Tutti

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tiina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Tiina

Vieras
Onko moni antanut vauvalleen tutin ja minkä ikäisenä? Itkuisuuteen vai mistä syystä? Oma vauva reilu 2 vko:a ja tuntuu viihtyvän tissillä vähän turhankin hyvin. Ja ei asetu nukkumaan/vaunuihin/kaukaloon, vaikka syliin nukkuisikin ja olisi imenyt jo tunnin tisua. Pitää vielä antaa pukemisen jälkeen pieni tisuttelu, että nukahtaisi vaunuihin ja pääsisi lenkille. Vaikeaa jos on sovittu meno esim neuvolaan...

mä annoin tutin jo synnärillä ekan kerran. ei tuntunu rauhoittuvan, vaikka oli juuri syöny. kävin pyytämässä tutin ja se oli siinä.
meillä vauva kohta 6 kk. ei paljoa syö tuttia hereillä ollessaan. vain kun on väsynyt tai nukuttelee. unissaan työntää tutin suusta kun on nukahtanut.

annoin sen siis siksi, etten itse halunnut toimia tuttina.

Meilläkin tutin käyttö alkoi jo synnärillä. Olin synnytyksen jälkeen itse niin poikki, että vauva vietti seuraavan yön lastenhoitohuoneessa ja yön aikana oli ilmestynyt tutti. Meidän neidillä on ainakin niin suuri imemisen tarve, että jos ei tuttia ole saatavilla niin sitten suuhun menevät kädet. Myös meillä tutti putoaa suusta nukahtamisen jälkeen.

Meillä kanssa alotettiin tutittelu jo synnärillä, ja edelleen kuvioissa mukana nukkuessa/väsyneenä (8kk pian). Suosittelen. Tosin onhan siinä vieroitukset sitten edessä mutta kyllä se meillä on ainakin niin paljon helpottanut elämää.

Poika oppi tutille vajaan kahden kuukauden iässä. Sitä ennen ei kelvannut, koska äiti oli mukavapi tutti. Äidissä vain oli se ongelma, että aiheutti vauvalle mahavaivoja. (Jos vauva tyydyttää imemisen tarvetta jatkuvasti rinnalla, käy massu koko ajan.)

Jostakin olen kuullut, että ensimmäiset viikot olisi hyvä toimia itse tuttina, jotta vauva oppii varmasti oikean imuotteen rinnasta. Sitten, kun se on varmistettu, voi tarjota tutin imuteltavaksi.

Yhteistyössä