Tuttien vaihtoväli ja keittäminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja annukka-80
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mä en keitä ollenkaan, juoksevassa vedessä huuhtelen kun on tarve. Eikä meillä tuttejakaan olla kyllä vielä vaihdettu (olikos se vaihtoväli 3kk vai 3vkoa ) :ashamed: Mutta mielestäni ei tarvitsekaan kun tutit ovat ihan hyväkuntoisia, eikä vauvalla ole vielä hampaita ja voimaa tutteja vahingoittaa...

Riippuu varmaan siitä, montako tuttia on kierrossa. Jos vauvalla on vain yksi tutti, kannattanee kuukauden välein vaihtaa, jos taas useampi, niin silloin vaihtoväli on pidempi.
Minä en ole keitellyt tutteja muuten kuin käyttöön otettaessa, tosin minulla on sellainen höyrysterilaattori, missä höyrytän rintapumpun osat. Sinne heitän välillä tutitkin mukaan. Suosituksista en tiedä...

mitäs siitä sit seuraa kun eo steriloi alle puolivuotiaan tutteja? oon vähän ihmetellyt tota sterilointivimmaa kun meidän kolmekuinen ainakin tunkee koko ajan kaikkee mahdollista suuhunsa nyrkkiensä ohella eikä niitäkään oo steriloitu. :saint:

En kai miekään oo ku käyttöön ottaessa tutit keittäny :o Vaan eipä tuo tunnu menoa haittaavan, eikä oo mitään suuongelmia tullut. Musta toi jatkuva keittely on jotenkin.. liian vimmaista toimintaa. Liian steriiliä kaikki niin ei oo sit vastustuskykyä ollenkaan millekään.. tai jotain.. eiköhän ne oo lapset kivikaudella lussutelleet jotain kiviä joutessaan, ilman kummempia huuhteluita.. ja vielä ollaan ja eletään ;)

Alkuperäinen kirjoittaja CotHai:
En kai miekään oo ku käyttöön ottaessa tutit keittäny :o Vaan eipä tuo tunnu menoa haittaavan, eikä oo mitään suuongelmia tullut. Musta toi jatkuva keittely on jotenkin.. liian vimmaista toimintaa. Liian steriiliä kaikki niin ei oo sit vastustuskykyä ollenkaan millekään.. tai jotain.. eiköhän ne oo lapset kivikaudella lussutelleet jotain kiviä joutessaan, ilman kummempia huuhteluita.. ja vielä ollaan ja eletään ;)

Täys peesi!!! Ei meilläkään ole tutteja keitelty, kuin silloin kun olen ne paketista ottanut... Tosin silloin kun vielä pulloja keittelin, niin tuli tutitkin välillä heitettyä samaan soppaan. Mut musta toi ylihygieenisyys menee vähän yli, jostainhan se vastustuskyky on saatava. :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja Tigru87:

Täys peesi!!! Ei meilläkään ole tutteja keitelty, kuin silloin kun olen ne paketista ottanut... Tosin silloin kun vielä pulloja keittelin, niin tuli tutitkin välillä heitettyä samaan soppaan. Mut musta toi ylihygieenisyys menee vähän yli, jostainhan se vastustuskyky on saatava. :whistle:

Samaa mieltä! Meillä ainakin poika tunkee suuhunsa jatkuvasti lelujaan ja nyrkkejään, niin ihan varmaan tyhjänpäivästä keitellä niitä tuttejakaan! En kyllä oo pullojakaan keitelly erityisemmin missään vaiheessa. Hyvä jos kerran viikkoon... Hyvä pesu ja huuhtelu vaan. Eikä mitään ongelmia ole ollut...

Mullakin on vajaa 2kk:tta oleva vauva enkä minä sen tutteja oo keitellyt kun silloin kun otin ne käyttöön,vesihanan alla vaan virutellut kun on ollut tarvetta pestä =) Tosin ei se enää tuttia huolikkaan enkä väkisin viiti sulloakkaan suuhun =) Ja tuttipulloja ja tutti osia en oo keittänyt ollenkaan,ne on isompien lasten entisiä(4v ja 2v) tiskikoneeseen vaan oon laittanut ne ja sillä siisti :D Eikä tuo vauva oo kyllä ollut kipeänä vielä.Minusta ylihygienisyys on huono asia..Pitää lasten saaha ne normaalit kotipöpöt niin pysyy vastustuskyky hyvänä eikä oo joka risauksessa kipeänä..

Juu ja meillä neiti imeskelee aina välillä koiran karvoja: ties missä koirakin on ulkona luuhannut :D :ashamed: Ja hyvin meillä vaan jaksetaan... Yhden kengän pohjan nuoleminen päivässä pitää terveenä :whistle: :D

Alkuperäinen kirjoittaja Arjaana:

Juu ja meillä neiti imeskelee aina välillä koiran karvoja: ties missä koirakin on ulkona luuhannut :D :ashamed: Ja hyvin meillä vaan jaksetaan... Yhden kengän pohjan nuoleminen päivässä pitää terveenä :whistle: :D

:laugh:

Yhteistyössä