Tuttavaperheen 3.5v poika ei pottaile mutta tutteilee yöt

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "marjuska"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"marjuska"

Vieras
Olipas miehen kaverin perhe tossa käymässä tänään kun oli kaikilla vapaa iltapäivä. Miehen kaveri ja sen vaimo ovat opettajia lukiossa molemmat mutta tuntus että tommonen pikkulasten kasvatus on vähän hakusessa. Meinaan heillä oli tämmönen sinällään tosi ihana melkein 3.5v poika. Ei käy vieläkään potalla ja yöt nukkuu tutti suussa.

Pariskunta totes, että haluais että asiat menis luonnollisella tms. painollaan, mutta totesivat että kyl he sitten heti kesän alussa ottaa tutin pois ja alkaa tosissaan opettaa lastaan potalle.

Puhe oli tosi hyvää ja muuten ihana lapsi, tosin tuntu aikalailla semmoselta että jopa oltu vähän ylipehmeitä sille. No emmää tiedä mutta mun mielestä tuntuu aikamoiselta että 3.5v poika tutteilee yöt eikä potalle mee... Kakkaakin vain kotona kun muita kuin vanhemmat on läsnä...

Mitäs muut aattelette?

Ööh niin ei se mulle kuulukkaan, mutta kun kerran aiheesta juttelimme niin ei kai se mitään kyyläystä oo. Lähinnä mietin, että onko tää yleistäkin ja sitten että onko se joteskin haitallista.

Minulle on aivan sama jos joku toinen haluaa pestä lapsensa takapuolta tuon ikäisenä ja haluaa mahdollisen oikomishoidon myöhemmin lapselleen. Onhan näitä nähty!

Myöhään ovat liikkeellä, mutta niin kauan kun tutti ei ole mun 3½ v lapsen suussa & niin kauan kun minä en joudu vaihtamaan vaippaa 3½ v lapselle niin samapa tuo minulle.

Meillä samanikäinen vaippailee yöt! :) Mut joo, ei kai se ihan tavallista ole, että noin on. Saattaahan olla, että pariskunta ei ole sulle kertonut kaikkea pojastaan. Jos hänellä on joku viive kehityksessä tms?

Mulla tosin aupairperheen poika aikanaan käytti tuttipulloa vielä 5-vuotiaana aina iltaisin ja molemmat vanhempansa olivat lääkäreitä. Eivät nähneet siinä mitään kummallista. Täysin normaali poika kaikilta osin.

[QUOTE="Jonde";25982465]Aika surkeeta kyl. Ja sit tämmöset ihmiset kasvattaa meiän lapsia kouluissa. Oon kyl huomannu että usein opettajien lapset on ihan liian lepsusti kasvatettu.[/QUOTE]

Nää oli lukion opettajia. Se ei edellytä mitään ymmärrystä varhaiskasvatuksesta. Ja suutarin lapsella ei ole kenkiä. nimim. opettajan tytär...

[QUOTE="Jonde";25982465]Aika surkeeta kyl. Ja sit tämmöset ihmiset kasvattaa meiän lapsia kouluissa. Oon kyl huomannu että usein opettajien lapset on ihan liian lepsusti kasvatettu.[/QUOTE]

Nää oli lukion opettajia. Se ei edellytä mitään ymmärrystä varhaiskasvatuksesta. Ja suutarin lapsella ei ole kenkiä. nimim. opettajan tytär...

Hah hah. Niin tyypillistä. Kyl mä ny sanon, että jos on noin pihalla lasten kasvatuksesta nii ei tosiaan pitäis mitää opettaa lukiossa eikä muuallakaan. Taitaa taas olla semmoset vanhemmat että mietitään vähä liikaa että mennää mukamas lapsen ehdoilla. Voi herra isä!

jaa ei miedän poika mikään vammainen tai alikehittynyt ole vaikka onkin 3v2kk ja ei suostu pottailemaan. Minkäs teet kun toinen ei vaan potalle mee. Painostaakaan kun ei kuulemma sais potta asialla, lahjominen ei auta mitään. Kusee ja paskoo kyllä pottaan jos on täysin ilman housuja mutta jos laittaa vaikkapa alkkarit päälle ilman vaippaa niin johan on kuseet housussa. mutta täysin ilman vaippaa ja ilman housuja niin tajuaa mennä potalle. ihme juttu.

Lapsi on ilmeisesti hoidossa päivät, koska vanhemmat ovat töissä. Ihme, ettei hoitopaikassa ole opetettu eroon vaipoista, jos vanhemaat eivät itse saa sitä aikaiseksi. Pottaan en tuon ikäistä enää laittaisikaan vaan pöntölle.

Lapsi on ilmeisesti hoidossa päivät, koska vanhemmat ovat töissä. Ihme, ettei hoitopaikassa ole opetettu eroon vaipoista, jos vanhemaat eivät itse saa sitä aikaiseksi. Pottaan en tuon ikäistä enää laittaisikaan vaan pöntölle.

Hyvä kikka on se että ei vaihda vaippaa vaan sanoo että ton ikäset pojat käy jo pöntöllä. Ei mienaan kauaa oo hauskaa. Viikonloppuna voi tehä ton semmosena päivänä ku ei tarvi mennä mihkää. Niin siis ilman vaippaa tietty. Eli jos ei mee pöntölle saa olla kuset tai paskat housuissa. Varmasti valitsee sen pöntön. Jos kerran pari kusee-paskoo housuun ni ainakin sitten. Luulis et on sen verta epämukavaa.