Kuten vaikka jossain isossa konferenssissa jossa Fanni-parka esitellään ja puolet yleisöstä tirskahtaa tahattomaan nauruun. Ei ehkä ole riskin arvoinenHänelle voi kertoa nimen oikean ääntämisasun. Ei olisi ensimmäinen kerta, kun anglosaksit ääntävät jonkin sanan päin hemmettiä.
Sitä paitsi PerSuthan tekee kaikkensa, ettei mitään kontakteja muihin maihin kohta enää olisi.)
Kyse ei nyt ole itsetuntoasiasta. Itse ainakin lähden siitä että lapset tulevat elämään kansainvälisessä maailmassa, kuten itsekin elän, enkä näe erityistä syytä tieten tahtoen paiskata heitä nimellä joka tarkoittaa maailman valtakielellä p*llua.Aika hassua, että suomalaiset jaksaa vaivata päätään noin hirveästi sillä, mitä joku nimi (eri tavalla kirjoitettuna ja äännettynä) tarkoittaa jollakin toisella kielellä.
Kovin monessa muussa maassa ei olla näin huonolla itsetunnolla varustettuja. (Ja ihan turha vedota kansainvälisyyteen. Aika harva suomalainen on niin kansainvälinen, että nimi voisi olla todellinen ongelma. Sitä paitsi PerSuthan tekee kaikkensa, ettei mitään kontakteja muihin maihin kohta enää olisi.)
Ihan ot, mitä epämiellyttävää ajattelet että Mary, Annie tai Mike tarkoittavat...?Tuon Fannin kanssa on ihan sama kuin, että ei Mari ole sama kuin Mary, tai Anni sama kuin Annie tai Mikko Mike.
eikös Fanni oo vähänniinkuin funny?tässä tarkoituksessa se ois ihan nätti mutta sitten se otinen tarkoitus..Miten se ääntäminen sinusta eroaa Fannilla ja Fannylla? Minusta ei eroa englanninkielisellä mitenkään.
Itse asiassa aika monikin suomalainen on peruspersua huomattavasti kansainvälisempi.Aika hassua, että suomalaiset jaksaa vaivata päätään noin hirveästi sillä, mitä joku nimi (eri tavalla kirjoitettuna ja äännettynä) tarkoittaa jollakin toisella kielellä.
Kovin monessa muussa maassa ei olla näin huonolla itsetunnolla varustettuja. (Ja ihan turha vedota kansainvälisyyteen. Aika harva suomalainen on niin kansainvälinen, että nimi voisi olla todellinen ongelma. Sitä paitsi PerSuthan tekee kaikkensa, ettei mitään kontakteja muihin maihin kohta enää olisi.)
Se on naurettavaa että minusta jotkut sanat ja myös nimet ovat rumia? No, taidan arvata syyn kommenttiisi... Mutta mitä sinä välität siitä mikä minusta kuulostaa rumalta jos olet itse tyytyväinen lapsesi (?) nimeen.
Anteeksi, mutta tää on niiiiiin naurettava kommentti, aikuiselta (?) ihmiseltä.
Ööh, mikä tästä kommentista nyt teki muita naurettavamman tässä ketjussa? Vai onko lapsesi nimi Otso?
Anteeksi, mutta tää on niiiiiin naurettava kommentti, aikuiselta (?) ihmiseltä.
Se, että pitää tuolla tavalla haukkua jotakin nimeä. Ihan maininta olisi riittänyt. Ei varsin liity mitenkään mun lapseni nimeen.Ööh, mikä tästä kommentista nyt teki muita naurettavamman tässä ketjussa? Vai onko lapsesi nimi Otso?
Kun luet miten riepu vastasi OTSO-nimestä esitettyyn kommenttiin, niin ei jää mitään epäselvää
Että nimikeskusteluunkin saa nykyään liitettyä Perussuomalaiset. Joku taisi mainita sinun lapsesi nimen, ja alkoi ärsyttää?
No just sitä, että Fanni ei ole sama kuin Fanny. Ja mä tulen kasvattamaan lapseni niin, että niillä ei ole tarpeen hävetä nimeään oli se mikä vaan. Ja että on sen verran itsetuntoa että uskaltaa korjata väärän lausunnan tai naurahtaa sen muun konferenssiyleisön mukana. Nuo sun perustelut on yhtä hyvät kuin, että vastusta kaikkea erilaista "kun sitä kuitenkin kiusataan koulussa". Ja ei, mun lapsen nimeksi ei ole tulossa Fanni eikä Fanny, mutta täysin eri syistä kuin sun mainitsemista.Ihan ot, mitä epämiellyttävää ajattelet että Mary, Annie tai Mike tarkoittavat...?
mary jane on toki nimitys marijuanalle mutta...
:headwall: No tottahan Fanni tiedostaa riskin ja opastaa esittelijää etukäteen. Onko ihan pakko esittää kaikkein epätodennäköisimpiä skenaarioita?Kuten vaikka jossain isossa konferenssissa jossa Fanni-parka esitellään ja puolet yleisöstä tirskahtaa tahattomaan nauruun. Ei ehkä ole riskin arvoinen
Samahan se on tolla James Perseellä kun tulee Suomessa käymään.:headwall: No tottahan Fanni tiedostaa riskin ja opastaa esittelijää etukäteen. Onko ihan pakko esittää kaikkein epätodennäköisimpiä skenaarioita?