tutti ja tuttipullo

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ei kelpaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

ei kelpaa

Vieras
Onko jollain hyviä vinkkejä ja neuvoja,kun meidän 2kk ikäinen ei suostu syömään tuttia eikä tuttipullosta maitoakaan??

Ollemme jo sopeutuneet siihen,että huvitutti ei kelpaa mutta tuttipullosta hänet olisi hyvä saada syömään maitoa.Emme voi tämän takia varmaan ikinä jättää vauvaa hoitoon edes muutamaksi tunniksi.Luonnonkumipäisestä tuttipullosta hän hiukan suostuu syömään... huvituteista olemme kokeilleet melkein kaikki mahdolliset mallit,mutta mikään ei kelpaa (toisaalta taitaa olla ihan hyväkin näin,ei tarvitse sitten myöhemmin tapella vieroittamisen kanssa).

Mutta kovasti kiitollinen olisin,jos joku osaisi tuttipullon suhteen neuvoa!!!!!

Koita tarjota kovaan nälkään maitoa pullosta, esim. kun herää pitkiltä unilta.Tosin homma saattaa mennä siihenkin, että vauva karjuu entistä enemmän kun nälkä on hirveä ja toiset vaan tunkee jotain ihme kapistusta suuhun vaikka tissihän sen pitäisi olla :)

Koita myös erilämpöisiä maitoja. Meillä upposi hyvin vähän lämpöisempi ja nyt 5,5kk sylkee heti pois jos ei tarpeeksi lämmintä (...).

Vanhemmat tarvitsevat myös omaa aikaa, parikin tuntia esim.kaupungilla kahdestaan tekee ihmeitä!! Joku saattaa ehdottaa että tee niin että syötät vauvan, jätät hoitoon ja kaahaat sitten syöttämään taas kun esim. heräilee. Mutta näin sinä itse et pääse kunnolla rentoutumaan, kyllä sen oman ajan on oltava sellaista ettei tarvitse kököttää puhelin kädessä ja odottaa syöttökäskyä! Vauva-ajatukset täytyy saada työntää kokonaan taka-alalle.

Jos ei tutti kelpaa, koittakaa hörppyytysmukia. Myös nokkamukia kannattaa kokeilla, siis semmoista mistä maito ei holahda hirveinä määrinä. Pulloa kannattaa koittaa myös niin, että varahoitaja yrittää syöttää, itse on vaikka omalla pihalla sen aikaa ulkoilemassa, tulee sitten hätiin jos pullo ei kelpaa. Jotkut vauvat ei huoli pulloa äidiltä kun tissikin olisi tarjolla, tai keneltäkään jos tietävät äidin olevan lähettyvillä.

Sitten viimeisenä keinona on sopeutua tilanteeseen. Valitettavasti :(

Mitä erilaisia pulloja olette kokeilleet? Olen mainostanut jo aiemmin tällä palstalla Mamin Ultivent-pulloa, jossa on hyvin muotoiltu tuttiosa ja ilmaventtiilit pohjassa. Meidän tyttö tajusi heti jujun, ""ai tästä pitää IMEÄ!"", kun muut eivät kelvanneet. Nyt (4 kk) söisi jo muista pulloista, mutta vaivalloisesti. Tuttien kanssa ei ole ollut ongelmia.

meillä ei oppinut koskaan, yritettiin sinnikkäästi johku just 2kk, sitten luovutin. toisaalta tuolloin en kokenut tuota pulloa enää niin tarpeelliseksi, rytmit alko olla selkeämmät just syötöissä ja saatoin huoleta lähteä syöttöjen välissä lenkille, kampaajalle, kauppaan tmv, semmonen 2 tuntia oli ihan turvallinen väli ei tarvinnu huolehtia. sen jälkeenkin on aina välillä kokeiltu mutta ei ime (ja me tosiaan kokeiltiin kaiken maailman pullot ja tuttipäät). Tuttipullot ollu koko ajan näkyvillä mm. vetenkin kanssa mutta ainut mitä teke niillä on puristaa käsin tuttpipäätä (saa suihkut naamalleen mikä on ylikivaa) tai järsii (kutiavat ikenet). hyvin on menny, 4kk alotettiin kiinteät ja samalla totuttelemaan nokkamukiin, nyt 10 kk imetystä olen lopettamassa ja nokkamukilla mennään päivät. No meillä ei kait sitten ollu hirveätä tarvetta olla kauhean kauan vauvasta erossa, nuo kauppa/kampaaja/hierontareisut on riittäneet. Muutoin vauva on kulkenut mukana kaikki maailman juhlat ja hautajaiset.

sen verran vielä että nopeasti se aika menee, kun alottaa sitten kiinteät (meillä kun kiinteitä meni paremmin tossa 6kk) ni imetys väheni tietty jo siinä ja tunteja ""poissaoloo"" tuli rutkasti lisää.

NO nämä nyt vaan tämmösiä ajatuksia mun elämästä.ei ehkä toimi teillä.

Moi,

suosittelen koittamaan samaa kuin Aurora neuvoi eli Mamin Ultivent-pulloa. Se on ainoa jota meidän pimu suostuu imemään. Tuttia en oo koskaan saanut opetetuksi mutta se ei haittaa. Eipä tarvi vierottaa...
Kaverini valitti samasta ongelmasta eikä ollut koskaan saanut 6kk tyttöä hoitoon kun ei pullosta suostunut juomaan. Lainasin meidän pulloa ja suostui juomaan siitä heti. Oli siinä kaverin mies mulle kääremissään kun nykyään saa hoitaa tyttöä aika usein :)

Meillä oli tällainen tapaus, että välillä joi tuttipullosta ja välillä ei, sama tutin kanssa. Oli siis aikakausia, jolloin tuttipullo kelpasi, mutta välillä taas ei ottanut millään. Toki se rajoitti minun minnekään lähtemisiäni aikalailla.
Kokeilin vain silloin tällöin iltaisin juoko tuttipullosta ja usein ei suostunut, mutta sitten joskus ihan yllättäen alkoikin juomaan :D Voi olla ihan vauvan omasta tahdosta kiinni tyyliin huvittaako vai ei.

Meilläkin 2 kk tyttö eikä vielä muutama viikko sitten suostunut tuttipulloon eikä tuttiinkaan. Yksi ilta sitten kärsivällisesti sitä tuttia pari tuntia suuhun työntelin ja kutittelin sillä huulia ja poskia ja viimein tyttö homman hiffas.(halusin sille tutin koska alkoi pitämään minua tuttinaan ja roikkui tissillä kaikki illat). Tuttipullosta söi eka kerran kun äitini oli häntä vahtimassa eli kannattaa kokeilla myös vierasta syöttäjää. Nyt suostuu syömään myös minulta ja isiltä pullosta. Näin meillä. Toivottavasti onnituu teillä myös!

Yhteistyössä