Tutti vastasyntyneelle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mam
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Sairaalassa antoivat esikoiselle tutin kysymättä minulta ja sitä se sitten mututti pari päivää siellä. Imetys onnistui oikein hienosti 10 kk mutta tuttipa ei enää kotona kelvannut, eikä pullokaan.

Joten en aio tulevienkaan vauvojen kanssa ottaa mitään tiukkaa linjaa asiasta.

Imetys on lähtenyt hyvin käyntiin ja imuote on oikea. Ajattelin vaan lähinnä, kun olen huomannut vauvan imemistarpeen olevan melkoinen ilman, että on nälkä, että voiko tuttia antaa esim. kauppareissulla, ettei haittaa mitään?

Minä toivon, että joku ois antanut tutin meidän pojalle jo sairaalassa... Tunnustan ihan suoraan, että meidän elämä helpottui huomattavasti, kun poika parin kuukauden iässä oppi syömään tuttia.

En usko haittaa olevan. Meilläkin sairaalassa vastasyntyneenä lutkutti sitä, kun joutui teholle vähäksi aikaa. Kotona ei kelvannut sitten, kun tissi vaan. Nyt 3kk ja taas alkoi syömään tuttia..helpotus!

Alkuperäinen kirjoittaja mam:
Imetys on lähtenyt hyvin käyntiin ja imuote on oikea. Ajattelin vaan lähinnä, kun olen huomannut vauvan imemistarpeen olevan melkoinen ilman, että on nälkä, että voiko tuttia antaa esim. kauppareissulla, ettei haittaa mitään?

Kyllä mä varmaan sinuna antaisin tuossa tilanteessa. Meillä ei esikoisella ollut ilmeisen kova imemisen tarve kun ei tuttia huolinut. Lapset ovat niin yksilöitä, ja jos toisilla onkin imetystä haitannut, niin toisilla taas ei. Jos se helpottaisi teidän arkea, niin siitä vaan, äidinkin on vaikea "tuttina" koko ajan olla. Itsekin yritin jopa opettaa myöhemmin tuttia, koska olisi ollut apuna esim. kauppajonossa tai lääkärissä.

Alkuperäinen kirjoittaja Kaksosmaha:
Alkuperäinen kirjoittaja mam:

Kyllä mä varmaan sinuna antaisin tuossa tilanteessa. Meillä ei esikoisella ollut ilmeisen kova imemisen tarve kun ei tuttia huolinut. Lapset ovat niin yksilöitä, ja jos toisilla onkin imetystä haitannut, niin toisilla taas ei. Jos se helpottaisi teidän arkea, niin siitä vaan, äidinkin on vaikea "tuttina" koko ajan olla. Itsekin yritin jopa opettaa myöhemmin tuttia, koska olisi ollut apuna esim. kauppajonossa tai lääkärissä.
ja autossa

Vielä sen verran, että jos lapsi nälkäinen, ei tutti kyllä kelpaa vaan sillon pitää saada se tissi. Eli ei nälkään kuole, jos tuttia saa. Nykyään siis väsyneenä syö tuttia mielellään, jos masu täynnä.

Meidän pojalle piti antaa tutti jo laitoksella. Imi kyllä tissiä paljon,mutta pulautti sitten jatkuvasti ja taas halusi imeä jne.. titn antoi,niin oli tyytyväinen, hällä oli siis erittäin kova imemisen tarve. Ei haitannut imetystä ollenkaan. Imetin häntä 13kk ikään asti. Pulloa ei huolinut, tutin kyllä,kun ei ollut nälkä. Tyttö taasen ei alkanut imemään tuttia ollenkaan, hälle riitti se tissin imeminen =). Että tapauskohtaista se on sanoisin.