Tutin poisotto, mites mä nyt tekisin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja h
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

h

Vieras
Lapsi himpun vajaa 2v meni nyt nukkuu ilman tuttia kun ei vaan tuttia löytynyt. Mihin lie ne heitellyt. Ei kuulu huutoa, toivottavasti siellä nukahtaa. Mutta siis, etsinkö mä nyt kaikki sen tutit ja heitän pois, tutit vaan yllättäen häviää lapselta? Oisko se paras, jos tää ilta nyt menee hyvin?

Pikkuongelma on se, että pikkusiskolla 2 kk on tutti, joten ihan tutittomaksi perheeksi on vaikea ryhtyä. Mitähän toi isompi tekee, kun vauvan tutin näkee huomenna?

Antakaa nyt jotain vinkkiä miten kannattais toimia.

Ottaisin kerrasta nyt ne tutit pois.
Meillä sujui yllättävän kivuttomasti, vaikka pikkusiskolla onkin tutti (tosin käytössä vain unilla). Alkuun pidettiin hetki tarkasti tutit isomman ulottumattomissa ja nyt kun on ollut 4-5kk ilman tuttia niin hokee vaan "tutti tutti" ja työntää sitä pikkusiskon suuhun.

Suosittelen, että otat nyt kaikki isomman tutit pois. Meillä kävi samalla tavalla vuoden ja 10 kuukauden ikäisellä. Päivän jaksoi tutteja kärttää "vahinkonukahtamisen" jälkeen, mutta sitten jo unohti tutit kokonaan.

Ehdottomasti jatkat tutittomuutta jos noin hyvin on mennyt nukkumaankin!!! älä edes harkitse tutin takaisin ottamista, pysy lujana!!! Tuon ikäisenä meillä jätettiin esikolta tutti, ei yhtään kysynyt tuttia vaikka siskolla oli.

No mulla oli tuttivauva kun kaks vee vei tutit oraville. Kerran kysy "käkkää", sanoin et nehän on nyt oravavauvoilla. Sen koomin niitä ei kyselly. Laita ainakin piiloon ettei vaan huvikseen lutkuta jos kerran hyvin meni nukkumaan ilmankin. Ainakin meillä molempien kohdalla ongelma oli äidillä, ei lapsella luopua tutista =) .

Niin ja jos isompi osoittaa kiinnostusta pienemmän tutteihin, tee yhteen vauvan tuttiin pieni reikä saksilla tai parsinneulalla ja anna se tutti 2-vuotiaalle. Esikoinen lopetti meillä tutin syönnin noiden rikkinäisten tuttien avulla.

Sano vaikka sille lapselle, että orava haki kaikki isojen tyttöjen/poikien tutit pois ja jätti vauvojen tutit jäljelle :)
Ehdottomasti kannattaa jatkaa tutittomuutta.

Mä en löydä ton isomman kaikkia tutteja! Mihin ihmeeseen ne on joutuneet?? Sitten se tietty huomenna löytää ne itse ja tää hyvä yritys luopua tutista ei oikein onnaa... Kolme tuttia siis hukassa.

Eikä se kyllä vielä nuku, mutta ei itkekään. Hölöttelee omiaan. Katotaan nyt miten käy, kun se nukahtamishetki tulee.

Yhteistyössä