tuteista?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja apua
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

apua

Vieras
Okei vähän tyhmä alotus, mut kuitenkin. Meillä esikko syö vielä nukkuessa tuttia. Ei kertakaikkiaan nukahda ilman. Huutaa vaikka vuorokausitolkulla putkeen. Nyt ootan toista ja alunperin ajattelin, että en lähtis vielä tohon vierotushommaan, kun oma vointi on vähän heikko (kauheat selkäkivut ja supistelee niin kovasti, että pelottaa. Univelka pahentaa aina supistuksia huimasti)

Nytpä jätkä on sitten keksinyt repiä tutteja rikki! Onnistuu uudesta tutista repimään viikossa sen imuosan irti kokonaan. Sitten kun saa siihen reiän aikaan, niin alkaa kauhea huuto keskellä yötä, rauhoittuu vasta kun saa ehjän tutin.

Onkohan mun nyt sitten pakko alkaa vierottamaan siitä tutista. En vaan yhtään tiedä, että miten sen tekis. Mulla ei oikeesti riitä "terveys" siihen läpiyön valvomiseen, viikkoja vasta 28, esikoisen aikaan olin monta päivää sairaalassa aina välillä, kun meinasi syntyä etuajassa. Sen verran vakavasti pitäisi nämä supistuksetkin ottaa. Enkä mä kyl viitsis joka viikko uusia tutteja ostaa!!! Sen lisäks pelottaa vähän et ne irralliset imuosat voi olla turvallisuusriski, jos sellasen laittaa suuhunsa, kun en ole näkemässä...

mitähän tässä oikeesti pitäis tehdä...

Tylysti vaan tutti pois. Tuntuu, että on oppinut siihen, että tutin voi hajottaa: sillä saa äitin huomion ja kaiken lisäksi uuden tutin. Muutaman päivän kun sitä huutoa jaksaa, niin pitäis helpottaa. Voisko mies auttaa noissa yöhuudoissa niin saisit levätä? Et kertonut lapsen ikää ollenkaan. Isommalle voi jo hieman perustella, miksi tutit lähtevät nyt pois.

No jos alkaa jo olla pelko että lapsi saattaa saada siitä tutista jonkun riekaleen vaarallisesti irti niin eiköhän ole parempi luopua. Jos kokeilisit jotain näistä konsteista mitä aikamonet käyttää apuna tutista luopumiseen eli esim viette vaikka jollekkin eläinlapselle sen tutin eli lapsi luopuu itse siitä tutista ja sitten voitte aina muistella että joku tarvitsi sitä tuttia enemmän kun lapselle tulee mieleen että haluais tutin.

saa olla aika iso laps, että eläinjutut menee läpi. Ainakaan alle 1-1.5 v ei ymmärrä tuollaisia. Itsekin tässä haluaisin 10 kk ikäiseltä tutin pois, mutta ei pysty kun on sitä huutoa. Ei lasta voi alkaa huudattaa kaupoissa ja autoissa, saatika ku se kestää ja kestää autossa vaikka 2 tuntia.

Niin lapsi on n. 1,5 v, eli ei oikein ymmärrä perusteluja.

Mieshän auttaisi muuten, mutta tekee kesäaikaan tosi hirveitä työpäiviä. Tulee joka aina vasta yömyöhään kotiin ja lähtee aamulla aikaisin. Eli yksin pitäisi valvoa. Tiedän kyllä, että menee nopeasti ohi (paitsi yhden kaverin samanikäinen poika huusi 3 vk yötä päivää :( ), mutta oma vointi pelottaa. Kaikki tutut, joista olisi apua, asuu 200 km päässä.

Viimeksi pari viikkoa sitten tuli muuttoasioiden takia valvottua ja silloinkin supistukset yltyi tosi pahaksi. Siksi mua ihan oikeasti mietityttää tämä käytännön puoli tässä asiassa.

Yhteistyössä