Meillä viikkoa vaille 6kk tyttö syö vain ja ainostaan NUKin luonnonkumista tuttia - nukkumaanmenon yhteydessä, ei muuten - ja käytössä on tähän asti ollut koko 1 eli 0-6kk. Nyt ostin 2- kokoa (6-18kk) ja ajattelin pikku hiljaa alkaa totuttamaan neitiä suurempaan kokoon, mutta sepäs ei olekaan niin helppoa :/ Suurempaa tuttia kun annan niin vauva itkee vaunuissaan lohduttomasti varmasti 5-10 minuuttia ennen kuin väsähtää, varmasti osittain itkukohtauksenkin uuvuttamana :ashamed: Jos taas suuhun isketään koko 1 niin köllöttelee tyytyväisenä ja lopulta nukahtaa ääntäkään päästämättä. Iltaunille olen antanut suoraan 1- koon, koska en tahdo itkettää häntä iltaisin.
Mahtaako kyse siis olla siitä, että a) koko 2 on tytön suuhun vielä liian iso vai b) joudunko "opettamaan" tutin syömisen taas uudelleen (tuttia ylipäätään suostui ottamaan vasta 3kk:n ikäisenä ja siihen mennessä olin kokeillut varmaan kaikkia mahdollisia markkinoilla olevia tulppia B) )
Voiko siitä olla jotakin haittaa, jos lapsi syö "liian pitkään liian pientä tuttia" ts. kuinka tarkkoja nuo ikäsuositukset mahtavat olla? Kyllähän lapset ovat muutenkin eri kokoisia joten miksei suutkin kasvaisi lapsilla eri tahdissa! Neidin hampaita en kuitenkaan tahdo pilata joten olemme sitten vaikka ilman tuttia, jos ei ala suurempi koko maistumaan
Mahtaako kyse siis olla siitä, että a) koko 2 on tytön suuhun vielä liian iso vai b) joudunko "opettamaan" tutin syömisen taas uudelleen (tuttia ylipäätään suostui ottamaan vasta 3kk:n ikäisenä ja siihen mennessä olin kokeillut varmaan kaikkia mahdollisia markkinoilla olevia tulppia B) )
Voiko siitä olla jotakin haittaa, jos lapsi syö "liian pitkään liian pientä tuttia" ts. kuinka tarkkoja nuo ikäsuositukset mahtavat olla? Kyllähän lapset ovat muutenkin eri kokoisia joten miksei suutkin kasvaisi lapsilla eri tahdissa! Neidin hampaita en kuitenkaan tahdo pilata joten olemme sitten vaikka ilman tuttia, jos ei ala suurempi koko maistumaan