Tuttavani ratsastaa ja harrastaa hurjia laleja, vaikka on raskaana

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja siona
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

siona

Vieras
Siis hän ratsastaa, harrastaa taistelulajeja ja potkunyrkkeilee, vaikka on raskaana. Hän on just saanut keskenmenon, ja vaikka hänelle yritin jo vihjata, että lopettais nuo harrastukset, niin ei ottanut kuuleviin korviin. Vuodenvaihteessa saatu keskenmeno oli hänelle kova paikka, mutta silti tekee noin.

Joo, tiedän ettei asia mulle kuulu, enkä ees tiedä miksi avaudun täällä. Mutta eipä mulla kyllä ainakaan kiinnosta kuunnella sitä märinää, jos keskenmeno tulee liian hurjien harrasteiden vuoksi.

Kyllä se vähän niinkin on että jos on mennäkseen kesken se menee ei siihen auta vaikka pumpulissa olisit, eri asia jos nyt sattuu vaikka harrasteissa joku onnettomuus joka selkeästi edesauttaa keskenmenon riskiiin.

No eikö se ole ihan sama, että tapahtuuko se onnettomuus alkuraskaudesta vai myöhemmin, niin keskenmenon riski on kuitenkin melkoinen. Miettikääpä, muutama potku mahaan ei liene hyvästä sikiölle?

Onko täällä kyseisten lajien harrastajia? Itse en puuttuisi asiaan, jos en tunne lajia. Esim. mitä potkunyrkkeilyssä tehdään, potkitaanko siinä holtittomasti toisten mahoihin vain ei?

potkunyrkkeilyssä kyllä tosiaan tulee iskuja myös mahaan, osaa liikkeistä harjoitellaankin niin, että mahalla otetaan isku vastaan. joskus patjan kanssa joskus ilman, mutta yhtäkaikki se kyllä tärytää kivasti.

Alkuraskaudesta saa harrastaa ihan mitä vain ja myöhemminkin esim. potkunyrkkeily on ihan ok, kunhan kertoo raskaudesta ohjaajalle ja sopii, ettei tee sellaisia harjoitteita joista voisi olla vaaraa. Keskenmenolla ei ole mitään tekemistä noiden harrastusten kanssa, varsinkaan jos on sattunut alkuraskaudessa. Ratsastuskin yleensä kielletään vasta viimeisellä kolmanneksella. Kannattaa muistaa, että esim. liikunnanohjaajat eivät saa yhtään varhennettua äitiyslomaa ellei siihen ole jotain muita töistä riippumattomia syitä.

muihin en ossaa sanoa mutat ratsastin itte 20 viikolla, siihen asti hiittasin ravureita selästä. loppuun asti ajoin kärryiltä :) ja nämä riippuu paljon hevosestaki, ei ihan kauhean herkän hevosen kans varmaan onnistuis.

Mä harrastin viime raskauden aikana potkunyrkkeilyä ja thaiboxingia vielä vähän puolivälin jälkeenkin...
Kannattaa ohjaajalle kertoa raskaudesta ja tehdä oman jaksamisen yms mukaan..
Ei raskaana olo tarkoita sitä että pitäisi harrastukset lopettaa ja istua tasapersettä sohvalla sipsipussin kanssa.

eiköhän se osaa ottaa varovasti. ainoo on toi ratsastus,siinä et voi kovasti vaikuttaa jos hevonen sekoo ja heittää alas selästä. itte lopetin ratsastamisen oikeestaan heti kun huomasin olevani raskaana. en uskaltanu,vaikkein koskaan mitenkää vaarallisesti ookkaan pudonnu.

[QUOTE="Helmi S";23523203]Mäkin ratsastin suunnilleen raskauden puoleen väliin asti. Neuvolastakin tuumattiin, että siitä vaan, mutta putoamista ei suositella...[/QUOTE]

:D putoominen ei oo suositeltavaa kyllä ;)

Minä olen ratsastanut kaikissa raskauksissa jonnekin 8 kuukauden tienoille enkä ole koskaan nähnyt siinä mitään ongelmaa.
Potkunyrkkeilyssä varmasti kannattaa ottaa treeneissä huomioon raskaus (ei vatsapotkuja) mutta muuten en näe taistelulajeissakaan ongelmaa.
Päinvastoin, etuahan se äidille ja tulevalle lapselle on, jos äiti pysyy fyysisesti(kin) hyvässä kunnossa.

Aina joskus näkee täällä ketjuja, jotka ovat alkaneet parodiana johonkin toiseen ketjuun. Tähän voisi aloittaa: "Voi kauhistus: Tuttavani käy teatterissa, elokuvissa, näyttelyissä, festareilla, ulkomaanmatkoilla ja lukee kirjoja sekä hoitaa parisuhdettaan vaikka on raskaana" ?

;)

Yhteistyössä