tutti

Osaisko joku neuvoa, miten alkaa vierottamaan 2 vuotias tutista? Itse olen yrittänyt olla antamatta, vaikka pyytää, mutta sitten luovutan, kun neiti huutaa kurkkusuorana!!
Tuttipullo ei ole enää ollut aikoihin käytössä, mutta tutti sitäkin enemmän...auttakaa...
 
Meillä se vaan yksinkertaisesti katosi eikä takaisin tullut. Eikä neiti 1v9kk sitä sitten enää kaivannutkaan. Hyvä tuuri taisi olla. Pidä pää kylmänä, se on paras keino. Joko tai. Ja jos ei niin EI. Saattaa viedä muutaman päivän/illan/yön ennenkuin rauha laskeutuu, mutta on siitä muutkin selvinnyt :) .
 
Oon kuullu joiltain et leikkaavat sen imuosan poikki niin tutti muuttuu ikäväksi imeskellä...

Meillä jäi onneksi pois ihan itsekseen jo 1v ikäisenä...

Tai mites teillä olis jos näin Joulun alla lapsesi antaisi tuttinsa tonttuvauvoille? Veisitte rappusille taikka parvekkeelle ne illalla ja aamulla tonttuäiti olisikin ne käynyt hakemassa ja jättänyt tilalle pienen kiitoslahjan!?!
 
archie
Meillä vierotettiin vast ikään kuopus tutista, ikää oli 1v 6kk. Leikkasin vaan yhtenä iltana tutin imuosasta palasen pois, seuraavana päivänä taas palasen ja muistaakseni vielä kolmannen kerran. Eka iltana ihmetys oli suuri kun huomasi et tutti onkin rikki, kummasti tuttia pyöritettiin käsissä ja sormea työnnettiin rikkinäiseen imuosaan. Lopullisesti otin tutin sitten pois kun huomasin ettei enää sitä kaivannut ts. imuosa oli ihan nysä ja ilmeisesti sitä ei ´voinut imeä. Ihmeen helposti vierottui loppujen lopuksi, huutoa ei ollut oikeastaan laisinkaan, ihmetteli vaan kun tutti "pipi".
 
Meillä päätettiin yks vkon loppu,että nyt lähtee tutti,kun pikkukakkonenkin syntyy kohta.Ekana yönä jäppinen itki tuttia n.45minsaa,toisena vähän lyhempää ja nelisen yötä siinä meni kunnes itku loppu ja tutti unohtu.Nyt jos vaikka löytää tutin niin on ihan innoissaan siitä,mutta ei "osaa"oikein syödä sitä enää ja heittää sen pois =)

Kun tutin päättää jättää pois,päätöksestä kannattaa myös pitää kiinni,eikä tehdä niin että itkettää lasta ensin vaikka puolisenkin tuntia ja sitten luovuttaa...Se on vain lapsen kiusaamista :/
(itsellä meinaan meinas käydä näin tokana yönä,mutta onneksi isi oli kovana ja sanoi ettei sitä tuttia enää voi antaa,ettei pieni mies ajattele että miksi eka itketetään näin paljon ja sitten saa tutin :ashamed: ) Tsemppiä kaikille :wave:
 
3lasta
Meillä tutista leikattiin palanen pois ja sen jälkeen tyttö ei halunnut laittaa sitä enää suuhun. Nukkumaan mennessä se piti olla vielä kahden viikon ajan kädessä mutta sitten sitä ei enää tarvittu ollenkaan. Tyttö oli jotain 1 v 10 kk silloin. Ennen tätä tutin leikkausta tutti oli tosi tärkeä hänelle, tarvitsi sitä melkein koko ajan
 
Meillä kahden ekan kohdalla tutti vaan jätettiin pois. Heitettiin roskiin, niin ettei tosiaan ollut mistä antaa. En kyllä jaksa muistaa minkä ikäisiä olivat.. Tää pienimmäinen taas ei ole koskaan tuttia syönyt. Hyväkö vaiko huono... Pikku herra syö sen sijaan vähintää kerran yössä vieläkin ja on jo melkein puolitoista vee!
 
pigglet
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.11.2004 klo 18:55 hammashoitaja kirjoitti:
ihan järkyttävää, että annatte muksuillenne tutin lutkutettavaksi!!
sehän tekee tuhoja hampaille!! :attn:
no peukkuko ois sit parempi?! on muuten pikkusen hankalampi homma vierottaa peukusta kuin tutista..
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.11.2004 klo 19:14 pigglet kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.11.2004 klo 18:55 hammashoitaja kirjoitti:
ihan järkyttävää, että annatte muksuillenne tutin lutkutettavaksi!!
sehän tekee tuhoja hampaille!! :attn:
no peukkuko ois sit parempi?! on muuten pikkusen hankalampi homma vierottaa peukusta kuin tutista..
Aivan, helpompi se kai kuitenkin on tutista vieroittaa....
 
Just joo
No minä kyllä annan tutin!
Itselläni ei pienenä ole ollut tuttia vaan imin etusormeani ja senkin lopetin vissiin tokalla luokalla,se kun koko ajan oli mukana. Sormi oli ihan luuranko muihin sormiin verrattuna jatkuvan imemisen takia ja arvatkaapa onko nyt kiva kun etuhampaiden välissä on sentin aukko kun sormi oli hampaiden tiellä :kieh: ?????
Joo onhan rautoja mutta äiti ei tuntenut niitä tarpeellisiksi ja nyt olen jo sen ikäinen että pitäs yksityiselle mennä "oikomaan" ja sehän maksaa!!
Eli meillä kyllä syödään tuttia kun siitä lapsen saa eroonkin jne!!!
 
Hammaslääkäri
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.11.2004 klo 18:55 hammashoitaja kirjoitti:
ihan järkyttävää, että annatte muksuillenne tutin lutkutettavaksi!!
sehän tekee tuhoja hampaille!! :attn:

Itsekin annoin lapselleni tutin 1v-vanhaksi asti. Ei haittaa hampaita jos ajoissa ottaa pois ja harjaa hampaita aamuin illoin... =)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.11.2004 klo 18:55 hammashoitaja kirjoitti:
ihan järkyttävää, että annatte muksuillenne tutin lutkutettavaksi!!
sehän tekee tuhoja hampaille!! :attn:
No voi jestas mikä "hammashoitaja"! \|O

Taitaa maailman lapsilla tosiaan olla tosi tuhotut hampaat!
 
Äitimamma
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.11.2004 klo 21:16 Just joo kirjoitti:
No minä kyllä annan tutin!
Itselläni ei pienenä ole ollut tuttia vaan imin etusormeani ja senkin lopetin vissiin tokalla luokalla,se kun koko ajan oli mukana. Sormi oli ihan luuranko muihin sormiin verrattuna jatkuvan imemisen takia ja arvatkaapa onko nyt kiva kun etuhampaiden välissä on sentin aukko kun sormi oli hampaiden tiellä :kieh: ?????
Joo onhan rautoja mutta äiti ei tuntenut niitä tarpeellisiksi ja nyt olen jo sen ikäinen että pitäs yksityiselle mennä "oikomaan" ja sehän maksaa!!
Eli meillä kyllä syödään tuttia kun siitä lapsen saa eroonkin jne!!!
Mulla vähän sama homma. Mä imin peukaloa ja se loppu kans joskus tokalla luokalla, ku sain raudat kitalakeen. Ei oikeen pystyny enää peukkua imemään. Muuten oisin varmaan jatkanu pidempäänki. Mä olin helpottunu ku meijän poika vaihto peukalon tuttiin n. 4 kk:n ikäsenä. Meillä on vielä tutti käytössä, ikää pojalla 1 v 7 kk. Oon tässä miettiny koska uskaltais heittää tutin "roskikseen".
 
meidän tyttö ollut ilman tuttia reilun kk:n ja täytyy sanoa, että hienosti kyllä meni :)
tyttö sai tutin aina päiväunille ja yöunille, antoi aina herättyään itse pois...mutta se oli todella tärkeä unikaveri!!

sitten vaan yhtenä päivänä päätettiin, että nyt tuttia EI enää anneta :/ ja kauhea huuto siitä seurasi, kun päiväunille piti mennä "tutti tutti" tyttö vaan huusi ja raivosi...joten päiväunet jäi väliin 3 ekana päivänä.
yöunille nukahti ekana iltana suht hyvin, silittelyn avulla ja heräsi yön aikana 3krt itkemään tuttia, mutta rauhoittui aina silittelyllä kuitenkin. ja pikkuhiljaa alkoi nukahtamaan ihan itse illalla :)

vieläkin on vaikeuksia saada tyttö rauhoittumaan illalla ja päivällä, mutta tutti on jo kokonaan unohdettu! tässä yks päivä löytyi sohvan alta yksi tutti eikä tyttö osannut sanoa edes mikä se on ;) sanoi vaan "auto", kun tutissa oli auton kuva =)

niin ja yöt menee lähes aina heräämättä! nukkuu n.21-07...08 yhteen menoon :saint: kun aiemmin ainakin kerran piti tuttia etsiä yön aikana.

näin meillä...jos saitte selvää selostuksesta :ashamed:
 

Yhteistyössä