Tuttava erosi ja sai 5 huonetta ja keittiön asunnon plus 2 vessaa.

  • Viestiketjun aloittaja "huh huh"
  • Ensimmäinen viesti
"Niin"
[QUOTE="huh huh";29669508]Siksi että jos omista pienistä tuloista maksaa asuntolainaa eikä saa mitään yhteiskunnan tukia niin joutuu asumaan tosi ahtaasti ja sitten ne jotka vaan loisii asuu leveämmin.[/QUOTE]

Mikä ongelma? Ota ero ja ala loisimaan! Ei oo vaikeeta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja kooäffä;29669526:
et ota nyt ollenkaan huomioon, että sä maksat sitä ASUNTOLAINAA ja asunto on joskus omasi, sossun tuilla asuva ei saa asuntoa koskaan omaksi.
Et myöskään voi verrata vuokra-asunnon ja omistusasunnon hintaa/kokoa keskenään.

Muuta sinäkin vuokralle, niin voit saada 5h + keittiön suhteessa pienemmällä summalla kuukaudessa kuin mitä nyt maksat.
Tosin....tuohon samaan hintaan mihin hän itse lainaa maksaa saattaa saada isomman asunnon. Meille kävi niin, halusimme tietystä yhtiöstä asunnon, arvotalo keskustassa ja samalla hinnalla olisimme saaneet ison asunnon hiukan keskustasta ulospäin.
 
  • Tykkää
Reactions: kooäffä
hahhahhahaaa
Voi voi onhan tämä perjantain tylsin provo onhan? :LOL: Ei oikeesti. Yh:na saa kaikki korotukset ja tuskin se sossu maksaa jatkuvasti (jos ollenkaan) asumiskustannuksia joten ole ihan huoleti. Säkin voit hommata ittes sellaseen elämäntilanteeseen että saat ihan rehellistä apua sossusta jos se sua noin paljon harmittaa :D Ei se sen kummempaa ole että siitä vaan...

En minäkään mihkään kolmioon muuttais jos omakotitalosta joutuisin muuttamaan eron takia. No thanks. Yh:n tuilla ja korotuksilla ja elatustuella pärjäis oikein hyvin vaikka olis työtön.

Mulla oli raha-asiat parhaiten silloin kun olin n. vuoden yh:na. Toista se on parisuhteessa jossa pätkätyöllisyyttä.
 
saddari
Onko se hyvä vai huono?

Olen naimisissa ja asun 7h + keittiö + khh + 70 neliön sauna- ja aputilat. Sen lisäksi rakastan joka päivä ja bylsinkin melkein joka päivä, kotonani, suloista lasteni äitiä ja palvon hänen upeaa vartaloaan sekä arvostan ja kunnioitan häntä.
Eli meneekö tuttavallasi miten hyvin sittenkään?
 
"vvieras"
Niin kuten kf sanoi...miksi kela maksaisi lainaasi eli siis asuntosi, jonka tulet joskus omistamaan. Meillä on kolmio ja kaksi lasta. 65 neliötä ja ahdasta on. Pitäisi ostaa paljon lisää kaappeja mutta minne. Lasten vaatteita on ihan liikaa ja tavaroita ja huone nytkin ihan täynnä. Neliöön aiotaan muuttaa.
 
Ja aapeen omistusasujana aika tyhmää olla kateellinen kaverille 5h keittiöstä joka on vuokrattu :D

tai yleensäkkään olla kateellinen toisen isommasta asunnosta, aapee kun voi itsekkin myydä asuntonsa ja muuttaa vuokralle, tai ostaa vaikka sen asunnon huonommalta alueelta mistä saat samalla rahalla isomman...
 
"vvieras"
Niin ja tuohon ei välttämättä sitä sossua tarvi. 300 ekasta lapsesta, 280 tokasta...vanhemmista enemmän. Siis perusosa jonka sossu maksaa jos sitä ei saa. Ja sen saa kun 150 lapsilisä yhtukineen+elatus 150. Eli kun lapsia on enemmän niin asumistuki kelassa (ei sossussa) kasvaa ja työtön äiti saa vielä lapsikorotusta enemmän. Itse en tarvisi sossusta mitään vaikka eroaisin ja voisin muuttaa vaikka sinne neliöön. Kelasta saa työssäkäyvätkin rahaa.
 
"vvieras"
Ja on vaan tyhmyyttä jos ei esim kelasta tai sitten sossusta hae rahaa, koska työssäkäydessä maksat veroa jota et ikinä saa takaisin jos et mitään hae. On tyhmyyttä sanoa "kituutan ja elän ilman kelaa", koska maksat vitusti veroja sitä varten.
 

Yhteistyössä