siitä miten pitkä aika laskettuun aikaan on. Jos on pidempi aika niin kyllähän ne ehtivät pölyttyäkin... Itse puhdistin pullot ja tutit valmiiksi kaappiin ja mies oli sitten keittänyt ne uudestaan sillä aikaa kun olin vauvan kanssa laitoksella. Eihän se sterilointi niin vaikeaa ole, etteikö mies sitä osaisi tehdä ; ) ja voihan olla niin hyvä tuurikin että et edes tarvi kumeja, pulloja tai jopa tuttia.
Me esikoisen syntyessä saatiin sairaalasta mukaan tutti, mutta se taitaa olla sairaalakohtaista...

Yhteistyössä