H
hipula
Vieras
minkä ikäisinä olette viroittanut muksunne tutista ? mulla on 9kk muksu ja yön aikana tutti piää laittaa suuhun n. 5 kertaa niin alkaa tympiä. Ajattelin , että jokos pian voisi tutista vieroittaa.
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja seropi:voi hyvänen aika.tuohan on vielä imeväisikäinen.älä sitä tuttia vielä riistä.miksi ottaisit?siksi ettet jaksa laittaa takas suuhun?
Alkuperäinen kirjoittaja joo:Alkuperäinen kirjoittaja seropi:voi hyvänen aika.tuohan on vielä imeväisikäinen.älä sitä tuttia vielä riistä.miksi ottaisit?siksi ettet jaksa laittaa takas suuhun?
Ootko sä tosissas? Tuossa iässä se helpointa on, eiä lapsi sitä tosiaan enää sillä tavalla tarvitse, riippuvuutta vaan kasvattaa enää..
Ap, jos vaan jakst ehkä muutaman illan "taistella" mahdollista huutoa kuunnellen niin ota ihmeessä pois vaan..
Alkuperäinen kirjoittaja seropi:Alkuperäinen kirjoittaja joo:Alkuperäinen kirjoittaja seropi:voi hyvänen aika.tuohan on vielä imeväisikäinen.älä sitä tuttia vielä riistä.miksi ottaisit?siksi ettet jaksa laittaa takas suuhun?
Ootko sä tosissas? Tuossa iässä se helpointa on, eiä lapsi sitä tosiaan enää sillä tavalla tarvitse, riippuvuutta vaan kasvattaa enää..
Ap, jos vaan jakst ehkä muutaman illan "taistella" mahdollista huutoa kuunnellen niin ota ihmeessä pois vaan..
kyllä olen.mitä hienoa on viedä tutti alle 1v pois?mitä sillä voittaa?
Alkuperäinen kirjoittaja joo:Alkuperäinen kirjoittaja seropi:Alkuperäinen kirjoittaja joo:Alkuperäinen kirjoittaja seropi:voi hyvänen aika.tuohan on vielä imeväisikäinen.älä sitä tuttia vielä riistä.miksi ottaisit?siksi ettet jaksa laittaa takas suuhun?
Ehjemmät hampaat, ja vieroitus on helpompi sekä äidille että lapselle..
Alkuperäinen kirjoittaja seropi:Alkuperäinen kirjoittaja joo:Alkuperäinen kirjoittaja seropi:Alkuperäinen kirjoittaja joo:Alkuperäinen kirjoittaja seropi:voi hyvänen aika.tuohan on vielä imeväisikäinen.älä sitä tuttia vielä riistä.miksi ottaisit?siksi ettet jaksa laittaa takas suuhun?
Ehjemmät hampaat, ja vieroitus on helpompi sekä äidille että lapselle..
vieroituksen kanssa ei tule ongelmia kun lapsi on tapeeksi kypsä tutin viemiseen.en ole koskaan joutunut huudattamaan lastani,vaikken tuttia ole tuon ikäisenä vienytkään =) eiköhän tuttipullokin sitten hampaita vaurioita...
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:No ihan yleinen suositus on että tutista luovutaan alle vuodenikäisenä koska sen jälkeen se voi aiheuttaa purentavikoja ja lisätä korvatulehdusriskiä. Paras ikä "vierottaa" tutista on puolenvuoden ja 10 kuukauden iän välillä. Myöhemmin se on vain opittu tapa syödä tuttia.
Alkuperäinen kirjoittaja leijona76:Mulla 10kk enkä vielä ole vienyt. En tiedä koska sen teen. Neuvolassa ei sanallakaan olla tutista puhuttu, kysytty vaan joskus että syökö sellasta. Ei tässäkään asiassa mun mielestä oo sellasta ainoaa ikärajaa joka kaikkien on noudatettava.
Alkuperäinen kirjoittaja joo:Alkuperäinen kirjoittaja leijona76:Mulla 10kk enkä vielä ole vienyt. En tiedä koska sen teen. Neuvolassa ei sanallakaan olla tutista puhuttu, kysytty vaan joskus että syökö sellasta. Ei tässäkään asiassa mun mielestä oo sellasta ainoaa ikärajaa joka kaikkien on noudatettava.
Ei ole ikärajaa, tietenkään.. Mutta ne hampaat on mukana koko elämän.. Vinossa päänsärkyineen, tai ilman..
Alkuperäinen kirjoittaja jarna36:Itse olen kahdelta lapselta vierottanut n.2-vuotiaana ja todella helposti on menny.Kummallakin muuten hyvät hapaat, vaikka pulloakin lussuttivat yhtä pitkään.
Alkuperäinen kirjoittaja leijona76:Alkuperäinen kirjoittaja joo:Alkuperäinen kirjoittaja leijona76:Mulla 10kk enkä vielä ole vienyt. En tiedä koska sen teen. Neuvolassa ei sanallakaan olla tutista puhuttu, kysytty vaan joskus että syökö sellasta. Ei tässäkään asiassa mun mielestä oo sellasta ainoaa ikärajaa joka kaikkien on noudatettava.
Ei ole ikärajaa, tietenkään.. Mutta ne hampaat on mukana koko elämän.. Vinossa päänsärkyineen, tai ilman..
Ja kaikilla ei tule hammasongelmia, joku saa helpolla pois tutin 2v. En aijo riistää siksi että ehkä...
Jep, mielipidekysymysAlkuperäinen kirjoittaja joo:Alkuperäinen kirjoittaja leijona76:Alkuperäinen kirjoittaja joo:Alkuperäinen kirjoittaja leijona76:Mulla 10kk enkä vielä ole vienyt. En tiedä koska sen teen. Neuvolassa ei sanallakaan olla tutista puhuttu, kysytty vaan joskus että syökö sellasta. Ei tässäkään asiassa mun mielestä oo sellasta ainoaa ikärajaa joka kaikkien on noudatettava.
Ja kaikilla ei tule hammasongelmia, joku saa helpolla pois tutin 2v. En aijo riistää siksi että ehkä...
Eikä tarvitsekaan, sanon vaan mitä mieltä minä olen.![]()
Mulla on 2 vuotiaaksi tutia ja pulloa syönyt lapsi, jonka hampaita sen vuoksi oiottiin jo ennen kouluikää, joka jatkuu ties miten pitkään vielä.. Muiden lasten kohdalla vahingosta viisastuneena..