tutti pois

moi!
kuinka saada tytön huomion pois tutista?
tänä aamuna ei enää olla annettu tuttia ja itku ja ikävä tuttia on tytöllä kova :'(
pitääkö pitää vain pää kovana? :headwall: ja ei anna periksi..tai tietenkin pitää mut...apua :x kuinka tästä selvitään?
tyttö on kohta kaksi vuotias ja tutista ei olla pidetty kiirettä ottaa pois kun tuttipullo otettin pois 7kk ikäisenä niin ajattelimme ettei siitä ole haittaa kun käytti sitä harvoin :/ mutta nyt ajatellen niin olisi pitänyt kanssa silloin ottaa se kun nyt on niin tärkeä sille.
voih :'( tuota itkua ja huutoa "tuttii"
toivotaan ettei tuo ketä kovin kauaa ;)
 
Meillä tutti oli pojalle todella tärkeä mutta jätti itse pois 2v synttäreiden aikaa. Meillä aluksi rajoitettiin tutin käyttö vain uniaikaan mutta hoidossa poika ei edes pyytänyt tuttia vaikka se repussa.Olikin. Tsemppiä =) kyllä se tutti aikanaan jää!!
 
Miksi
Miksi se tutti hyvänenaika pitää pois ottaa. Eiköhän lapsi sen itse jätä pois viimestään kouluun mennessä. Ei ne hampaat sen enempiä väänny ja jos vääntyy niin nykyään on hyvä hoito hammashuollossa tuollasten varalle. Mulla joka lapsi syöny tuttia kouluikään asti ja hampaat on loistokunnossa. Miksi lasta pitää kiusata. Antaa syödä niin kauan kun hyvältä tuntuu. :p :p :p :p
 
vanha konsti
meikkä jättänyt tutit noin vuoden iässä pois kaikilta kolmelta lapselta vanhalla konstilla, leikkasin tutin päästä palan pois, sit annoin tutin muksulle takas, maistovat muutaman kerran eivätkä huolineet sen jälkeen. Eka iltana pienet protestit, seuraavana päivänä eikä iltana enää mitään. Ensiks jätin pikkuhiljaa tuttipullot pois, kun pullosta ei enää juotu, niin sitten hupituti pois. Meillä yöt rauhottu huomattavasti kun luovuttiin tutista, ennen heräsivät useita kertoja yössä kun tuti tippu.
 
katja80
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.09.2004 klo 23:48 vanha konsti kirjoitti:
Meillä yöt rauhottu huomattavasti kun luovuttiin tutista, ennen heräsivät useita kertoja yössä kun tuti tippu.
näin myös meillä.vajaan kahden vuoden oli meijän lapset ku otin tutin pois.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.09.2004 klo 13:04 vieras kirjoitti:
moi!
kuinka saada tytön huomion pois tutista?
tänä aamuna ei enää olla annettu tuttia ja itku ja ikävä tuttia on tytöllä kova :'(
pitääkö pitää vain pää kovana? :headwall: ja ei anna periksi..tai tietenkin pitää mut...apua :x kuinka tästä selvitään?
tyttö on kohta kaksi vuotias ja tutista ei olla pidetty kiirettä ottaa pois kun tuttipullo otettin pois 7kk ikäisenä niin ajattelimme ettei siitä ole haittaa kun käytti sitä harvoin :/ mutta nyt ajatellen niin olisi pitänyt kanssa silloin ottaa se kun nyt on niin tärkeä sille.
voih :'( tuota itkua ja huutoa "tuttii"
toivotaan ettei tuo ketä kovin kauaa ;)

ilolla voi kertoa että tuo itku oli vain sen hetken..nyt monta päivää kulunut ja ei kysy edes koko tuttia :)
olen niin iloinen että se menikin näin helposti :heart: ja mä osotin kovaa taistoa :ashamed:

 
pikku-myy
Meillä tyttö oli vuosi ja kahdeksan kuukautta kun tutti jätettiin pois. tutin perään itkemistä oli kuukauden verran. Varsinkin iltaisin oli kova huuto nukkumaan käydessä. Mutta ajan kanssa tutti unohtui.
 
neenuli
varoittaisin vanhasta kuulemastani konstista, tutin laikkaamisesta. on mahdollista että leikattu reuna hapertuu ja siitä lähtee paloja jotka voivat joutua kurkkuun. sieltä niitä on vaikea pois saada! riski on tietysti hyvin pieni, mutta riski kuitenkin.
 
meillä myös käytetty tota vanhaa konstia jo kolmen lapsen kanssa ja nyt pitäis tehdä se tän neljännen kanssa koska alkaa olla siinä iässä ku muutkin lapset aiemmin eli kaksi vuotta plakkarissa.ei siinä mun mielestä oo mitään pelkoa että paloja irtois kurkkuun koska meillä se on ainaki jääny siihen pariin maistamiskertaan ja sen jälkeen ei lapset oo enää viittiny sitä suuhun ees laittaa koska ilma kulkee läpi ja tutti tuntuu niin erilaiselta.meillä kaikki ite kiikuttanu tutin roskiin ja sen jälkeen ei oo tarvinnu itkeä sen perään ku on kerta ite sen pois heittäny.hyvin toimii!!!
 
maippi
meillä se onnistu niin, että yhessä tytön kans leikattiin koko tuttiosa pois ja aina sen jälkeen ku kysy et missä tutti, niin näytti että se on menny rikki. eikä itkeny ku parina päivänä. tuttipullon kans tehtiin samoin...........
 
poppi
mä en tajuu mikä helvetin kiire on lapselta ottaa lapsuuttaan pois. Kyllä ne jää kun kouluun menee. Meillä tyttö 3v ja joskus vielä ottaa pullosta vellii ja tutit jäi noin 2-3kk sitten. Oltiin just hammaslääkärissä ja siellä kehuttii hampaita et hyvin on hoidettu. Hirvee huoli tutista, hyvä kunmuksu syntyy niin otetaan pois kaikki vaan...
 
smurffiina harmaana
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.10.2004 klo 09:29 smurffiina harmaana kirjoitti:
Kyllä ne ennen kouluun menoo niistä luopuu.... ;) ;) Meillä itekseen luopuneet vanhimmat noin 2-3v iässä toi kuopus voi olla vähän erilainen tapaus!!! :eek: :eek:
VOi pe****tää rupes nakkeleen mua jatkuvasti pihalle!!!! :headwall: :headwall: :headwall: :headwall:
 
kolmen komentaja
Esikoisella "unohtui" tutti kotiin kun oltiin risteilyllä, eikä enään löytynyt kun oltiin kotona. Kävi kyllä siskon tuttia salaa imemässä jonkun tuolin takana silloin tällöin. Keskimäinen halusi korvarenkaat ja sai ne kun tutti oli jätettu pois. Olivat noin 3vuoden ikäisiä. Tuttia käytettiin ainoastaan nukkumiseen. Iltatähdellä tutti vielä käytössä mutta katsotaan milloin tulisi asia ajankohtaiseksi. Nyt ei kyllä edes harkita asiaa koska nukahtaminen alkanut olemaan tahtojen taistelua. Tänään alkoin taas unikoulu. Kaikki aikanaan! =)
 
huomio, kuka toi törkee "pappi" on? mutta tutista, itselläni on 4 lasta, joista jokaisen olen itse opettanut tutin käyttöön ja kaikki ovat olleet tosi tuttimaakareita, 3 tähän mennessä on lopettanut tasan sinä päivänä, kun ovat täyttäneet 4, viimeksi syntynyt on vasta 2-v, joten aikaa on vielä...sitten 4-vuotispäivän lähestyessä asiasta voidaan taas sopia, kuten aikaisimmillakin kerroilla on näin onnistuttu.mutta jälkeenpäin on aina naurattanut se ns.taistelu koko kapineesta, ei siitä ole mitään vaaraa, ja kukaan ei minunkaan tietääkseni ole koulussa syönyt tuttia ja jos söis, niin mitä sitten? eivät kuitenkaan kehtaa, koska kaikenlaisia kommentteja tulee jo 2-v tutin käytöstä, vaikka vierailta ihmisiltä. eikö?!
 

Yhteistyössä